• Viirre­L
    Äldre 2 Aug 23:01
    12778 visningar
    78 svar
    78
    12778

    Augusti 2013?

    Hej
    Finns de nån mer här ute som planerar att gifta sig i augusti 2013?
    Jag och min sambo har varit tsm sedan december 2007 och varit förlovade sedan juni 2008 vi fick vår underbara lilla pojke i juli 2011 och nu är de juh bara giftemål kvar så nu är vi igång med planerning, :) vi har den 3/8 som preliminärt datum och kommer ha en kyrklig vigsel i Söderbärke sedan kommer vi nog vara i folketshus där vi hade en födelsedagsfest för svärfar för ett år sedan och tycker om den lokalen och den passar vår ekonomi.

    så finns de nå fler här ute som kan tipsa eller bara följas åt i planerningarna :)

  • Svar på tråden Augusti 2013?
  • Äldre 3 Aug 07:41
    #1

    Vi ska gifta oss den 24 augusti 2013 Vi har varit tillsammans i ett år bara men allt känns så tokrätt.
    Vi har hunnit boka lokal och kyrka, dock kommer ev lokalen förändras, beror på hur den funkar köksmässigt. 

  • Äldre 3 Aug 09:20
    #2

    Vi ska gifta oss i augusti 2013. Först funderade vi på Ungern men nu blir det Öland istället.. naturen är rätt likt så jag får hoppas att ungrarna känner sig som hemma. Ska titta på lokaler näste vecka men det verkar lite svårt att hitta ngt som inte är tokbilligt där man får bestämma lite. Vi har fått negativt besked från två olika ställen på Öland bara för vi vill ha lite koll på menyer och vin. Vi är väldigt mat- och vinintresserade så det är väl inte så konstigt att vi vill se till att det blir så vi blir nöjda?

    Vi har varit ihop i 3½ år och jag blev totalt överaskad i somras när min fästman friade. Men positivt överaskad!

  • Äldre 3 Aug 18:24
    #3

    För er som gifter sig runt stockholm iså kan jag hjälpa till med tips

  • Äldre 3 Aug 18:25
    #4

    För er som gifter sig runt Stockholm så kan jag hjälpa till med tips

  • Deede
    Äldre 3 Aug 20:06
    #5

    Vi planerar oxå att gifta oss den 3/8 =) Å har oxå en liten född juli -11.


    Har bokat kyrka och lokal. Ska försöka planera så mycket som möjligt innan december då nästa bäbis tittar ut och vi nog får fullt upp.


    När berätta / tänker ni berätta för släkt och vänner?

  • Biogra­phic
    Äldre 3 Aug 21:04
    #6

    Vi har bokat kyrka och lokal till 3/8 :) Vi blev tillsammans i feb 2010, flyttade ihop i aug 2010, sonen föddes i maj 2011, vi förlovade oss i jan i år. Har redan hunnit prova lite klänningar och hittat ring. Buketten är i stort sett bestämd (om jag inte ändrar mig) och dukningen har jag hur mycket idéer som helst till!

  • Viirre­L
    Äldre 3 Aug 22:40
    #7

    Deede: åhh va kul att de är fler samma dag.. vår pojk är född den 15/7. :)
    ja då kan jag tänka mig att de blir fullt upp :) vi tänkte vi skulle boka kyrkan först och jag ska ringa den på måndag då dom hade stängt idag,

  • Viirre­L
    Äldre 3 Aug 22:43
    #8

    Biographic: som sagt va roligt att de är fler samma dag. :) kul att du hittat klänningar och ring, vart har du hittat om de finns nåt du kan tipsa om :)  åhh jag längtar så till sjag får pröva klänningar.

    Hur ska ni göra ska mannen få se klännignen innan eller ska de vara som förr att han får inte se fören samma dag?

  • Äldre 3 Aug 22:45
    #9

    Vi gifter oss också 3/8 Har två söner, födda -08 och -11. Har varit tillsammans sen -05 och förlovade sen -07 så det är väl på tiden att vi gifter oss nu


     


    Har bokat kyrka och lokal, och även prel.bokat catering.

  • Äldre 3 Aug 22:54
    #10

    vi gifter oss också som sagt 3/8,
    jag dammsuger nätet varje kväll på klänningar, nu är ebay och jenjenhouse.com favoriterna.

    Ska ni skicka ut save the date kort?

    det ska vi och jag tänkte skicka dem i oktober/november, vi har då precis flyttat, innan dess hinner jag inte göra dem..  men tycker ni det är tidigt? 


Svar på tråden Augusti 2013?