• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109126 visningar
    694 svar
    694
    109126

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Marjas­inus
    Äldre 12 Sep 18:08
    #51
    Melissa1 skrev 2012-09-12 17:32:04 följande:
    Hur gamla är du och er blivande man/fru? När jag läser i alla bröllopstidningar där de intervjuar eller har ett uppslag om ett brudpar så är det alltid runt eller strax över 30.
    Jag är 30, kommer vara 31 vid dagen d. Min sambo är ett år yngre... Så vi passar in i tidningsbilden...
  • Heobea
    Äldre 12 Sep 23:27
    #52
    Melissa1 skrev 2012-09-12 17:32:04 följande:
    Heobeo: Vi har valt den 15 juni som datum. Valde att inte ha det i Kaga då vi veta tt den är så populär. En väninna till mig ska gifta sig där helgen innan mig om hon får som hon vill. :) Tycker som du att det är sent att boka kyrka, allt kretsar ju kring att man får ett datum att gå efter. Om du får svar får du gärna dela av dig. Tacksam för så mycket hjälp jag kan få. Jag har berättat för familj och de närmsta vännerna och på jobbet då jag ska få blommorna bundna av en kollega. Annars har vi nog valt att hålla lite på det men jag vet inte riktigt hur man ska göra enligt tradition. En dum fråga kanske men det är något som har legat och grott. Hur gamla är du och er blivande man/fru? När jag läser i alla bröllopstidningar där de intervjuar eller har ett uppslag om ett brudpar så är det alltid runt eller strax över 30.
    Hm, vi passar nog inte alls in i den tidningsbilden, inte beroende på ålder utan kanske snarare situaionen. Vi kommer vara 26år båda två (fick räkna lite på fingrarna där eftersom jag fortfarande yror att jag är 10.....) även om min sambo fyller 27 i november samma år. Vi har då bara varit tillsammans i dryga tre år. Han studerar fortfarande, förvisso klar till våren och jag ska väl byta bana helt om ett år. Har tröttnat på det väldigt slitiga livet som sjuksköterska. Aldrig hinna äta, kissa, prata med patienter i lugn och ro. Eller för den delen träffa sin sambo eller få en skälig lön för skitgörat. Jobbar väl tre av fem helger just nu. Inget glammigt, trevligt eller speciellt välgörande för relationen alls. Så nej, vi är inte dinkis (dubbel income, no kids) som varit tillsammans i hundra år eller småbarnsföräldrar heller för den delen. Även om drömmen om barn finns där och nog egentligen känns mer vuxen än att gifta sig. Hade jag fått välja så hade barn kommit före bröllop. Men nu fick jag inte välja ;)

    Har fått några fotografsvar. De två av de tre som kan vara på tapeten tar kring 10 000kr för att fota vigsel + porträttbilder. Den tredje skulle själv gifta sig samma helg som vi, så nej, det kändes lite tokigt tyckte hon att fota då. Kan väl hålla med. Hihi

    Ja tokigt av dem i Kaga att ha så kort bokningstid på kyrkan. Lokalen, ja herregud, vi hade nog bara tur att ingen bokat den och att de inte infört det där med bara två helger/mån.
  • Heobea
    Äldre 12 Sep 23:33
    #53
    Marjasinus skrev 2012-09-12 18:07:37 följande:
    Vi ska inte ha någon kyrka, det blir en borgerlig vigsel i bersån utanför festlokalen. Vigselförrättare är redan bokad (hon tyckte vi var sjukt tidiga men lät oss boka henne ändå).

