• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110032 visningar
    694 svar
    694
    110032

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Heobea
    Äldre 9 Oct 21:30

    Rosie: de flesta professionella fotografer eller de som har ett företag brukar leverera högupplöst bilder i varierat antal. Sedan brukar man alltid kunna köpa till bilder. Vi har stött och blött fotograf en bra tid. Svårt men för mig som är mycket fotointressserad har det varit en viktig del med bra bilder. Det svåra brukar vara att fotografera inne i kyrkan. Sällan bra ljus och/eller andra bildförhållanden. Vi har dock satsat på bra porträttbilder eftersom flera av våra nära och kära har br systemkameror och bra bildsinne. Marjasinus: kul med enabröllopsresan bokad. Malligs är ju aldrig fel. Här har vi inte riktigt bestämt hur vi ska göra med resan. Beror på så himla mycket saker som jobb, semester (jag jobbar i vårdsvängen och där får man inte alltid semesternär man vill....), sambons sjuka pappa osv. Så vi får boka nått senare när vi vet lite mer.

  • Marjas­inus
    Äldre 9 Oct 22:56

    Heobea: Vi har föräldradagar att ta av om nån av våra arbetsgivare skulle krångla. Men det tror jag inte.

    Känns skönt att ha det spikat, vi försöker riva av så mycket som möjligt av de saker som går att göra tidigt. Det blir nog fullt upp när det närmar sig dagen d ändå...

    När det kommer till fotografering så är det något som vi prioriterar väldigt lågt. Tycker inte det är värt pengarna med professionell fotograf. En släkting med bra kamera får ta lite kort av oss, sen litar jag på att det finns dussinet kameror på tillställningen. Tänkte dela ut ett USB-minne, kuvert och porto till de som man ser har kamera med sig. Det räcker för oss...

  • smulan­8118
    Äldre 10 Oct 17:06
    Tooie skrev 2012-09-17 16:38:46 följande:
    Här har det hänt grejer... Kyrkan är bokad, lokal är bokad och det blir mjellerumsgården! Så otroligt unikt och fin liten stuga från 1700-talet. Temat blir vintage.. Med vintagerosa, vit spets, lite svart. Frisör och make up bokad.. Hotell bokat! Blir en svit på first hotel. Fotograf är bokad.. Transport efter vigseln är bokad. Och nu har jag bestämt att jag ska göra egna inbjudningar, och placeringskort, program och menylista. Men det ska jag börja med efter flytten.. Vi flyttar om ca två veckor.. :P
    Hej Tooie!

    Tänkte höra med dig, har du fått priser ifrån mjellerumsgården vad det gäller vin etc?
    Jag har helt glömt bort att fråga dem vad drickat kostar... =/ 

    Nån annan som vet annars vad ett glas vin brukar kosta?  
  • Marjas­inus
    Äldre 10 Oct 17:09
    smulan8118 skrev 2012-10-10 17:06:51 följande:
    Nån annan som vet annars vad ett glas vin brukar kosta?  
    Krogenpriser är väl 40-50 kr/glas?
  • smulan­8118
    Äldre 10 Oct 17:11

    Tackar... hähä, som småbarnsförälder har jag noll koll numera. =D En starköl rör sig väl runt 50 också va?

  • Tooie
    Äldre 10 Oct 21:22

    Jag vet att jag fråga men jag kommer inte ihåg...... :S men det ligger nog som vanliga krogpriser.. 40-60 kr glaset vad gäller vin.. Och öl likaså. Andra drycker är nog dyrare..

  • Tooie
    Äldre 10 Oct 21:26

    Här står det lite stilla... Vi har precis flyttat så är lite trötta... :P Jag håller ju på att gå ner i vikt inför vårat bröllop.. Och jag är så himla glad!! Har tappat 8 kg på fem veckor!! Och mer ska bort! Var tvungen att göra ett litet glädjeskutt här inne!! :D På tal om något annat.. Gör ni egna inbjudningskort? Eller ska ni beställa från nätet eller någon annanstans?

  • Cecili­aX
    Äldre 10 Oct 21:53
    Tooie skrev 2012-10-10 21:26:00 följande:
    Här står det lite stilla... Vi har precis flyttat så är lite trötta... :P Jag håller ju på att gå ner i vikt inför vårat bröllop.. Och jag är så himla glad!! Har tappat 8 kg på fem veckor!! Och mer ska bort! Var tvungen att göra ett litet glädjeskutt här inne!! :D På tal om något annat.. Gör ni egna inbjudningskort? Eller ska ni beställa från nätet eller någon annanstans?
    8 kg på 5 v, gud så duktigt!!! Grattis!
    Ska göra egna inbjudningskort (tror jag)  ... har dock inte börjat än ... men tittar runt för fullt på BT för inspiration
  • Tooie
    Äldre 11 Oct 20:21

    Jag vet inte om jag ska göra egna eller beställa... Jag är i scrapbook svängen.. Och älskar att pyssla... Men finns tiden och orken? Gå ner i vikt, träna, ta hand om våran 8 månader son själv i veckorna för min blivande jobbar i Gbg i veckorna. Sen allt annat inför bröllopet.. Man kanske tar på sig för mycket... Kan inte bestämma mig...:(

  • Helèn1­23
    Äldre 11 Oct 20:53

    Tooie: Oj så duktig du är, man blir ju motiverad genom att ha ett bröllop att se fram enot :) Jag tänker göra mina egna inbjudningskort har jag tänkt, men jag har inte börjat ännu. Har ni bestämt färgtema för bröllopet?? Har lite svårt att bestämma mig så det skulle vara roligt med lite tips :)

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013