• Äldre 30 Jul 08:40
    23330 visningar
    141 svar
    141
    23330

    Vi som gifter oss 15 september

    Här kan vi som gifter oss den 15 september samlas och byta idéer och tankar med varandra. Det är inte lång tid kvar och åtminstone mina nerver blir allt mer påtagliga.

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 15 september
  • Arepa
    Äldre 30 Jul 10:25
    #1

    Vi gifter oss också den 15 september. Just nu känns allt som ett enda kaos med tusen lösa trådar och inget riktigt avbockat och klart. Men förhoppningsvis börjar väl snart saker och ting falla på plats ju närmare Dagen man kommer.

    Hur går det för er? Mycket kvar att ordna med? 

  • Äldre 30 Jul 10:40
    #2

    Vad kul med någon mer! Glad Var ska ni gifta er och hur har ni tänkt er?

    Känner verkligen igen det där med alla trådar och inget helt klart. Det känns som att mycket är påbörjat men inget slutfört. Just nu är mitt största huvudbry festhäfte, meny, klänning och smycken. Klänningen är på gång men det är en del ändringar kvar att göra.
    Har lite svårt att få tag på de ansvariga för säteriet där vi ska ha festen. Jag vill gå igenom menyn och checka tårtbeställningen med dem, men de svarar inte på mejl. Försöker resonera som så att de säkert har många andra bröllop för tillfället, så vi kanske inte är så högprioriterade ännu. Men det stressar mig lite att inte få allt klart.
    Annars har vi löst det stora med kyrka (dock ingen vigselförrättare ännu), musik både till fest och i kyrka, transport, ring, sambons kläder samt fotografering (men har ännu inte bestämt var vi ska fotograferas).

  • Arepa
    Äldre 30 Jul 11:04
    #3

    Vi gifter oss i Västerås och kommer ha ett ganska stort (80 gäster) men enkelt bröllop. 

    Lokal, kyrka, vigselförättare, fotograf, blommor är klart. Just nu är det stora bekymret maten men vi ska träffa en cateringfirma på fredag och vi hoppas verkligen att den biten faller på plats då. Kommer nog även att beställa tårta från dem.
    Känner också igen det där att det är svårt att få tag på folk, men resonerar som du att vi inte är högprioriterade och att de har en helt annan vana vid det här än vad vi har Glad Men visst är den en stressfaktor!

    Musiken, både till kyrkan och festen, är fortfarande lite osäkert. Har svårt att bestämma solosånger då vi inte riktigt hittar några som är "vi". Vad har ni valt för solosånger/psalmer? 

    Festhäfte, vigselprogram och bordsplacering har jag inte ens vågat börja tänka på men det börjar kanske bli dags för det snart.
     

  • Äldre 30 Jul 22:11
    #4

    Vi har också haft problem med musiken. Först skulle vi ha en stråkkvartett (som jag har spelat i) som skulle spela under vigseln och brudskålen för att sedan övergå till att vara våra gäster. De tackade ja i mars, men när jag ville sätta programmet i juni kunde de helt plötsligt inte. Veckan därpå fick vi reda på att killen som skulle sätta ihop ett band till festen inte lyckades. Lite lätt panik! Men nu har det löst sig och vi har fått till en trio som ska spela i kyrkan och en DJ/trubadur som ska underhålla på festen.

    De solosånger vi valt till vigseln är "Aldrig ska jag sluta älska dig" (mitt val) och "Perfect Day" av  Lou Reed (sambons val). Psalmerna som det ser ut just nu blir "På bröllopsdagen ber vi" som är en variant på Den blomster tid samt Psalm 289 "Guds kärlek är".

    Vigselprogrammet gjorde vi en kväll när jag hade panik över att ingenting blir klart Glad. Festprogrammet är bara påbörjat, men det tar ju sån tid att skriva gästpresentationer så det är skönt att ha kommit igång.

    Har du haft någon möhippa än? Jag tror att jag får en, men man kan ju aldrig vara helt säker. Min syster kommer att vara tärna och hon har varit engagerad i alla andra förberedelser...

