• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110703 visningar
    694 svar
    694
    110703

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Hockey­tjejen
    Äldre 3 Oct 15:43
    Burre skrev 2012-10-03 09:49:56 följande:
    Okej, men då förstår jag varför hon lägger sig i...FAST ändå inte! OM du förstår vad jag menar :)

    Tycker det bara är elakt av exet, tror att flickan gärna vill vara med och känna sig som en liten prinsessa, de låter ju som om hon är svartsjuk över att han har hittat sin sanna kärlek i dig! Hoppas som sagt att de löser sig och att de elaka exet låter sin tösabit vara en liten prinsessa för en dag =)

    kraaam
    ja bonusen vill så gärna vara med i brudföljet och blev så glad när sambon frågade henne och så fort hans ex fick reda på detta så började helvetet så att säga!
    och exet är sambos mammas lilla ängel, allt hon gör är så himla bra m.m och hans mamma har varit lite mot arbetande emot oss och hon ska hela tiden prata om hans ex och hur duktig hon är så fort jag är med.

    hoppas verkligen att allt löser sig och vi ska nu ikväll sätta oss ner och prata ut om allt och jag är inne på att inte bjuda min svärmor om hon ska hålla på så här och att kanske låta exet vinna denna gång och så får ju hon stå till svars emot bonusen varför hon inte får vara med på bröllopet....vi har ju berättat för henne att det är hennes mamma som inte vill och att hon bråkar med oss pga att vi vill ha bonusen som brudtärna....bonusen är 9 och kommer att bli 10 år när vi gifter oss så jag tycker att hon är så stor att hon vet ju själv vad hon vill och inte vill.....tänkter inte låta dessa två personer förstöra min och sambons dag och jag hoppas att jag kan få sambon på andra tankar om att gifta oss i hemlighet utomlands...önska mig lycka till tjejer!
  • Äldre 3 Oct 16:13
    Hockeytjejen skrev 2012-10-03 15:43:26 följande:
    ja bonusen vill så gärna vara med i brudföljet och blev så glad när sambon frågade henne och så fort hans ex fick reda på detta så började helvetet så att säga!
    och exet är sambos mammas lilla ängel, allt hon gör är så himla bra m.m och hans mamma har varit lite mot arbetande emot oss och hon ska hela tiden prata om hans ex och hur duktig hon är så fort jag är med.

    hoppas verkligen att allt löser sig och vi ska nu ikväll sätta oss ner och prata ut om allt och jag är inne på att inte bjuda min svärmor om hon ska hålla på så här och att kanske låta exet vinna denna gång och så får ju hon stå till svars emot bonusen varför hon inte får vara med på bröllopet....vi har ju berättat för henne att det är hennes mamma som inte vill och att hon bråkar med oss pga att vi vill ha bonusen som brudtärna....bonusen är 9 och kommer att bli 10 år när vi gifter oss så jag tycker att hon är så stor att hon vet ju själv vad hon vill och inte vill.....tänkter inte låta dessa två personer förstöra min och sambons dag och jag hoppas att jag kan få sambon på andra tankar om att gifta oss i hemlighet utomlands...önska mig lycka till tjejer!
    Nu blir det lite off topic här men jag känner bara att jag måste kommentera något. Jag förstår verkligen att ni vill ha med bonusdottern i brudföljet och att ni är ledsna och upprörda över hur hennes mamma har reagerat och beter sig. Men jag blir illa till mods när du skriver att ni "ju har berättat för henne att det är hennes mamma som inte vill". Även om det är så och även om mamma å sin sida beter sig likadant, håll barnet utanför er konflikt! 
    Ingenting blir bättre av att ni sår split mellan barnet och hennes mamma. Dottern är säkert redan medveten om att det finns en konflikt mellan er och mår dåligt över detta. Försök lösa det utan att dra in henne mer i det. 
    Hoppas att ni hittar en bra lösning. 
  • Hockey­tjejen
    Äldre 3 Oct 16:28
    lurigmumin skrev 2012-10-03 16:13:12 följande:
    Nu blir det lite off topic här men jag känner bara att jag måste kommentera något. Jag förstår verkligen att ni vill ha med bonusdottern i brudföljet och att ni är ledsna och upprörda över hur hennes mamma har reagerat och beter sig. Men jag blir illa till mods när du skriver att ni "ju har berättat för henne att det är hennes mamma som inte vill". Även om det är så och även om mamma å sin sida beter sig likadant, håll barnet utanför er konflikt! 
    Ingenting blir bättre av att ni sår split mellan barnet och hennes mamma. Dottern är säkert redan medveten om att det finns en konflikt mellan er och mår dåligt över detta. Försök lösa det utan att dra in henne mer i det. 
    Hoppas att ni hittar en bra lösning. 
    oj absolut håller vi henne utanför!
    det jag menade var det att bonusen har frågat oss varför hennes mamma och pappa alltid ska bråka och jag har berättat att denna gång är det pga  att hon inte vill att bonusen ska vara med i brudföljet och att sambon vill ha henne med! 
    vill ju vara ärlig mot henne när hon frågar och jag har berättat att vi försöker att lösa detta så hon får vara med! 

