• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110442 visningar
    694 svar
    694
    110442

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Burre
    Äldre 2 Oct 11:05
    Hockeytjejen skrev 2012-10-02 10:00:59 följande:
    måste få skriva av mig lite bara!
    igår kom min m2b och sa att han vill att vi ska åka till rom i ferbuare eller mars och att vi ska ha våran dotter med oss som en liten födelsedags present för oss båda...han fyller i december och jag i mars.
    jag tyckte det lätt som en bra idé och då släpper han bomben....han har tenkt en hel del och orkar inte med allt tjafs och bråk som har blivit nu med hans ex och hans mamma (vad det handlar om vet jag inte) så han vill att vi ska gifta oss under den resan utan släkt och vänner samt be någon filma vigseln  och när vi kommer hem så har vi en liten fest där vi bjuder alla som vi har tänkt bjuda på bröllopet och då ska vi släppa bomben typ!

    känner mig förvirrad men visst det skulle vara romantiskt och man skulle slippa en massa bråk just nu MEN det kommer ju vara så många som blir ledsna för att dom inte får vara med m.m
    vet inte vad jag ska göra...ska man haka på hans idé och ta smällen efteråt eller ska vi kämpa vidare och ha ett litet bröllop med mycket tjafs och bråk nu??

    så länge jag blir gift med min smabo så är jag nöjd....jag bryr mig igentligen inte hur eller vart bara vi blir man och hustru så är jag glad Men jag vill inte att våra familjer och vänner ska bli ledsna och sura! 
    Min sambo ville att vi skulle gifta oss utomlands också först, men efter lite prat så kom vi fram till att vi ville att de "gamla" skulle få vara med om att barnbarn o barnbarnbarn skulle gifta sig.. Kanske kan du lägga fram det så?

    Du skriver om bråk mellan din m2bs ex och din mamma.. vad har hon med saken att göra? Hon är väl inte bjuden? Det är ju Eran dag du och din blivande.. Att ni firar ERAN kärlek!  Försök prata lite om att strunta i folket runt om kring er och bjud bara folk som gör er glada om han nu är rädd för tjafs och bråk :) Kraaaam
  • Heobea
    Äldre 2 Oct 12:20
    Hockeytjejen skrev 2012-10-02 10:00:59 följande:
    måste få skriva av mig lite bara!
    igår kom min m2b och sa att han vill att vi ska åka till rom i ferbuare eller mars och att vi ska ha våran dotter med oss som en liten födelsedags present för oss båda...han fyller i december och jag i mars.
    jag tyckte det lätt som en bra idé och då släpper han bomben....han har tenkt en hel del och orkar inte med allt tjafs och bråk som har blivit nu med hans ex och hans mamma (vad det handlar om vet jag inte) så han vill att vi ska gifta oss under den resan utan släkt och vänner samt be någon filma vigseln  och när vi kommer hem så har vi en liten fest där vi bjuder alla som vi har tänkt bjuda på bröllopet och då ska vi släppa bomben typ!

    känner mig förvirrad men visst det skulle vara romantiskt och man skulle slippa en massa bråk just nu MEN det kommer ju vara så många som blir ledsna för att dom inte får vara med m.m
    vet inte vad jag ska göra...ska man haka på hans idé och ta smällen efteråt eller ska vi kämpa vidare och ha ett litet bröllop med mycket tjafs och bråk nu??

    så länge jag blir gift med min smabo så är jag nöjd....jag bryr mig igentligen inte hur eller vart bara vi blir man och hustru så är jag glad Men jag vill inte att våra familjer och vänner ska bli ledsna och sura! 
    Trist med bråk måste jag säga och att det påverkar hela bröllopet. Vad har din sambo och hans ex för relation till varandra? Kan han prata med henne? Går det att prata med hans mamma?? Behöver de verkligen tjaffsa inför er? Är det inte en konflikt de får sköta utanför ert bröllop. Förstår att folk kanske blir sura, men egentligen, ni gör väl som ni vill? Bara så trist att alla ska lägga sig i, tycka och bestämma hela tiden.
    Tycker det är så trist med tjaffs åt höger och vänster. Här har jag god lust att sägaa till min blivande svärmor att det inte är hennes drömbröllop vi planerar. Till min mamma har jag lust att säga: Sluta bete dig som en martyr, tycka så jävla synd om dig själv och förfasa dig över allt. Desssutom vore det trevligt om hon kunde acceptera att jag trots allt vill ha med min morbror, moster och kusiner på bröllopet även att de inte pratar med varandra....... Suck! Eller så gifter vi oss ensamna, bjuder lite vänner, severaar krov med bröd och sen får det vara bra....
  • Tooie
    Äldre 2 Oct 13:45

    Tråkigt med bråk... Vet hur det känns eftersom det är här också som vi måste ta ställning till . Men jag säger som de andra har sagt. Vad har ex med saken att göra? Personligen tycker inte jag att ex har något på bröllop att göra... Och dessutom är det er dag. Ni bestämmer osv... Så vill ni åka iväg så gör ni det. Låter jätte mysigt! Men vill du ha ett bröllop hemma så har ni det tycker jag... Och alla som ska tjafsa får helt enkelt knipa igen eller stanna hemma.