    Vilka blommor ska ni ha? Har ni något färgtema?

  • Äldre 2 Aug 10:20
    #5

    Idag ska jag iväg och prova brudklänningen igen. Är ganska nervös, men det ska nog gå bra. Ska testa med underkläderna jag köpt så nu går jag omkring på jobbet och känner mig helt välformad och med bra hållning. Haha, kanske ska ha sånt här jämt Flört

  • Äldre 3 Aug 10:25
    #6

    Var och provade klänningen igår, men tyvärr hade de inte gjort några ändringar sedan sist. Sist jag var där såg jag en fläck mitt fram på klänningen över bysten, som jag påtalade. När jag gått därifrån hade de pratat med kemtvätten och det gick inte att få bort fläcken. Så nu ska de byta den delen av tyget och det ville de inte göra utan min tillåtelse. Schysst tycker jag (men de hade ju kunnat ringa och fråga så hade jag sluppit åka 8 mil bara för att säga att visst byt det)! Iaf provade jag klänningen igen och det känns bättre och bättre varje gång. Dessutom hittade jag en underbar tiara som var helt perfekt till. Glad
    Återbesök om två veckor?

    Är det ingen mer som gifter sig den 15 september?

  • Naive
    Äldre 3 Aug 13:28
    #7

    VI gifter oss den 14e, räknas det?  

    Har kommit rätt långt i planeringen, det mesta är fixat. Bandet har inte skrivit på än, väntar på en offert angående blommorna, och ska välja lite småsaker till middagen etc... Men jag tror det mesta är rätt fixat.

    Hur går det för er?  

  • Äldre 4 Aug 17:58
    #8

    Klart att det räknas Naive! Glad Skönt att ni har så mycket fixat. Vad ska ni ha för band?

    Vi har också kommit en bra bit på väg, men det är många små detaljer kvar. Ska till floristen på måndag och lämna in en bild på min klänning. Vad ska ni ha för blommor? Hur ska era buketter se ut?

    Helgen kommer att ägnas åt festprogrammet samt att göra inbjudningskort till vår lilla bröllopsfest. Sambons brorsdotter är så besviken över att vi ska ha en barnfri fest så vi ska ha en extra fest för barnen i oktober. Så nu ska vi skicka ut inbjudningskort. Har ni några tips på saker man kan göra? Bröllopstårta ska vi naturligtvis bjuda på och så något festhäfte med lite pyssel och brudvals.

    Här kommer en bild på tiaran jag har hittat. Den ligger på bandet som ska användas till snörningen i ryggen.


  • Isabel­laande­rsson
    Äldre 4 Aug 20:55
    #9

    Vi  gifter oss också den 15 september! Börjar närma sig nu! Behöver tips på en bra brudvalslåt...eller snarare en tryckare...Funderar också på vilka smycken som passa bra! Det mesta är klart annars. Har lite trycksaker kvar att fixa som kyrkoprogram, festhäfte och meny, placeringskort är halvklart!

    Vi ska ha cerise som temafärg och jag ska ha två olika sorters rosa rosor, kvistrosor och limegrönrosa hortensia i brudbuketten!

    Ska köpa skor till mina två pojknäbbar...tips på butik som saljer fina barnskor mottages gärna!

  • Äldre 4 Aug 23:18
    #10

    Vi har inte valt brudvals ännu. Tycker det är jättesvårt och dessutom är min M2B stel som en pinne så vi behöver verkligen öva lite.

    Smycken är jättesvårt! Vad ska du ha för klänning? Bestämt hur håret ska vara?

    Vilka fina blommor det låter som Glad. Ska du ha en rund bukett?

    Jag köpte mina skor i en dansbutik i Örebro. Där fanns även jättefina skor för näbbar och brudnäbbar. Nu kanske inte du bor i närheten av Örebro, men den typen av affär kanske finns i din närhet ändå Glad.

Svar på tråden Vi som gifter oss 15 september