• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109219 visningar
    694 svar
    694
    109219

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Äldre 25 Sep 16:06

    Har en fundering och se om ni kunde hjälpa mig.


    När hade ni tänkt ha själva vigselakten? Vi kan välja mellan kl 13 eller 15. Sambon tycker kl 15 för då hinner folket äta lunch innan. Men vi hade tänkt avrunda festen runt 24 på natten så jag tycker det känns lite sent med 15. Vill inte att det ska bli stressigt med mat, tårta och dans. Men hinner man med att fixa till sig och fota sig om man tar det kl 13?

  • Tooie
    Äldre 25 Sep 17:02

    Vi ska vigas klockan 16 i kyrkan sen är det 30 minüters bilfärd till festen... Just för att jag inte vill gå upp i ottan och stressa ihjäl mig. Men jag är lite orolig också att middagen drar ut på tiden så det blir stressigt då i stället :S Men visst hinner man fixa ordning sig och fotas till kl 13 men det blir ju stressigt.. Beror ju på hur avancerad frisyr och make up du ska ha också.

  • Marjas­inus
    Äldre 26 Sep 17:56

    Vi ska ha vid 15. Sen försvinner vi iväg och fotas lite medan gästerna minglar lite. Sen blir det middag 17-17:30. Jag ska göra allt i min makt för att middagen inte blir för lång (lagom många tal m m) så att det sedan blir gott om tid till fest

  • Cecili­aX
    Äldre 26 Sep 20:35
    AnnSofieS Kör vigsel kl 15. Då hinner gästerna äta lunch och göra iordning sig innan och vi får lite tid innan också för allt man ska ta sig för. Fast vi hade nog tänkt att festen skulle få hålla på lite senare än till midnatt även om vi kanske har försvunnit då . Fotograferingen hade jag nog tänkt att ta innan vigseln (eller är det kanske inte brukligt?) och kanske något kort efter ...

    lurigmumin Jättefina kort!

    Oj vad alla har fixat. Får ju lite panik. Har ju knappt hunnit tänka på smink och hår än.

    Stike Låter ju smart att boka in på face eller makeupstore! Bra ide! (Trodde knappt att de tog bokningar så tidigt Förvånad)

    Sitter som mest och funderar på dukningen ... Hade först tänkt att försöka få till stolsöverdrag, men upptäckte att stolarna har armstöd så då blir det inte lika enkelt att få till med knoppa lakanen tror jag. Får försöka få in de blå  stolarna i färgtemat i stället ... så nu är färgtemat blått tror jag Tungan ute kanske med silver?

    När det gäller klänning lutar det nog åt att beställa en på nätet - kina klänning (om jag nu vågar) ... men det verkar ju ha gått bra för andra. 
  • Cecili­aX
    Äldre 26 Sep 20:52
    Rosie: 18 maj, ??
    disneyprinsessan: 25 maj, ??, norrköping

    Tooie: 1 juni, stjärnorps kyrka, mjellerumsgården
    Melissa1:  15 juni, Kärna kyrka
    Hockeytjejen: 15 juni, Norrköping, ??
    Burre: 15 juni, Norrköping
    Marjasinus: 29 juni, Borgerlig vigsel i bersån utanför Slattefors magasin, fest inne
    Heobea: 29 juni, Kaga kyrka, Kaga
    AnnSofieS: 6 juli, Ryds kyrka, Landerydgården
    lurigmumin: 6 juli, Grebo kyrka, Gamla slottet Bjärka Säby

    CeciliaX: 3 augusti, Ö tollstad kyrka, Ö tollstad bygdegård (?)
    myzaan4: 3 augusti, Domkyrkan, Kornettgården
    malli716: 24 augusti, Vårdsbergs kyrka, Slattefors magasin
    Kriun: ? augusti, Linköping?
  • Äldre 26 Sep 20:58

    Oj nu får man ju nästan panik över smink och hårbokning! Eftersom jag inte bor i Linköping får jag helt förlita mig på svärmor och hennes kontakter. Får se hur det har gått för henne när vi åker ner om några veckor.

  • Meliss­a1
    Äldre 26 Sep 21:04

    Vi vill med ha vigseln kl 15, just för att vi inte får tillgång till lokalen förren kl 16:00 och då hinner gästerna äta lunch och hålla blodsockret i schakt.(stavas??. 
    Vi kommer nog att fotas innan vigseln vi med. Spelar väl ingen roll ?

     

  • Tooie
    Äldre 26 Sep 21:27

    Vi ska också fotas innan vigseln... Fotografen ska fota oss när vi träffas för första gången med brudklädsel på och vi är i ordning.. Kan vara kul att ha som minne tycker jag. Kommer säkert gråta!! :D

  • Meliss­a1
    Äldre 26 Sep 23:13

    Något sådant tänkte vi med. :) 

  • Kriun
    Äldre 26 Sep 23:35

    31 Augusti i Vadstena.

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013