  • Burre
    Äldre 2 Oct 15:03
    Tooie skrev 2012-10-02 13:45:59 följande:
    ... Och dessutom är det er dag. Ni bestämmer osv... Så vill ni åka iväg så gör ni det. Låter jätte mysigt! Men vill du ha ett bröllop hemma så har ni det tycker jag... Och alla som ska tjafsa får helt enkelt knipa igen eller stanna hemma.
    Bra sagt!

    Hoppas de löser sig för dig/er =)
  • Äldre 2 Oct 15:41

    Idag har sambon ringt och bokat prästen =)!! Så imorgon ska jag boka kyrka sen är det bara att planera, fixa och trixa! Va verkligt det blev helt plötsligt!

  • Meliss­a1
    Äldre 2 Oct 15:58

    Nu har det hänt en hel del! ? kyrkan är bokad. ? festlokalen är bokad. ? fotograf är prel.bokad. ? brudtärna är utsedd och har accepterat. ? färgtema är klart. Vit, vanilj, guld. ? gästlistan är satt. Måste man boka präst själv eller låta kyrkan ordna det?

  • Äldre 2 Oct 19:39

    Jag tror kyrkan står för prästen. Ring och fråga i den kyrkan ni ska vara. Vi ville ha en speciell präst så det var därför vi ringde till honom.

  • Meliss­a1
    Äldre 2 Oct 22:48

    Okej! Ja för vi har ingen vi speciellt skulle vilja ha. :) bara dom viger oss! Hihi

  • Hockey­tjejen
    Äldre 3 Oct 08:58
    Burre skrev 2012-10-02 11:05:22 följande:
    Min sambo ville att vi skulle gifta oss utomlands också först, men efter lite prat så kom vi fram till att vi ville att de "gamla" skulle få vara med om att barnbarn o barnbarnbarn skulle gifta sig.. Kanske kan du lägga fram det så?

    Du skriver om bråk mellan din m2bs ex och din mamma.. vad har hon med saken att göra? Hon är väl inte bjuden? Det är ju Eran dag du och din blivande.. Att ni firar ERAN kärlek!  Försök prata lite om att strunta i folket runt om kring er och bjud bara folk som gör er glada om han nu är rädd för tjafs och bråk :) Kraaaam
    nej hans ex är absolut inte bjuden men dom har en dotter tillsammans och hon bråkar om att vi vill ha dottern i brudfälet och det går inte hans ex med på och hon har försökt att sära på oss enda sen vi blev tillsammans. 
    hon höll på att bråka likadant när våran dotter skulle döpas då vi sa att bonusen skulle få hälla i vattnet i dopfunten m.m
    bråket mellan sambon och hans mamma vet jag inte vad det handlar om!

    men ska lägga upp det som du skrev för det är inte riktigt jag att göra en sån härn sak hemligt...vi  skulle ha förlovat oss i hemlighet men jag kunde inte hålla det hemligt speciellt länge Skäms 

     
  • Burre
    Äldre 3 Oct 09:49
    Hockeytjejen skrev 2012-10-03 08:58:42 följande:
    nej hans ex är absolut inte bjuden men dom har en dotter tillsammans och hon bråkar om att vi vill ha dottern i brudfälet och det går inte hans ex med på och hon har försökt att sära på oss enda sen vi blev tillsammans. 
    hon höll på att bråka likadant när våran dotter skulle döpas då vi sa att bonusen skulle få hälla i vattnet i dopfunten m.m
    bråket mellan sambon och hans mamma vet jag inte vad det handlar om!

    men ska lägga upp det som du skrev för det är inte riktigt jag att göra en sån härn sak hemligt...vi  skulle ha förlovat oss i hemlighet men jag kunde inte hålla det hemligt speciellt länge Skäms 

     
    Okej, men då förstår jag varför hon lägger sig i...FAST ändå inte! OM du förstår vad jag menar :)

    Tycker det bara är elakt av exet, tror att flickan gärna vill vara med och känna sig som en liten prinsessa, de låter ju som om hon är svartsjuk över att han har hittat sin sanna kärlek i dig! Hoppas som sagt att de löser sig och att de elaka exet låter sin tösabit vara en liten prinsessa för en dag =)

    kraaam
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013