• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110349 visningar
    694 svar
    694
    110349

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Tooie
    Äldre 25 Oct 09:35

    Hur går det för alla? Själv ligger jag i influensa :( Usch tråkigt... Fördelen är att man kan surfa på internet får en massa tips och idéer :) Nästa vecka ska jag träffa mina två toastmade ( ja vi har två eftersom vi inte kunde välja) Har även hittat en som vill sjunga i kyrkan. Men frågan är bara vilken låt? Hmm... Nästa vecka ska jag även börja smått med inbjudningarna... Kul! :D

  • Äldre 25 Oct 09:48

    Vi letar som tokiga efter en ny lokal. Vi kommer inte få in 110 personer i Slattefors. Gästlistan har vuxit lite från början av planeringen :P Så just nu är vi ute och rekar flera gånger i veckan i tilltänkta lokaler.

    Jag har hittat underbart papper som vi ska ha som tema i inbjudningar, festprogram, kyrkoprogram, placeringskort, tackkort osv. Ska scanna in det i datorn bara. Jag har också letat efter en boderpunch men tycker att den på panduro är för dyr(199kr) men nu har jag hittat en billigar på kreativadagar.se 
    http://www.kreativadagar.se/product.php?id_product=1287
    http://www.kreativadagar.se/product.php?id_product=1652
    Snart, snart, snart får jag börja med inbjudningskorten. Men just nu har vi ju inte datum klart eftersom vi får anpassa oss efter när lokalerna vi tittar på är lediga.

    En annan sak  som är rolig är ju att det blir ett prinsessbröllop nästa år!!! Min mamma gifta sig samma år som Viktoria och jag kommer gifta mig samma år som Madelene! Och jag som älskar kungahuset tycker att det ska bli jätteroligt!

  • msjenn­ie
    Äldre 25 Oct 11:57

    Hej alla! Hur blev det med träffen, la vi det åt sidan ett tag? Jag kan inte längre på lördag i alla fall. Vore kul att ses :) Här har det skett lite förändringar under den senaste veckan. Har köpt en till brudklänning så nu kommer jag ha en lång klänning under vigsel och middag och sen byter jag till kort när dansen börjar. Dessutom har jag beställt inbjudningskort eftersom jag inte blev nöjd med mina egentillverkade. Har en gammal klasskompis som jobbar med design så hon gjorde våra till kompispris, 250:-, men hon är inte så dyr i annat fall heller. Ska höra med henne om jag får dela hennes kontaktypphifter här för jag rekommenderar henne verkligen! Ska se om jag får med en bild på korten i det här inlägget, det bråkar lite. Annars återkommer jag med bild :)


  • Tooie
    Äldre 25 Oct 12:25

    Sugen på träff fortfarande.. Måste bara bli frisk först. Och jag kan som sagt tänka mig att ha en träff här hemma hos oss.. Men än kan jag inte sätta förslag på datum.

  • Äldre 25 Oct 20:04

    Jag har fått hem min bröllopsklänning. Den var underbar och bättre än vad jag tänkte mig! Längtar ännu mer nu till juli =).

  • Tooie
    Äldre 25 Oct 20:16

    Lägg in en bild!! Vill se!! :D

  • Äldre 25 Oct 20:31

    Lovar det ska komma. Måste bara ha någon som knyter den.

  • msjenn­ie
    Äldre 26 Oct 15:52

    Här kommer en bild på min nya brudklänning, den jag kommer ha under vigsel och middagen. (Byter till den korta till festen).
    Jag är helnöjd med den, enkel men detaljrik i och med pärlbrodyren.




    Sen vill jag visa er en bild på våra inbjudningskort och göra reklam för underbara Maria Tidlund som designat dem.
    Funderar ni på att beställa inbjudningskort så ta kontakt med Maria, hon ger er det ni vill ha till ett mycket bra pris.
    Hon gör mycket annat med, kolla bara hennes hemsida: http://tvahundranittiosju.blogspot.se/ eller kontakta henne på mariatidlund@gmail.com 



     
  • Tooie
    Äldre 26 Oct 16:25

    Tjusigt!!! :)

  • Marjas­inus
    Äldre 28 Oct 19:22
    jannovich skrev 2012-10-16 21:26:25 följande:
    Här har ni en till som ska bli gift.. i mars visst! Skrattande
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013