• schmoc­k
    Äldre 4 Aug 18:43
    2479 visningar
    1 svar
    1
    2479

    Restaurang eller buffé i lokal (Göteborg)

    Hej! Jag och fästmannen är i det stadiet att vi ska gifta oss om två-tre år. Just nu pysslar vi ihop en budget, den ligger på mellan 30-40000 kr. Men billigare desto bättre.

    Jag funderar lite på hur vi ska ha festen. Jag har försökt kolla lite olika lokaler och vad det kostar och olika cateringställen man kan beställa bufféer från. Jag har gjort detsamma med restauranger. Men det är svårt! Jag vet inte vad som är billigast men ändå bra. En restaurang tog sammanlagt 21000 kr för mat och dryck! (Det blir ca 30 gäster.) Är inte det dyrt?

    Men lokal blir ju också dyrt, för man får betala allt då med dekorering, mat och dryck.
    Jag försöker också tänka vad som ingår, på restaurang ungår kanske servering och städning, medan i lokalen får man fixa det själv...

    Hur som helst, jag har svårt att få överblick på detta i budgeten. Hur gjorde/gör ni? Vad kostar det ungefär för er?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Restaurang eller buffé i lokal (Göteborg)
  • Äldre 10 Aug 20:34
    #1

    Vad ingår i de där 21 000 för 30 gäster? Buffe? 3-rätters? Hur mycket dryck?

    Rent höftat tror jag ett totalpris på festen på lika många tusen kronor som gäster är rimligt. Då är ju offerten på 21000 kr i överkant, men rimlig. Saker som tillkommer kan ju vara transport, underhållning, extra dekorationer. Ni kan antagligen komma billigare undan om ni vill.

    En caterad buffe kan kosta väldigt olika beroende på vad ni vill ha för nivå på maten. Men 200-300 kr/person får ni bra mat för. 150 kr/ person är också möjligt att hitta caterad mat för, men då är den troligen lite mindre rolig. Då tillkommer ju lokal + alkhol.

Svar på tråden Restaurang eller buffé i lokal (Göteborg)