• sissi
    Äldre 24 Jul 17:04
    26192 visningar
    26 svar
    26
    26192

    Tips om vart man kan åka på sin SMEKMÅNAD??

  • Svar på tråden Tips om vart man kan åka på sin SMEKMÅNAD??
  • Marjas­inus
    Äldre 24 Jul 17:24
    #1

    Vad har ni för budget? Och vad är ni intresserade av?

    Vi åker 5 dagar till Mallorca efter bröllopet och bor på ett lyxigt spa-hotell. Då har dottern barnvakt. Sen åker vi en längre resa till Thailand eller liknande framåt vintern och då får dottern följa med.

  • Äldre 24 Jul 17:29
    #2

    När har ni tänkt att åka? Hela världen finns så snurra på en glob och stoppa med fingret ;)

  • Pyttsa­n
    Äldre 24 Jul 22:16
    #3

    Vi kommer förhoppningsvis att åka till Färöarna, annars till Island, under vårt första år som gifta. Direkt efter bröllopet åker vi till Bryssel några dagar.

  • Äldre 24 Jul 23:07
    #4

    Vi var i Venedig i våras, väldigt romantiskt. Kan rekommenderas för par som vill ha en stadssemester och lite att titta på under smekmånaden. Kan lätt kombineras med sol och bad också.

  • Äldre 25 Jul 05:59
    #5

    För oss blev det fyra veckor Thailand :)

  • Maldiv­ernako­ll
    Äldre 25 Jul 10:35
    #6

    Ja, jag är ju väldigt partisk förstås Flört men Maldiverna är helt oslagbart som destination. KOlla gärna maldivernakoll.se för inspiration!

    mvh Linda

  • Äldre 25 Jul 10:39
    #7

    När maken fyllde 30 fick han en upplevelsepresent, 2 nätter på hotell för 2 personer. Den sparade vi nästan 2 år så nu i helgen ska vi åka till Sthlm 2 nätter :) Dessutom fick vi pengar i bröllopspresent av några gäster så där har vi 2000 kr att spendera (även om jag aldrig kan tänka mig att vi gör av med så mycket pengar).

  • FruSte­ndahl
    Äldre 25 Jul 10:48
    #8

    Vi har funderat på en weekend i London.. vill åka utan barn (dom är 2 & 4 ) men vill inte vara borta för länge, vi har jättesvårt att få barnvakt dessutom.. så london tror jag blir bra för oss, eller har ni nån annan idé?

  • Äldre 25 Jul 15:59
    #9

    3 veckor i Tanzania och Zanzibar, var riktigt nice med Safari och vildmark för att sedan koppla av på vita stränder med drink i handen :)


    Vi åkte två dagar efter bröllopet (i juni) och då är Afrika ett bra alternativ då det är deras "vintersesong" och det är inte lika olidligt varmt

  • Äldre 25 Jul 16:06
    #10
    FruForsmark skrev 2012-07-25 15:59:41 följande:

    3 veckor i Tanzania och Zanzibar, var riktigt nice med Safari och vildmark för att sedan koppla av på vita stränder med drink i handen :)


    Vi åkte två dagar efter bröllopet (i juni) och då är Afrika ett bra alternativ då det är deras "vintersesong" och det är inte lika olidligt varmt


    Vi ska också till Tanzania och zanzibar på vår bröllopsresa. dock bara i 2 veckor. :)
Svar på tråden Tips om vart man kan åka på sin SMEKMÅNAD??