    tyvärr så prata hennes mamma rätt mycket skit om oss till dottern och försöker övertala bonusen till att inte åka till pappa....detta är en jävligt rörig historia!! vet verken ut eller in och är bara förrvirrad....för jag förstår inte vad hon håller på med....och visst har man väl sagt saker man verken menar eoch ångrar i ren ilska.
    denna helg som bonusen kommer så kommer vi inte prata om bröllopet eller något utan bara hitta på en massa kul!
  • MoN
    Äldre 3 Oct 16:55
    Hockeytjejen skrev 2012-10-03 16:28:26 följande:
    oj absolut håller vi henne utanför!
    det jag menade var det att bonusen har frågat oss varför hennes mamma och pappa alltid ska bråka och jag har berättat att denna gång är det pga  att hon inte vill att bonusen ska vara med i brudföljet och att sambon vill ha henne med! 
    vill ju vara ärlig mot henne när hon frågar och jag har berättat att vi försöker att lösa detta så hon får vara med! 

    tyvärr så prata hennes mamma rätt mycket skit om oss till dottern och försöker övertala bonusen till att inte åka till pappa....detta är en jävligt rörig historia!! vet verken ut eller in och är bara förrvirrad....för jag förstår inte vad hon håller på med....och visst har man väl sagt saker man verken menar eoch ångrar i ren ilska.
    denna helg som bonusen kommer så kommer vi inte prata om bröllopet eller något utan bara hitta på en massa kul!
    oj detta låter jobbigt!
    hoppas det löser sig för er. 
  • Meliss­a1
    Äldre 3 Oct 19:40

    Nu är frisör och make up bokad! Även provtid! :) kul!!

  • Tooie
    Äldre 3 Oct 20:23

    Åh visst är det kul när det händer saker och man kan bocka av listan?!? :) hihih

  • Äldre 3 Oct 20:29
    Hockeytjejen skrev 2012-10-03 16:28:26 följande:
    oj absolut håller vi henne utanför!
    det jag menade var det att bonusen har frågat oss varför hennes mamma och pappa alltid ska bråka och jag har berättat att denna gång är det pga  att hon inte vill att bonusen ska vara med i brudföljet och att sambon vill ha henne med! 
    vill ju vara ärlig mot henne när hon frågar och jag har berättat att vi försöker att lösa detta så hon får vara med! 

    tyvärr så prata hennes mamma rätt mycket skit om oss till dottern och försöker övertala bonusen till att inte åka till pappa....detta är en jävligt rörig historia!! vet verken ut eller in och är bara förrvirrad....för jag förstår inte vad hon håller på med....och visst har man väl sagt saker man verken menar eoch ångrar i ren ilska.
    denna helg som bonusen kommer så kommer vi inte prata om bröllopet eller något utan bara hitta på en massa kul!
    Ok, bra! Hoppas verkligen att det löser sig för er! Sånna där saker är ju alltid komplicerade och det är så lätt att barnen hamnar emellan. Det blir sorgligt när vuxna, som hennes mamma till exempel pratar illa om den andra föräldern. Det hjälper ju liksom ingen att barnet mår dåligt och mer eller mindre tvingas välja någons sida. Men som sagt, hoppas att reder ut sig till det bästa!
  • Meliss­a1
    Äldre 3 Oct 23:19
    Tooie skrev 2012-10-03 20:23:43 följande:
    Åh visst är det kul när det händer saker och man kan bocka av listan?!? :) hihih
    Ja jag vet. Nu känns det verkligen på riktigt. Är så ivrig att komma igång. 
  • Äldre 4 Oct 19:50

    Nu går det farmåt! Lokalen är bokad, kyrkan är bokad, prästen är klar och tärnan är klar.


    Sen idag var jag och tärnan och kollade klänningar. Hittade en jättefin på bröllopshuset som jag vill ha men den kostade 3500 kr. Lite mer än vad jag hade tänkt mig. Och sen tänkte jag att sambon inte skulle gå i kalsonger utan han behöver också lite kläder =).


    Hittade en på jenhouse som var snarlik och den var betydligt billigare.

  • smulan­8118
    Äldre 4 Oct 21:46

    Jooo de på bröllopshuset kan sin sak...
    min budget var egentligen 2500-3000 på min klänning. Kom därifrån med en La sposa för 6000...ja så kan det gå.... =D Men de är verkligen duktiga där!  

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013