• Äldre 1 Aug 21:14
    15705 visningar
    6 svar
    6
    15705

    lekar till "möhippa" i efterhand

    min kompis smet iväg och gifte sig utan att berätta för NÅN! HUR kunde hon göra så?? Flört hur som helst är vi nu några som ska ha nån sorts möhippa i efterhand. det blir egentligen mer en middag (dock utan hennes vetskap, hon ska bli kidnappad) i trevligt sällskap. hon är heller inte så förtjust i en "stor möhippa".

    men vi tänkte att vi ska ha nån sorts lek/frågesport runt middagsbordet. är det nån här som kan komma med förslag på vad vi kan göra? dessvärre har jag lite för dålig koll för att sätta ihop en traditionell frågesport om hennes make. funderar dock på att ta kontakt och styra upp några frågor. men om jag inte gör det, vad kan vi tänkas hitta på?

    TACK på förhand. Skrattande

  • Svar på tråden lekar till "möhippa" i efterhand
  • Äldre 3 Aug 15:36
    #1

    En sak som jag fått tips om är att alla tjejer (utom bruden förstås) tar med sig en sak som de förknippar med bruden. På möhippan ska bruden gissa vem som tagit med varje sak. Har inte provat själv men känns ju som något som kan vara kul utan att det blir pinsamma-möhippe-uppdrag-lek av det hela.

  • Äldre 6 Aug 20:34
    #2

    tack så mycket! Glad

    nåt mer förslag?

  • Äldre 6 Aug 23:14
    #3

    Vid en möhippa gjorde vi precis som du själv föreslår, vi kontaktade brudgummen och bad honom komma på frågor och svar. Vi hade lite ideer om frågor han kunde inspireras från så hel ansvaret inte låg på honom själv.

    Andra förslag är att ha frågesport om möhippedeltagarna. En annan möjlighet är att alla skriver ner en rolig eller  pinsam grej de själv gjort (gärna lite längre berättelse). Sen läser man upp någon annans historia på möhippan och så får bruden gissa vem som gjort vad. I vår bekanskapskrets är det också vanligt att man får måla av sin blavande (eller i det här fallet nyblivne) make.

  • Äldre 11 Aug 08:30
    #4

    tack, tack! Skrattande

  • Äldre 11 Aug 10:20
    #5

    På min möhippa hade mina vänner bett min man skriva frågor (& svar) om sig själv, det var super kul. 

    När jag fixade min syrras möhippa hade vi en frågesportslek där vi först svarade på olika frågor & sedan blev det lek för att ta reda på vad svaret på frågorna blev. 

    Dessa frågor hade vi med:

    1) Vem suger bäst?
    Hålla händerna bakom ryggen och dricka något med hjälp av smalt sugrör.

    2) Vem är surast?
    Ät en citronklyfta utan att göra miner

    3) Vem är störst i käften?
    Äta något

    4) Vem är sötast?
    Äta pariserbulle utan att slicka sig runt munnen

    5) Vem är snabbast?
    Toapapper - få av det från rullen snabbast

    6) Vilka kramas bäst?
    Blåsa upp ballong och krama sönder tillsammans med någon

    7) Vem flyger längst?
    Vika ett flygplan av papper och kasta

    8) Vem får sex lättast?
    Använda tärning

    På varje fråga har man 3 alternativ 1, x, 2 & där har man med 3 av namnen på de som är med på hippan. Förslgsvis är bruden med på alla Glad 

  • Äldre 26 May 17:53
    #6

    Det är kul att leka nåt där man får möjlighet att lära känna varandra. Någon ovan skrev ta med en sak man förknippar med bruden. Man kan också göra en låtlista där alla deltagare får välja en låt var så får bruden gissa vem som valde vilken låt. Är bruden kreativ kan man låta alla rita en teckning på nåt man förknippar med den blivande bruden och sen får hon gissa vem som målade vad...

    www.fixamohippa.se finns också förslag lekar och massa annan inspiration Skrattande

Svar på tråden lekar till "möhippa" i efterhand