• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109236 visningar
    694 svar
    694
    109236

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Cecili­aX
    Äldre 11 Oct 21:10

    Tooie: Är helt grön så jag vet inte vad jag ger mig in på när det gäller korten Men jag har en pysseltokig 9:åring så jag kanske kan få lite hjälp Flört. Annars är jag också hemma och är föräldraledig ... fast min är lite mindre... 4 veckor gammal.

    Helen123: Svårt med färgtema, håller på att vela fram o tillbaka.Skulle vilja ha cerisa/rött men lokalen är i ljusgult och stolarna är blå ... så det känns som det kanske skär sig? Grönt/lime o guld är fint också  o passar in lite bättre? Snurrar lite ... men måste snart sätta ner fötterna om man ska hinna pyssla nåt. Har du några ideer?

  • Helèn1­23
    Äldre 11 Oct 21:26

    Det är svårt när lokalen begränsar färgerna... Frågan är om man tänker på stolfärgen... Min syster hade blå stolar vilket vi oroa oss innan vi smycka men på bröllopsdagen tänkte man inte alls på att de var blå. Cerise/rött är ju jättefint tycker jag roligt att välja en färg som sticker ut lite som cerise. Jag är inne på grönt, vitt, silver eller havstema då vi älskar vatten och hav eller vitt, rosa lite mer gammeldags stuk... Det börjar verkligen bli dags att bestämma sig då jag vill att inbjudningskorten ska passa in.

  • Tooie
    Äldre 11 Oct 21:43

    Vi ska ha vintage tema.. Så färgerna blir vintage rosa..vitt, beige ev.. Och spets.. Kanske lite lite svart som små detaljer..

  • msjenn­ie
    Äldre 12 Oct 14:46

    Tänkte dela med mig av en bild på min brudklänning, ingen gräddbakelse här utan en kortare variant med många lager och veck som gör den väldigt personlig. Precis som vårt bröllop kommer bli :)

    Angående inbjudningskort så ska jag i helgen sätta mig ned och skriva i våra, har hitills bara gjort basen enligt vårt färgtema lila/silver. Älskar att pyssla och tar alla möjligheter till att pyssla till bröllopet.



     
  • Rosie
    Äldre 12 Oct 19:21

    Tack för svar om fotograf, vi har inte bestämt oss hur vi ska göra ännu. Vet ni någon bra frisör i linköping som gör uppsättningar??

  • Äldre 12 Oct 20:22

    Jag tänkte göra egna inbjudningskort. Vårt färgtema är ljustgrön, och fått upp en ide om att använda tapet. Jag och sambon ska åka på tapetjakt och se om vi hittar något bra.

  • smulan­8118
    Äldre 12 Oct 22:52
    Rosie skrev 2012-10-12 19:21:18 följande:
    Tack för svar om fotograf, vi har inte bestämt oss hur vi ska göra ännu. Vet ni någon bra frisör i linköping som gör uppsättningar??
    Jag har bokat Salong Fame... de har ju allt på ett och samma ställe, "riktiga sminköser" till skillnad mot många frisörer. Toppenservice... på alla sätt. 
  • Tooie
    Äldre 13 Oct 07:06

    Vilken söt klänning!

  • Marjas­inus
    Äldre 13 Oct 08:59
    smulan8118 skrev 2012-10-12 22:52:51 följande:
    Jag har bokat Salong Fame... de har ju allt på ett och samma ställe, "riktiga sminköser" till skillnad mot många frisörer. Toppenservice... på alla sätt. 
    Vad kostar det? Vad ingår?
  • Marjas­inus
    Äldre 13 Oct 09:11

    Min plastsyster håller på och scrappar och funderar på att be henne göra typ inbjudningskort, borsplaceringsbrickor, konvolut till bröllopsprogram och meny/sånghäfte/gästbeskrivning. Men känns som risken att materialkostnaden drar iväg lite plus att hon ju måste få nån slags ersättning för det. Det blir säkert vrålsnyggt men frågan är om det är värt det....

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013