    Bröllop blir på något sätt inte så stor grej efter att man fått barn. Att avslöja det gav starka reaktioner men det var inte direkt så att vi skulle chocka någon med att tala om att vi tänkte gifta oss. Så vi har varit väldigt öppna under hela processen och skickade ut spara datumet-kort här i somras - men många visste om det redan innan...
    Kan tänka mig att få barn är så otroligt mycket större än att gifta sig. Slattefors verkar bra som lokal och vigselplats. Fint!!
    AnnSofieS skrev 2012-09-12 15:52:52 följande:

    Det är med frisör känns svårt. Den som ska fixa min make up och brudbukett kan nog tvärr inte fixa mitt hår (ska ha slöja). Sen ska vi fotas i närheten av mantorp så jag vill inte åka in till Linköping.


    Vad har ni funderat på för kyrka? Går själv och funderar på kyrka då jag vet att vi ska vara i Landeryds gården.


    Om man tänker geografiskt så vore väl Landeryds kyrka smidigast. Vårdsberg eller Bankekind kan ju också fungera. Ligger på ju på samma sida av stan.
  • Tooie
    Äldre 13 Sep 09:12
    #54
    smulan8118 skrev 2012-09-12 10:49:08 följande:
    Hej hej! Vi ska gifta oss 29 dec, så jag ska inte hoppa in i tråden. Tänkte bara tipsa om Mjellerumsgården. Inte alls dyrt och personal, mat, dukning etc fixar dom. från 325 kr/pp. Den ligger i Valla fritidsområde.    Är det någon som har tips på duktig florist i Linköping? Jag är själv utbildad florist men tänker inte göra min egen bukett, nix, jag vägrar... dessutom har jag inte jobbat som det på flera år. Likaså frisör? nån som har koll? 

    Jag och min blivande har faktiskt bokat tid för att titta på mjellerumsgården och prata med hon som har han om bröllop.. Vi ska dit på fredag för att se om det kanske passar oss . :) ska bli spännande!! :) Jag tycker interflora i Tammerfors är jätte duktiga och har rimliga priser :) så där ska jag besttälla min brudbukett.
  • Tooie
    Äldre 13 Sep 09:14
    #55
    Tooie skrev 2012-09-13 09:12:43 följande:
    Jag och min blivande har faktiskt bokat tid för att titta på mjellerumsgården och prata med hon som har han om bröllop.. Vi ska dit på fredag för att se om det kanske passar oss . :) ska bli spännande!! :) Jag tycker interflora i Tammerfors är jätte duktiga och har rimliga priser :) så där ska jag besttälla min brudbukett.

    Oppe givetvis ska det stå tannefors :P
  • smulan­8118
    Äldre 13 Sep 11:21
    #56
    Tooie skrev 2012-09-13 09:12:43 följande:
    Jag och min blivande har faktiskt bokat tid för att titta på mjellerumsgården och prata med hon som har han om bröllop.. Vi ska dit på fredag för att se om det kanske passar oss . :) ska bli spännande!! :) Jag tycker interflora i Tammerfors är jätte duktiga och har rimliga priser :) så där ska jag besttälla min brudbukett.
    Ahaa, Annelie ja..hon är trevlig och tillmötesgående. Ingenting verkar omöjligt.
     
  • Äldre 13 Sep 11:50
    #57

    Kan även tipsa om Möllers i östergötland, www.mollersfestservice.se/start.asp
    Dom har både mat, porslin, personal och tält mm för upp till 3000 personer tror jag

  • Äldre 13 Sep 17:37
    #58

    Landeryd skulle ju vara smidig, men den är redan "förbrukad". Sambon gifte där med sin exfru.


    Jag kommer vara 28 och sambon 45 när vi gifter oss.

  • Cecili­aX
    Äldre 13 Sep 18:31
    #59

    Jag är 35 och min blivande man är 31 (och så lägg på ett år på oss båda för vigseln )
    Kul att få läsa lite om allas funderingar och förberedelser även om man känner sig lite efter  

  • Tooie
    Äldre 13 Sep 18:32
    #60

    Jag kommer vara 25 och min blivande man kommer vara 40 när vi gifter oss.. Så vi är nog inte en i mängden i tidningen om man tänker på ålder siffran :P

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013