• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109159 visningar
    694 svar
    694
    109159

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Meliss­a1
    Äldre 13 Sep 20:09
    #61

    Jag och min sambo kommer va 23 när vi gifter oss. ( han fyller i augusti ) Vi har då varit tillsammans i 6 1/2 år och förlovade i 4. Många kan tycka att vi är unga och tycka att det är för tidigt. Men det tycker icke vi. Vi vill leva som man och hustru ett par år, bara vi tillsammans innan vi väljer att sätta ett barn till livet. :)

  • Rosie
    Äldre 13 Sep 21:08
    #62

    Nu har vi prel bokat ett datum för vigsel... 18 maj. Känns jättebra och kul att ha ett datum! Ska nu åka och titta på lokaler de nästkommande helgerna och se vad vi fastnar för. Vi kommer förmodligen välja att vigas i ett privat kapell så då behöver vi boka en präst som kommer dit. Tar dom en avgift för sånt, nån som vet? Än sålänge vet bara min mamma om att vi ska gifta oss men jag ska berätta för mina närmsta vänner snart.. Kan inte hålla mig längre ;)

  • Cecili­aX
    Äldre 13 Sep 21:58
    #63

    Liten summering so far . Juni är populärt!

    Rosie: 18 maj, ??
    disneyprinsessan: 25 maj, ??, norrköping

    Melissa1:  15 juni, Kärna kyrka
    Marjasinus: 29 juni, Borgerlig vigsel i bersån utanför Slattefors magasin, fest inne
    Heobea: 29 juni, Kaga kyrka, Kaga
    Tooie: ?juni, stjärnorps kyrka, ??

    lurigmumin: 6 juli, Grebo kyrka, Gamla slottet Bjärka Säby

    CeciliaX: 3 augusti, Ö tollstad kyrka, Ö tollstad bygdegård (?)
    malli716: 24 augusti, ??, Slatterfors magasin

    AnnSofieS: ??, ??, Landerydgården

  • Meliss­a1
    Äldre 13 Sep 22:58
    #64

    Vad härligt! :) Det är ingen som har valt samma dag heller än så länge.

  • Äldre 13 Sep 23:02
    #65

    Kompleterar min post =)

    Rosie: 18 maj, ??
    disneyprinsessan: 25 maj, ??, norrköping

    Melissa1:  15 juni, Kärna kyrka
    Marjasinus: 29 juni, Borgerlig vigsel i bersån utanför Slattefors magasin, fest inne
    Heobea: 29 juni, Kaga kyrka, Kaga
    Tooie: ?juni, stjärnorps kyrka, ??

    lurigmumin: 6 juli, Grebo kyrka, Gamla slottet Bjärka Säby

    CeciliaX: 3 augusti, Ö tollstad kyrka, Ö tollstad bygdegård (?)
    malli716: 24 augusti, Vårdsbergs kyrka, Slattefors magasin

    AnnSofieS: ??, ??, Landerydgården

  • Marjas­inus
    Äldre 14 Sep 16:52
    #66
    Melissa1 skrev 2012-09-13 22:58:41 följande:
    Vad härligt! :) Det är ingen som har valt samma dag heller än så länge.
    Jodå, 29 juni är rätt poppis
  • myzaan­4
    Äldre 14 Sep 17:27
    #67

    Hej!! Va kul med tråden! Jag & min fästman gifter oss 3 aug 2013! Det är årsdagen av förlovningen! :) Var inte alls planerat att det skulle bli så traditionellt, men föll sig så bra när min blivande friade i somras. Och nu är planeringen i full gång! Kyrka & festlokal bokad! Domkyrkan & kornettgården blir det. I tisdags hade vi möte med kocken, som min blivande känner men som oxå har en cateringfirma. Vi har preliminär bestämt menyn. Han hade även kontakter för tårta & en somiler så vi kan servera gott vin till maten! Bestman, marskalk, hederstärna, tärna, brudnäbbar & toastmaster är informerade och turligt nog ser de detta som ett hedersuppdrag! Jag har pratat med min frisör och gett henne lite indikationer om vad jag vill/önskar ha på min bröllopsdag. Jobbar som hudterapeut så jag har typ redan sminkningen & alla behandlingar inför bröllopet fixat!! Måste bara muta kollegorna lite! ;) En av mina bästa vänner sjunger på bröllop å hennes sambo brukar spela, så vi har "bokat" dom Min blivande har en arbetskamrat som spelar i ett coverband, å han skulle klla med sina bandmedlemar ang datumet. Det är väl i stort sett så långt vi har kommit. Har förstås börjat spåna på festprogram, gästlista mm Färgen lila vill vi ha som genomgående tema! För er som har pratat om ålder så är jag 25 å min blivande 29 NÄR vi gifter oss nästa år Det är såååå spännande!! :))

  • myzaan­4
    Äldre 14 Sep 17:29
    #68

    Oj vilken trälig text det blev. Funkar inte enter-knappen på iPad? Nån som vet?

  • myzaan­4
    Äldre 14 Sep 17:33
    #69

    Glömde ju skriva att jag även har kollat på klänning - såklart! Är det nån som har hört/ eller har någon erfarenhet av att beställa från internet? Jag har mest kollat på jenjenhouse Dom har UNDERBART vackra klänningar!! Vågar man beställa?!

  • Tooie
    Äldre 14 Sep 21:32
    #70

    1:a juni är vår stora dag ;)

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013