• FreNi
    Äldre 3 Aug 09:56
    280046 visningar
    2767 svar
    2767
    280046

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • FreNi
    Äldre 3 Aug 10:43
    #1

    Hmm... Såg nu att denna tråd kanske bör ligga under "vår månad"?? haha! Jag är ny på det här, inte lätt altså :P 

    Någon som vet hur man gör för att flytta den? 

  • Makeup­myday
    Äldre 3 Aug 16:26
    #2

    Här har du en augusti-brud 2013! Jag hänger gärna på och babblar om allt mellan himmel och jord!


    Hur man flyttar trådar är jag däremot sämre insatt på :/

  • Christ­ineL
    Äldre 3 Aug 16:35
    #3

    Gifter mig 31:a! Och lääängtar efter klänningsletandet Skrattande Känns dock lite för tidigt än, eller kan det verkligen bli det? :P jag vill inte prova mitt i vintern heller när man måste böka av och på med massa kläder...

  • Lally
    Äldre 3 Aug 16:39
    #4

    Åh vad härligt med fler som börjat planera till den stora dagen i augusti 2013!
    Är gärna med på lite bubbel här med massa med tips och trix!

    Ang. test av klänning så har jag en vän som det tog 10månader för att hitta den perfekta klänningen... Så det är nog lika bra vi sätter fart snart tjejer. Så det inte slutar med att "man bara tar en" och känner sig halvnöjd... Bättre att vara ute i god tid enligt mig Flört

  • Christ­ineL
    Äldre 3 Aug 16:43
    #5
    Lally skrev 2012-08-03 16:39:53 följande:
    Åh vad härligt med fler som börjat planera till den stora dagen i augusti 2013!
    Är gärna med på lite bubbel här med massa med tips och trix!

    Ang. test av klänning så har jag en vän som det tog 10månader för att hitta den perfekta klänningen... Så det är nog lika bra vi sätter fart snart tjejer. Så det inte slutar med att "man bara tar en" och känner sig halvnöjd... Bättre att vara ute i god tid enligt mig Flört
    ja, nåt sista minuten spring blir det inte för mig iaf. men jag har tänkt ett tag att jag måste ring aoch boka in en dag snart då jag och min tärna jobbar så olika tider så är det bara lördagar som funkar för oss :P Och då får man nog boka in det i god tid.
  • Lally
    Äldre 3 Aug 16:52
    #6
    ChristineL skrev 2012-08-03 16:43:52 följande:
    ja, nåt sista minuten spring blir det inte för mig iaf. men jag har tänkt ett tag att jag måste ring aoch boka in en dag snart då jag och min tärna jobbar så olika tider så är det bara lördagar som funkar för oss :P Och då får man nog boka in det i god tid.
    Ja det är lika bra att boka in och börja kolla runt... Inte bara av praktiska skäl, det är ju, tycker iaf jag, en av de roligaste delarna. ;) Den delen vill jag njuta extra mycket va, förhoppningen är ju att man bara gör en sådan sak en gång i livet...
  • Christ­ineL
    Äldre 3 Aug 17:24
    #7
    Lally skrev 2012-08-03 16:52:16 följande:
    Ja det är lika bra att boka in och börja kolla runt... Inte bara av praktiska skäl, det är ju, tycker iaf jag, en av de roligaste delarna. ;) Den delen vill jag njuta extra mycket va, förhoppningen är ju att man bara gör en sådan sak en gång i livet...
    Kan inte annat än hålla med, iiih!
  • Äldre 3 Aug 17:41
    #8

    Hoppar med här datum 24:e aug
    Jag har dock redan min klänning, hittade en på tradera för 300kr som var ny och oanvänd. Den är just nu inlämnad hos sömmerska för lite justeringar, vet att jag är ute i god tid, men det känns skönt att ha den biten avklarad så jag kan fixa med annat. Har inte brudbutikerna nån typ av rea nu under hösten? Kanske kan vara värt att kolla upp det

    Vad har ni annars hunnit med? Själva så har vi bokat kyrka och lokal (troligtvis så kommer lokalen att bytas), börjat köpa dekorationer till borden. Toastmaster, tärnor och marskalkar är utsedda. Dock så känner jag mig lite osäker på min ena tärna... 

  • Makeup­myday
    Äldre 3 Aug 18:25
    #9

    Jag har köpt en kinaklänning via Landybridal men det verkar bli en flopp, tur att man har 1 år på sig att hitta en ny!


    Sommaren13: varför är du osäker på din brudtärna?

  • Äldre 3 Aug 18:44
    #10
    Makeupmyday skrev 2012-08-03 18:25:35 följande:

    Jag har köpt en kinaklänning via Landybridal men det verkar bli en flopp, tur att man har 1 år på sig att hitta en ny!


    Sommaren13: varför är du osäker på din brudtärna?


    Det har varit lite tjafsigt, jag sa att vi kunde börja hålla utkik efter tärnklänningar och då tyckte hon att jag stressade. Saken är den att dom ska vara lila, långa, breda axelband och det finns inte att köpa i fysisk butik. Då måste man beställa från nätet och det vill inte hon göra, då hon vill prova i butik istället. Men men vi har ju gott om tid så vi får se vart det landar. 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!