• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110608 visningar
    694 svar
    694
    110608

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Tooie
    Äldre 27 Nov 21:14

    Okey! Ja men det lutar åt snörning faktiskt! Tror det passar mig allra bäst! Har faktiskt hittat en helt fantastisk klänning på internet...... Som jag inte kan få ur huvudet :P dock vet jag inte om jag passar i den modellen så måste till en butik och pröva.... www.maggiesottero.com/dress.aspx&page=5&pageSize=36&keywordText=&keywordType=All Sen ska min blivande och jag på bröllopsmässan i Sthlm i januari så det ska bli roligt! Men verkar som att i februari måste jag beställa klänningen i alla fall :)

  • Heobea
    Äldre 27 Nov 21:42

    Jag har, efter tusen timmars letande efter den perfekta klänningen som inte finns, bestämt mig för att sy min egna. Har hittat ett mönster som är nästintill identiskt med hur jag vill ha min klänning. Så nu jäklar! Har beställt ett mönster och provbitar av brudsatin så nu får vi se. Hehe!

  • Meliss­a1
    Äldre 28 Nov 01:03

    Nu är kontraktet påskrivet och handpenningen lagd på festlokalen. 
    Även inbjudningskorten är beställda och ett möte med fotografen är bestämt på lördag.

    Vi satte osa datumet den 1 maj. Vi fick en folder att fylla i till festpersonalen så de vet om allergier och tider osv som var tvungen att vara innen 4 veckor innan dagen D. Så vi tyckte att det passade. Tänkte skicka ut inbjudningarna sista veckan i Januari så de är framme första veckan i februari. Då har de ca 4 månader att planera och osa så slipper vi utgifter för save the date kort efter som att det är semestertider.

    Vi har även köpt biljetter till bröllopsmässan på Elmia i jönköping för andra året i rad. Vi bokade även hotellrum på hotellet brevid så ska vi passa på att bada och gå ut och äta och ev bio på lördagen och sedan gå på mässan på söndagen. Det blir en härlig weekend.

    Skönt att få en massa fixat och klart. :)  

  • Äldre 28 Nov 20:22

    Vet ni om det blir någon mässa i östergötland nästa år?

  • Meliss­a1
    Äldre 28 Nov 20:25

    Var på förra årets vid ishallen och har letat då det var i januari/februari men kan inte hitta någon. Någon annan som hört/sett något. :)

  • Meliss­a1
    Äldre 29 Nov 00:07

    söker solist eller duo i linköping med omnejd. 

    några tips? 
     

  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 29 Nov 17:02

    Jag har panik, ni måste hjälpa mig!

    Jag och min blivande ska vigas borgerligt men har ingenstans att vigas nu. Vi skulle vigar på slottet men jag tyckte inte att rummet där vigslar brukar hållas var fint så nu vill vi hitta ett annat rum/en anna lokal så fort som möjligt.

    Har ni tips?

    Jag känner inte till Linköping så bra, så var kan man vigas?

     

  • lordoz
    Äldre 29 Nov 21:13
    Brudivinter2012 skrev 2012-11-29 17:02:36 följande:
    Jag har panik, ni måste hjälpa mig!

    Jag och min blivande ska vigas borgerligt men har ingenstans att vigas nu. Vi skulle vigar på slottet men jag tyckte inte att rummet där vigslar brukar hållas var fint så nu vill vi hitta ett annat rum/en anna lokal så fort som möjligt.

    Har ni tips?

    Jag känner inte till Linköping så bra, så var kan man vigas?

     
    Precis vart du vill.. Utomhus? Vid ån? Eller vid er festlokal? Vi vill kunna erbjuda våra gäster en lyxig sittplats och dessutom vigas inför alla våra gäster (och inte ett par som man får i rådhuset här i Norrköping), så vi har kollat med biograferna här i stan.. både SF och de andra mindre... Sådana finns ju med.. Men så är vi filmfanatiker.. så det kanske inte passar alla...
  • fru S 12
    Äldre 29 Nov 21:22
    jannovich skrev 2012-11-26 22:27:10 följande:
    Vi kommer hyra en anläggning och sen sköter vi musiken själva.. eller ja, datorn får fixa Skrattande

    ok! jag e rädd att folk går å ändrar för mkt i musiken om man inte har ngn "ansvarig" men d e kanske bara så jag tänker om mina gäster, haha :)


     


     


     

  • fru S 12
    Äldre 29 Nov 21:23
    Tooie skrev 2012-11-27 21:14:58 följande:
    Okey! Ja men det lutar åt snörning faktiskt! Tror det passar mig allra bäst! Har faktiskt hittat en helt fantastisk klänning på internet...... Som jag inte kan få ur huvudet :P dock vet jag inte om jag passar i den modellen så måste till en butik och pröva.... www.maggiesottero.com/dress.aspx?style=A3443&... Sen ska min blivande och jag på bröllopsmässan i Sthlm i januari så det ska bli roligt! Men verkar som att i februari måste jag beställa klänningen i alla fall :)

     


    va fin klänningen va!!!

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013