• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110605 visningar
    694 svar
    694
    110605

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Burre
    Äldre 13 Oct 10:08
    msjennie skrev 2012-10-12 14:46:11 följande:
    Tänkte dela med mig av en bild på min brudklänning, ingen gräddbakelse här utan en kortare variant med många lager och veck som gör den väldigt personlig. Precis som vårt bröllop kommer bli :)

    Angående inbjudningskort så ska jag i helgen sätta mig ned och skriva i våra, har hitills bara gjort basen enligt vårt färgtema lila/silver. Älskar att pyssla och tar alla möjligheter till att pyssla till bröllopet.


     
    Vilken söt klänning!!! :)
    Marjasinus skrev 2012-10-13 09:11:27 följande:
    Min plastsyster håller på och scrappar och funderar på att be henne göra typ inbjudningskort, borsplaceringsbrickor, konvolut till bröllopsprogram och meny/sånghäfte/gästbeskrivning. Men känns som risken att materialkostnaden drar iväg lite plus att hon ju måste få nån slags ersättning för det. Det blir säkert vrålsnyggt men frågan är om det är värt det....
    Scrapp är dyrt! Men om hon kanske lägger en del själv som hennes gåva till Er?? Så blir det inte lika dyrt :) hihi
    Vi ska göra våra inbjudan sjäva och jag kollar mycket på Ebay, sen är bror min målare så väntar på att han ska säga till om de dyker upp tapeter i beige, ljusljus rosa och vitt :) hihi
  • msjenn­ie
    Äldre 13 Oct 14:38

    Tack för komplimangerna :) Appropå att pyssla själv, hur har ni tänkt med festprogram? Jag har gjort programmen nästan färdiga men funderar nu på utskriften. Tror det blev 10 sidor och vi kommer vara ca 70st, iof tänker jag att man får dela program med bordsgrannen men det blir ju ändå mycket att skriv ut och äger själv ingen skrivare. Något tips på var jag kan skriva ut dem? Är helt ok med att vika och fästa dem själv så det är bara utskriften jag behöver ordna...

  • smulan­8118
    Äldre 13 Oct 15:05
    http://www.salongfame.com/

    bruduppsättning fr 1900:- inkl provuppsättning.
    brud make up 595:- 
    Å de har dessutom fest make up 495:- och lätt make up för 295, så man kan ju välja själv.

    De har ju allt möjligt där.. med hudvård o dyl. massage också ju. Å dessutom är de duktiga på hårförlängningar och löshår om man vill ha det.

    Nu har jag så kort hår att det inte är tal om ngn uppsättning så de sa själva att det blir ju mer som styling... så priset blir istället från 750:-
     
  • Äldre 13 Oct 15:50

    Va hade heller ingen skrivare men det var något vi saknade. Såvi åkte till elgiganten och köpte en canon för 800 kr. Man kan även skriva ut kort med den. Kände att det var nog det billigaste altenativet och det kan man ju använda mer gånger.

  • msjenn­ie
    Äldre 13 Oct 16:14

    Det var ju faktiskt ett riktigt bra pris och kan man skriva it foton på den med så är det en investering som jag verkligen kan tänka mig att göra :) Och det är ju det smidigaste alternativet helt klart.

  • Marjas­inus
    Äldre 13 Oct 23:11
    Burre skrev 2012-10-13 10:08:57 följande:
    Scrapp är dyrt! Men om hon kanske lägger en del själv som hennes gåva till Er??
    Hon är arbetslös och har det inte så gott ställt så skulle inte vilja att hon lade mer än några hundralappar i gåva till oss. Och det gör nog varken från eller till...
  • Heobea
    Äldre 14 Oct 08:01
    Marjasinus: köp materialet på ebay, då kommer ni nog ner i pris mot vad det skulle kosta att köpa materialet i Sverige och/eller beställa från en firma. Ni kanske kan stå för materialet och hennes gåva blir att hon pysslar ihop det hela?

    msjennie: Söt klänning! Passar dig kalasbra!

    Här görs inbjudningskorten av blandat material. Det mesta köpt på e-bay, lite på medmera och panduro. Färgtemat kommer finnas med diskret i själva inbjudan. Vi har valt att köra pastellfärgat med huvudfokus på lila och grönt. Mycket spets, skira tyger och så. Jag menar, vi gifter oss  under den ljusaste tiden på året. Så varför inte utnyttja det.
    Nått åt det här hållet (den mörklila är bara ett test):

  • msjenn­ie
    Äldre 16 Oct 21:03

    Vore kul med en linköpingsbrudar 2013 träff, eller vad säger ni?
    Här hemma är i alla fall min m2b lite trött på mitt eviga bröllopspladder :)  
    Kan ju vara kul att få prata av sig med andra i samma läge och kanske utbyta lite tips och idéer.
    Någon som är sugen? 


  • jannov­ich
    Äldre 16 Oct 21:26

    Här har ni en till som ska bli gift.. i mars visst! Skrattande

  • Tooie
    Äldre 16 Oct 21:28

    Det skulle vara jätte kul!! Jag är på!! :D

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013