• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109130 visningar
    694 svar
    694
    109130

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Marjas­inus
    Äldre 14 Aug 12:59
    #11

    Vi ska ha kockduon. Vi ska ha både grillkock, serveringspersonal och porslin ifrån dom!

  • Marjas­inus
    Äldre 14 Aug 13:03
    #12

    Dock är det ju så att många cateringföretag har semesterstängt ett par-tre veckor i början på juli. Så man är ju lite begränsad.

    Matkällaren vet jag kör catering, har både personal och porslin

  • Äldre 14 Aug 15:42
    #13

    Tack för era snabba svar. Ringde direkt till Kockduon efter att ha kollat in deras priser vilket verkar toppenbra! De var supertrevliga och nu har vi preliminärbokat dem samt ett första möte. Blir allt som det ska så blir vårt datum 24 augusti!

  • Meliss­a1
    Äldre 15 Aug 00:47
    #14

    Hoppas det löser sig för dig! 

    Jag har haft fullt upp på jobbet så har inte kommit iväg för att titta på klänning och ring. Någon som har varit inne på Festyran. Är utbudet bra? 

    Förresten, kläder till mannen vet ni något ställe ni kan rekommendera. Ev att hyra/köpa.  

  • Marjas­inus
    Äldre 15 Aug 08:18
    #15

    Jag köpte en smoking på ebay. Det kan jag verkligen rekomendera för den var snygg och väldigt billig. Kan kanske vara bra att få hjälp m sina mått nånstans, typ Fogenstads eller så. Annars fixar man det enkelt hemma också

  • Äldre 15 Aug 08:47
    #16

    Festyran vet jag om tyvärr. Sen har du ju Partyworld, Bröllopshuset och Helles också. Dessutom har du ju nära till Norrköping och där finns ju åtminstone fyra jag kommer på så här med en gång; Petres, Norrköpings Brud och Bal (som förra veckan hade 50% på hela butiken!), Igelkotten och Rafaelas.

  • Marjas­inus
    Äldre 30 Aug 07:22
    #17

    Hur går det för er? När jobb och förskola började efter sommaren så blev det inte så mycket tid, ork och lust kvar till att fixa med bröllopet. Men till helgen åker min sambo och hennes mor till sthlm för att kika på klänningar och få inspiration (svärmor ska sy den).
     

  • 1700ta­l
    Äldre 30 Aug 07:56
    #18

    Gifte mig alldeles nyss i Linköping så kan ju tipsa om de ställen vi anlitade.


     


    Hair style som frisör - toppen duktiga! De hjälpe mig även med påklädnad och knäppte typ 700 knappar utan problem (tog sin lilla stund)! 790 kr/timme oavsett om det är brud eller bal. Min tog 3 tim (hade en avancerad uppsättning med slöja).


    Terese på Care för make upen - hon kom till frisören och gjorde allt där. 1200 kr, en timmes konsultation ingår.


     


    Viktors som catering - otroligt nöjda med maten och servicen! De är prisvärda, har vackert och prisvärt porslin och vi fick tillgång till massa glas till den fria baren. Hade 4 serveringspersonal därifrån som enbart jobbar med cateringuppdragen, proffsiga, snabba och effektiva. Patrik, som driver viktors, är oerhört servicemindig, trevlig och flexibel. De bara fixade allt! Vi hyrde även alla linnedukar samt linneservetter från dem. De fixade även med leverans av den stora tårtan i sin bil, utan extra kostnad.


     


    Tårtverkstan - ganska dyr men spaktakulär tårta helt enligt våra öskemål om utseende. Eftersom vi var i ett 1700-talsslott bad vi henne göra samma svarta barockmealjonger på tårtan som vi hade på inbjudningarna och det fixade hon utan problem.


     


    Klänningen och slöjan som jag tillslut bad var från Bröllopshuset - klänningen köpt under våren. En La Sposa nedsatt från 15000 till 10. Annars tycker jag Rafaelas i Norrköping är trevligare att ha att göra med, med Bröllopshuset har betydligt bättre rea.


     


    Alla möbler från Rent a Tent - vi körde på bankettstolarna, verkligen värt det!


     


    Alla blommor (det jag la allt krut på) tog vi från Lundby i Hageby i Norrköping och det gjorde vi rätt i! Herregud, vilken bukett! Blommorna stal showen...


     


    Vill ni veta mer, hojta!


     

  • Meliss­a1
    Äldre 30 Aug 12:09
    #19

    Just nu är min inspiration i botten. Stressen gnager helatiden och känner gång på gång att vi kanske ska skjuta upp bröllopet till nästa år. Sambon säger att vi kommer att gifta oss i sommar men det är jag som planerar det mesta. Har ett sjukt kontrollbehov och vill gärna ha koll på allt själv. Är livrädd för att låta andra hjälpa till. 

    Hur gör ni med budgeten?  Har ni sparat ihop den innan ni börjar planera eller gör ni det under tiden?
    Just nu har vi sparat ihop strax under 40 000 kr och har kvar ca 30 000 till. Vi har satt budgeten på 70 000 och då är ingen smekmånad inräcknad. Hur har ni satt er budget?

    Hur går det för er?  

  • Marjas­inus
    Äldre 30 Aug 13:38
    #20
    Melissa1 skrev 2012-08-30 12:09:05 följande:
    Hur gör ni med budgeten?  Har ni sparat ihop den innan ni börjar planera eller gör ni det under tiden?
    Just nu har vi sparat ihop strax under 40 000 kr och har kvar ca 30 000 till. Vi har satt budgeten på 70 000 och då är ingen smekmånad inräcknad. Hur har ni satt er budget?
    Vi började prata om bröllop förra sommaren, så vi satte oss ned och började räkna på hur mycket som vi skulle kunna spara på ett år. Men man vet ju aldrig vad som händer, vi hade precis fått barn också. Vi ville inte hamna i en sits att vi fick stora oväntade utgifter och så måste man låna/tigga pengar till bröllopet.

    Nu gick det bra och vi fick ihop ungefär de pengarna vi hade tänkt oss. Budgeten ligger på typ 55k. Vi kör på även detta år och nu sparar vi till resorna istället, förhoppningen är att få ihop ungefär lika mycket till. Sen är det inte helt vattentäta skott mellan de kontona heller. Hittar vi något som det är värt att spräcka budgeten för på bröllopet så får vi väl dra ned på antalet spa-behandlingar på resan. Vi lever ju tillsammans sedan många år och har ju det mesta man kan tänka sig så det blir väl att vi önskar oss bidrag till resan som present också så förhoppningsvis kan vi göra en riktig "once in a lifetime"-resa och vara borta länge tillsammans med dottern.
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013