• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110332 visningar
    694 svar
    694
    110332

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Cecili­aX
    Äldre 9 Sep 18:22
    #31

    Hej allihop!
    Hoppar på här också. Inte riktigt från Linköping men ganska nära, bor i Mantorp. Planerar för bröllop i augusti 2013. Spännande!!!

  • Äldre 9 Sep 21:56
    #32
    CeciliaX skrev 2012-09-09 18:22:04 följande:
    Hej allihop!
    Hoppar på här också. Inte riktigt från Linköping men ganska nära, bor i Mantorp. Planerar för bröllop i augusti 2013. Spännande!!!
    Kul..jag bor där också.
  • Cecili­aX
    Äldre 10 Sep 08:56
    #33
    AnnSofieS skrev 2012-09-09 21:56:18 följande:
    Kul..jag bor där också.
    Spännande! Ursäkta men blir så nyfiken ... Vad tittar ni på för lokaler? Hur går det?
    Vi funderar på Tollstad bygdegård. 
  • Äldre 10 Sep 12:40
    #34
    CeciliaX skrev 2012-09-10 08:56:18 följande:
    Spännande! Ursäkta men blir så nyfiken ... Vad tittar ni på för lokaler? Hur går det?
    Vi funderar på Tollstad bygdegård.

    Vi ska titta på Kaga bygdegård. Men är lite sugen på vigseln i Veta kyrka. Men tycker det är svårt och hitta någon bra lokal. vill att gästerna ska kunna ta sig ganska enkelt från festen.


    Hur långt har ni kommit?

  • Cecili­aX
    Äldre 10 Sep 15:21
    #35
    AnnSofieS skrev 2012-09-10 12:40:00 följande:

    Vi ska titta på Kaga bygdegård. Men är lite sugen på vigseln i Veta kyrka. Men tycker det är svårt och hitta någon bra lokal. vill att gästerna ska kunna ta sig ganska enkelt från festen.


    Hur långt har ni kommit?


    Inte så värst långt. Känns lite overkligt att börja när det nästan är ett år kvar. Är höggravid fn och väntar på nedkomst så jag har börjat och fantisera lite och kolla in vad alla andra pysslar med här på bröllopstorget.
    Jättesvårt med lokal. Vi funderar på att hyra en buss för att kunna bortse ifrån transportproblemet.
    Kollade in Kaga nu på nätet, ser jättebra ut och de var ju välutrustade!
    Hur många ska ni bjuda? Catering/fixa eget?
    Tror att vi kom upp i ca 80 inbjudna och funderar på catering, buffe. Pengarna drar lätt iväg bara när man summerar ihop .. 
  • Tooie
    Äldre 10 Sep 20:31
    #36

    Hej! Vi ska gifta oss i juni i stjärnorps kyrka. Planeringen är i full gång! Till vår stora besvikelse så fick vi reda på att kaga bygdegård är uppkokad hela juni och de kan bara hyra ut den för två helger i månaden pga av klagomål av grannar. Väldigt tråkigt eftersom det är en jätte bra lokal som inte kostar så mycket! Bara att leta vidare. Vi ska kolla på två lokaler nupet fredag så jag hoppas det kommer gå bra :D

  • Äldre 10 Sep 20:31
    #37
    CeciliaX skrev 2012-09-10 15:21:31 följande:
    Inte så värst långt. Känns lite overkligt att börja när det nästan är ett år kvar. Är höggravid fn och väntar på nedkomst så jag har börjat och fantisera lite och kolla in vad alla andra pysslar med här på bröllopstorget.
    Jättesvårt med lokal. Vi funderar på att hyra en buss för att kunna bortse ifrån transportproblemet.
    Kollade in Kaga nu på nätet, ser jättebra ut och de var ju välutrustade!
    Hur många ska ni bjuda? Catering/fixa eget?
    Tror att vi kom upp i ca 80 inbjudna och funderar på catering, buffe. Pengarna drar lätt iväg bara när man summerar ihop ..

    Inte vi heller. Vi kollade på kaga idag och landeryd gården. Vi tyckte bättre om landerydsgården så det lutar åt det hållet.


    Ja pengarna bara försvinner men vi funderar på buffe och ta det från östensson och sen ha två kökpersonal. Bara vi har lokalen klar så kommer andra sen.


    Lycka till med nedkomsten !

  • Heobea
    Äldre 10 Sep 21:04
    #38

    Vi har nog kikat på alla lokaler vi känt att vi haft råd med men föll för Kaga direkt. fin lokal, bra placering och lite så. Vi hade som sgat tur att vara ute i god tid så vi bokade den dryga året innan. Har varit på bröllop i Landerydsgården och det verkar också bra. Men våra bästa vänner hade sin fest där så vi kände att det skulle bli lite väl likt.....

    Annars drömmer jag nog mest just nu. Dekorprojekten finns förvisso i bakgrunden och det går lite lite framåt med dem. Vi borde verkligen ta tag i fotografproblemet men min sambo, äsch jag vet inte, han verkar mest tycka att det är en onödig utgift, han tycker att våra fotointresserade sykon kan fota. Visst, men inte vad jag vill egentligen...

  • Cecili­aX
    Äldre 11 Sep 16:26
    #39

    AnnSofie S: Var hittar man kökspersonal och vad tror du att det kostar?

    Heobea: Trevligt att drömma . Svårt med fotograf ...beror ju på hur stort fotointresse de har ... och utrustning. Fotografierna är ju ettt minne för livet så man vill ju att det blir bra. Men annars är det ju en trevlig slant att spara!

    Skickade in offertförfrågan om vad det skulle kosta att hyra en buss från Mantorp till Linköping (enkel resa), Bankeskinds buss svarade ca 2000:- inkl moms (med res. för prisförändring till nästa år). 

  • Äldre 11 Sep 20:54
    #40

    Mamma är snäll och ska fråga två av hennes vänninor och jag tror hon skulle ge 1000 kr var tiill dom plus att dom får mat.

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013