• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109148 visningar
    694 svar
    694
    109148

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • smulan­8118
    Äldre 15 Sep 00:30
    #71
    myzaan4 skrev 2012-09-14 17:33:23 följande:
    Glömde ju skriva att jag även har kollat på klänning - såklart! Är det nån som har hört/ eller har någon erfarenhet av att beställa från internet? Jag har mest kollat på jenjenhouse Dom har UNDERBART vackra klänningar!! Vågar man beställa?!
    Hej!
    Jag har också kollat på klänningar därifrån. Å jag velar fortfarande. Mest för att bilderna de har på klänningarna inte är de klänningar som de själva har sytt upp. Utan orginalbilder som de sedan gör kopior på liksom.
    Jag har börjat kolla på Landybridal istället, de har sina egna bilder...ett litet tips bara. Å mkt bättre service!

    =) 
  • Rosie
    Äldre 16 Sep 12:27
    #72

    Jag kikar med på klänningar för fullt! Www.dinobridal.com kollar jag mest på, de har så mycket olika klänningar men jag vet inte alls om de blir som på bilderna.

  • Hockey­tjejen
    Äldre 16 Sep 16:23
    #73

    hej 
    är här en till från norrköping så jag hoppas att det är okej att jag hänger med i denna tråd också =)
    vi har bestämt att gifta oss den 15 juni 2013, har inte kommit så långt i våran planering....vi har bestämt att vi ska ha våra favorit hockey lags färger som färgtema...det vill säga att det blir blått, gult och vit =) 

  • Meliss­a1
    Äldre 16 Sep 23:56
    #74

    Spännande! 

  • Äldre 17 Sep 13:20
    #75

    Kan komplettera min post också =)


    6 juli i Ryds kyrka (om alla får plats) och fest i Landerydsgården.

  • Burre
    Äldre 17 Sep 13:27
    #76

    Jag med =) wihooo fast jag bor i Norrköping

    Vi gifter oss den 15/6...

    Hur går det för er tjejer? Själv har jag massa ideer och är jätte sugen på att börja pyssla! Men vi ska flytta om 2 månader och orkar inte börja nu innan för de kommer de däkert försvinna grejer ;) Har ni andra börjat än?

    Kram

  • Hockey­tjejen
    Äldre 17 Sep 15:59
    #77
    Burre skrev 2012-09-17 13:27:13 följande:
     Har ni andra börjat än?

    Kram
     vi har inte kommit så långt i våran planering mer än vilken kyrka vi vill ha och vilken präst som ska viga oss men har inte ringt och bokat än....

    färgtemat är klart och hur många gäster vi ska ha under vigseln och middagen och det är det ända vi har bestämt änså länge!

     
  • Meliss­a1
    Äldre 17 Sep 16:19
    #78

    Nu är det exakt 14 dagar kvar tills kyrkan kan bokas.
    Har legat sjuk i soffan hela helgen och tråkat. Sambon var så gullig
    och passade upp på mig. Köpte i veckan nya Allt om bröllop och även deras brudgumsspeciall
    så jag hade lite att läsa.

    Har även en vän som gifter sig veckan innan mig, men det kanske jag sakt och vi har pratat lite om
    våra bröllop. Natruligtvis har jag börjat jämföra oss och börjar bli osäker. Tycker hennes bröllop blir mer mindre organiserat och romantiskt. Vet inte hur jag ska göra. Men samtidigt vill jag ha mitt herrgårdsbröllop. 

     

  • Tooie
    Äldre 17 Sep 16:38
    #79

    Här har det hänt grejer... Kyrkan är bokad, lokal är bokad och det blir mjellerumsgården! Så otroligt unikt och fin liten stuga från 1700-talet. Temat blir vintage.. Med vintagerosa, vit spets, lite svart. Frisör och make up bokad.. Hotell bokat! Blir en svit på first hotel. Fotograf är bokad.. Transport efter vigseln är bokad. Och nu har jag bestämt att jag ska göra egna inbjudningar, och placeringskort, program och menylista. Men det ska jag börja med efter flytten.. Vi flyttar om ca två veckor.. :P

  • Meliss­a1
    Äldre 17 Sep 18:27
    #80

    Oj vad långt du kommit! 


    Tooie skrev 2012-09-17 16:38:46 följande:
    Här har det hänt grejer... Kyrkan är bokad, lokal är bokad och det blir mjellerumsgården! Så otroligt unikt och fin liten stuga från 1700-talet. Temat blir vintage.. Med vintagerosa, vit spets, lite svart. Frisör och make up bokad.. Hotell bokat! Blir en svit på first hotel. Fotograf är bokad.. Transport efter vigseln är bokad. Och nu har jag bestämt att jag ska göra egna inbjudningar, och placeringskort, program och menylista. Men det ska jag börja med efter flytten.. Vi flyttar om ca två veckor.. :P
    Vart bokade du frisör? Kan inte bestämma mig vart jag ska. Vilken fotograf valde du?
    Men du behöver bara svara om du vill förstås.  
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013