• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109253 visningar
    694 svar
    694
    109253

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Tooie
    Äldre 17 Sep 19:22
    #81

    Jag bokade frisören på brännpunkt som heter Liza ( tror jag hon stavar) är hon är grym på bruduppsättningar. Sen valde jag Jonas Swanberg.. blog.yellowdot.se/about/ Han är fantastisk!

  • Meliss­a1
    Äldre 17 Sep 19:33
    #82

    Oj jag hade missat han. Är han dyr? Jag vill så gärna hitta en bra fotograf som tar sådana enorma summor. 

  • Tooie
    Äldre 17 Sep 20:01
    #83

    Han har 4300 för två timmar tror jag det va... Vet inte riktigt vad priserna brukar ligga på.

  • myzaan­4
    Äldre 17 Sep 20:40
    #84

    Nu har vi precis skrivt klart alla "save the Date" korten!! Eftersom vi gifter oss i semester tider (3 aug) så kändes det rätt att skicka ut dom nu, så ALLA kan komma!! :)

  • Heobea
    Äldre 17 Sep 23:04
    #85

    Oj vad det händer grejer! Vi har hamnat i nån totalsvacka, orkar knappt tänka på bröllop.

    Melissa:  bara dumt att jämföra, gå på din magkänsla. Det är er dag ingen annans.....

    Burre: pysslet är igång. Har fått nån jävla knäpp och tänkt virka små dukar att ha som bordsdekoration. Är man knäpp eller är man knäpp. Blir väl kanske 250st innan allt är klart.

    Klänning, suck! Jag har sista två åren pga hormoner som bråkat nästan gått upp 15kg. Inget roligt alls att prova klänning då. har förvisso köpt två på tokrea på ebay (fick betala 1000kr för båda....) men ingen av dem är perfekt. Funderar dock på att sprätt upp dem, använda ena överdelen med den andra underdelen... Men jag vet inte. Eller så blir det helt hemsytt. Jag har sytt finklänningar förr så varför inte.

    Fotograf, Jonas tar fantastiska bilder tycker jag, och 4300kr för 2h låter INTE farligt alls! Har sett prisbilder (beroende på vem såklart) för runt 10000kr för foto av vigsel + porträtt......

  • myzaan­4
    Äldre 18 Sep 09:43
    #86

    Jag tycker de flesta sidor har samma bilder på modeller å klänningar!! Blir helt snurrig av allt!! ;)

  • Hockey­tjejen
    Äldre 18 Sep 12:50
    #87

    tjejer jag måste bara tipsa om dess två tjejer stylisterna Hanna på facebook! 
    dom är superduktiga på både håruppsättning och sminkning och dom är billiga. 

  • Meliss­a1
    Äldre 18 Sep 16:32
    #88

    Någon som vet en bra sida för trycksaker eller ev en bra sida för insipration för att göra egna?  

  • Hockey­tjejen
    Äldre 18 Sep 16:43
    #89

    vill tipsa om optimalprint.se 
    beställde dopinbjudan och tack kort därifrån och blev supernöjd och det tog ca en vecka från att man betällt tills korten log i brevblådan =)

     

  • Heobea
    Äldre 18 Sep 16:56
    #90

    Melissa, hahahahahaha, jag som skulle städa och inte surfa pysselsidor.
    Panduro.se har mycket (finns som fysisk affär i linköping också....), cchobby.se, www.pyhobby.se, scrappweb.se/, www.pappersmarknad.se, www.familjekontoret.se/ för material. DOCK kan det vara värt att kika vad ebay har, om det blir billigare. Köpte själv våra kortstommar på ebay. Annars finns den kinesiska motsvarigheten som heter www.aliexpress.com/ om man vill komma undan ännu billigare.

    För idéer: www.marthastewart.com/, greenweddingshoes.com/, issuu.com/calligraphen/docs/calligraphenbrollop2012/1, www.100layercake.com/projects/browse/25/decor/, www.weddingchicks.com/, brollopstipsbloggen.blogspot.se/. Sök på wedding och invitation på google. etsy.com har allt du kunnat drömma om (och lite till.....). Pinterest är min guldgruva när det kommer till inspiration.

    Pysseltråd här på BT: www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m3882242-29.html, www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m4060089.html

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013