• Cassan­draAnd­ersson
    Äldre 1 Aug 14:05
    4583 visningar
    5 svar
    5
    4583

    Bröllops klänning

    Hej!


    Jag och min sambo har precis börjat planera vårat bröllop som ska ske i Augusti nästa år.


    Jag har ett major problem och det är att jag inte vet vart man köper brud klänning här i Stockholm?


    Jag bor på Östermalm, så jag vill ha tipps på en butik innanför tullarna.


    Även något bra tips på vackra inbjudningskort, vad det ska stå etc?


    Kram Cassandra

  • Svar på tråden Bröllops klänning
  • Äldre 1 Aug 17:23
    #1

    Finns en affär på St:Eriksgatan 74 "Bröllopsbutiken"...

  • Cassan­draAnd­ersson
    Äldre 2 Aug 15:23
    #2
    +1

    Ja vi bodde tidigare mitt emot den butiken, men de hade inget som jag fastnade för.


    Var även på lillys vid birger jarlsgatan och "tanten" som jobbade där och förmodligen äger butiken var så galet otrevlig så jag ville bara gå där ifrån på en gång...

  • Äldre 2 Aug 15:42
    #3

    Ta dig till Hornsgatan, där finns ca 4st butiker och ligger innanför tullarna!


    Jag köpte min drömklänning där på "Stockholm brud och fest" (Hornsgatan 132). De hade jättefina klänningar i olika modeller. På Hornsgatan finns också "Bröllopskällaren" (Hornsgatan 83) vars personal är super trevliga. Jag fick hel service med en tjej som sprang med klänning efter klänning. En bekant köpte sin på "Söders högtidskläder" (Hornsgatan 144) och var jätte nöjd.


    Jag besökte även Bröllopsbutiken på st Eriksgatan men gillade den inte alls då personalen var så stressig och mina tärnor fick släpa alla klänningar helt själva.. Jag tittade in snabbt på "Lilly" men gillade den inte, damen var inte så trevlig och jag tyckte klänningarna inte såg ut att ha bra kvalitet..


    Varför inte prova Garamaj på birger jarlsgatan? Var aldrig inne där men de har ganska fina kreationer och lite mer unika klänningar.


    I sturegallerian finns också "Twink" som har ett litet utbud.


    ps kom ihåg att många av butikerna har en leveranstid på 4-6 månader på klänningarna så bra att vara ute i god tid.


    Lycka till!

  • Äldre 21 Feb 22:13
    #4

    KIK ligger på vid ST Eriksplan, fina klänningar som jag vill slå ett slag för :)
    Vet inte riktigt vad dy är ute efter, men Elsa Bilgren hyr ju ut klänningar... :)

  • Äldre 21 Feb 22:44
    #5

    Bodde på Hornsgatan förut, vill minnas att det fanns en hel del bröllopsbutiker där i krokarna, Brud & Fest är den som ligger ganska nära Hornstull om jag inte missminner mig? Fick alltid ett dåligt intryck av den när jag gick förbi, deras skyltfönster tilltalade aldrig mig alls, och det "kändes" som dålig kvalitet, förmodligen på de, enligt mig, taskigt ihopsatta reklamfönstrena, detta trots att de hann byta flera ggr under tiden jag bodde där. Jag har aldrig varit in och kollat, så detta är verkligen inget inlägg för att såga butiken på något sätt, de har säkert hur bra och fina grejer som helst, jag bara kom att tänka på hur lätt ett skyltfönster kan få en kund att bilda sig en uppfattning om en butik. Skriver detta pga att FruForsmark var så nöjd över butiken. Det är ju mkt mer värt än min sågning av skyltningen. Så jag kanske ger den en chans när det väl blir dags! :)

    Jag har iof ofta fått de intrycket av bröllopsbutiker jag gått förbi... Har tydligen väldigt höga förväntningar på hur en brudbutik ska se ut utifrån! Haha. 


    n
Svar på tråden Bröllops klänning