• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    111100 visningar
    694 svar
    694
    111100

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Helèn1­23
    Äldre 7 Nov 18:21

    Tis 6 nov 20:21#260 annovich: 23 mars, Kaga Kyrka, Kaga Bygdegård lordoz: 6 april, I lokalen, Norrköping Rosie: 18 maj, ?? disneyprinsessan: 25 maj, ??, norrköping Tooie: 1 juni, stjärnorps kyrka, mjellerumsgården Melissa1: 15 juni, Kärna kyrka Hockeytjejen: 15 juni, Norrköping, ?? Burre: 15 juni, Norrköping Marjasinus: 29 juni, Borgerlig vigsel i bersån utanför Slattefors magasin, fest inne Heobea: 29 juni, Kaga kyrka, Kaga fru S 12: 1 juni, stjärnorps kyrka, folkets park, ljungsbro AnnSofieS: 6 juli, Vårdsberg kyrka, Landerydgården lurigmumin: 6 juli, Grebo kyrka, Gamla slottet Bjärka Säby CeciliaX: 3 augusti, Ö tollstad kyrka, Ö tollstad bygdegård (?) myzaan4: 3 augusti, Domkyrkan, Kornettgården msjennie: 10 augusti, Vårdsbergs kyrka, mc-klubb Helen123: 10 augusti, Kaga kyrka malli716: 17 augusti, Vårdsbergs kyrka, Skärkinds Bygdegård Kriun: 31 augusti, Vadstena

  • Helèn1­23
    Äldre 7 Nov 18:24

    Oj det där blev ju inte så bra... Skulle lägga till att vi gifter oss 10 augusti i Kaga kyrka.

  • Vitsip­pa
    Äldre 7 Nov 19:35

    Hej tjejer! Bor i Borensberg men får jag hoppa in här ändå? ;)

    Vi har precis bestämt oss för att gifta oss nästa år :) Förmodligen 1 juni så vi har inte så jättegott om tid direkt. Har preliminärbokat lokal nere i Rimforsa (M2B är därifrån) men inte bokat kyrka ännu. Känner mig lite smått stressad redan, det är så himla mycket att ordna med och jag vet inte var jag ska börja :) Kul att läsa om era planer och hur långt ni kommit.

  • fru S 12
    Äldre 9 Nov 19:25

    Vi har heller inte kommit så mkt längre vitsippa! och första juni är tanken för oss åxå :)


    Tooie, vilken tid ska ni gifta er i stjärnorps kyrka, v verkar ha samma dag :)

  • Äldre 9 Nov 21:36

    Hej på er Linköpingsbrudar! Får det plats en till? Vi är också lite sent ute och förmodligen blir det den 1 juni här med! :) Imorgon ska vi titta på två lokaler Bjärka Säby Magasin och Slattefors magasin (som dock var upptaget den 1 juni... :( ). Är det någon av er som har kollat in Gula Paviljongen? Jag vet att de har bröllopsfester där, men kan inte hitta några kontaktuppgifter på nätet.


     

  • Burre
    Äldre 9 Nov 21:53

     



    Kraaam



    Hallo!! :)  Här händer det grejer... Men behöver vekligen smakråd... och ursäkta den dåliga bildkvaliten...  Vilket kort? vad hade ni hittat på?


  • Vitsip­pa
    Äldre 10 Nov 15:55
    fru S 12 skrev 2012-11-09 19:25:13 följande:

    Vi har heller inte kommit så mkt längre vitsippa! och första juni är tanken för oss åxå :)


    Tooie, vilken tid ska ni gifta er i stjärnorps kyrka, v verkar ha samma dag :)


    Estrella skrev 2012-11-09 21:36:02 följande:

    Hej på er Linköpingsbrudar! Får det plats en till? Vi är också lite sent ute och förmodligen blir det den 1 juni här med! :) Imorgon ska vi titta på två lokaler Bjärka Säby Magasin och Slattefors magasin (som dock var upptaget den 1 juni... :( ). Är det någon av er som har kollat in Gula Paviljongen? Jag vet att de har bröllopsfester där, men kan inte hitta några kontaktuppgifter på nätet.


     


    Vad roligt att vi är flera som gifter sig samma datum :)

    Idag har vi varit och tittat på lokalen och det känns riktigt bra! Precis som jag tänkt mig. Det finns boende för alla gäster och inga andra i närheten som man kan råka störa med musiken ;) Vi ska inte ha ett så stort bröllop, ca 45 gäster blir det nog.

    Har ni andra börjat fundera på mat? Laga själv, catera eller är ni på lokal där ni köper maten ifrån?
     
  • Äldre 10 Nov 16:33

    Burre, jag tycker den med stoooor rosett  mitt på =)

    Vi funderar på att ta buffe mat från någon affär tex Ekholmen, Östensson. Jag tog min studentbuffe från Östensson och det var supergott.

    Vi funderade på Gula paviljongen och jag mejla en offertfrågan till dom men dom svarade inte.
    Är mycke nöjd över landerydsgården som vi hittade, nära stan och folk kan ta stadsbussen om dom vill. 

  • Vitsip­pa
    Äldre 12 Nov 20:53

    Nu har vi bokat kyrka den 1 juni, det blev Oppeby kyrka utanför Rimforsa :)

    Har beslutsångest ang mat. Vi hade tänkt buffé men så får jag infall att jag trots allt vill ha tre-rätters med servering. Lokalen blev så otroligt mycket billigare än beräknat plus att mina föräldrar kom med överraskningen att de ska sponsra så kanske kan man lägga lite mer på maten... Samtidigt så tycker jag själv inte att det är maten man minns från bröllop utan roliga tal och festen. Kanske lägga slantarna på liveband istället?! Hur ska ni andra göra med mat och musik?

  • Äldre 13 Nov 18:06
    AnnSofieS skrev 2012-11-10 16:33:54 följande:
    Vi funderade på Gula paviljongen och jag mejla en offertfrågan till dom men dom svarade inte.
    Är mycke nöjd över landerydsgården som vi hittade, nära stan och folk kan ta stadsbussen om dom vill. 
    Vi försökte också få tag i dem och efter lite tjat samt att han på catreingfirman hade lite inside-information så är det så att Gula paviljongen är såld till HSB och HSB står i valet och kvalet om de ska riva den eller rusta upp den. Den står väl i vägen för alla bostäder som HSB ska bygga där. Synd, för den är väldigt fin.
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013