• MariaM­agdale­na
    Äldre 24 Jul 09:28
    42058 visningar
    179 svar
    179
    42058

    Vinterbröllop!

    Är det fler än jag som planerar för ett vinterbröllop??


    Vi gifter oss den 26/1-2013 och nu börjar planeringen ta fart på allvar Det som är spikat just nu är bröllopsresan, ringarna så det är en hel del som återstår :-P


    Det hade varit kul att utbyta tips och ideér med andra som oxå planerar ett vinterbröllop!

  • Svar på tråden Vinterbröllop!
  • Doofie
    Äldre 24 Jul 09:56
    #1

    Vi ska också ha vinterbröllop! Vi gifter oss 23/2 2013 och planerar också för fullt.
    Vi har bokat kyrka och festlokal. Vi har skickat ut save-the-date kort och tillfrågat tärnor/marsalk samt toastmasters. Vi har också kollat runt bland fotografer och bokat den vi tyckte verkade bäst. Jag har köpt klänning och fuskpälsjacka att ha utomhus. Är just nu inne i vad mina två tärnor ska ha för klänning. Jättesvårt att hitta!
    Sambon har börjat pyssla med vår hemsida där vi ska ha all info till gästerna.
    Vi har köpt lite dekorationer till lokalen också.
    Nu i augusti åker vi ner till Norrköping där sambon är ifrån och på vägen åker vi förbi en speciell guldsmed i Härnösand som gör titanringar. Så får vi se om jag hittar vigselringen också :)
    Så vi har ändå kommit en bit! :D


  • fruwes­terlun­d
    Äldre 24 Jul 10:00
    #2

    Vi ska också ha ett vinterbröllop!
    Det enda som är gjort är at kyrkad är bokad....  

    30/3- 13 är det som gäller  I Gällivare

    måste börja hitta ring och klänning snart, för det kommer aldrig gå när jag känner mig stressad..  

  • MariaM­agdale­na
    Äldre 24 Jul 10:04
    #3
    Doofie skrev 2012-07-24 09:56:43 följande:
    Vi ska också ha vinterbröllop! Vi gifter oss 23/2 2013 och planerar också för fullt.
    Vi har bokat kyrka och festlokal. Vi har skickat ut save-the-date kort och tillfrågat tärnor/marsalk samt toastmasters. Vi har också kollat runt bland fotografer och bokat den vi tyckte verkade bäst. Jag har köpt klänning och fuskpälsjacka att ha utomhus. Är just nu inne i vad mina två tärnor ska ha för klänning. Jättesvårt att hitta!
    Sambon har börjat pyssla med vår hemsida där vi ska ha all info till gästerna.
    Vi har köpt lite dekorationer till lokalen också.
    Nu i augusti åker vi ner till Norrköping där sambon är ifrån och på vägen åker vi förbi en speciell guldsmed i Härnösand som gör titanringar. Så får vi se om jag hittar vigselringen också :)
    Så vi har ändå kommit en bit! :D

    Va kul! Vi ska oxå ha titanringar Bor inte så långt ifrån härnösand och tanken var först att åka dit vi oxå för att kolla ringar, ska visst vara en upplevelse att besöka butiken, dock hittade vi ringarna på annat håll istället


    Vart har du hittat jackan? Är oxå ute efter något sådant, men det är ju lite fel årstid just nu


    Vi åker på bröllopsresa ganska direkt efter vigseln så vi kommer inte ha någon fest efteråt, sparar då in en hel del arbete och inköp på det, men det känns som att det ändå är mycket att tänka på

  • Doofie
    Äldre 24 Jul 10:04
    #4
    fruwesterlund skrev 2012-07-24 10:00:19 följande:
    Vi ska också ha ett vinterbröllop!
    Det enda som är gjort är at kyrkad är bokad....  

    30/3- 13 är det som gäller  I Gällivare

    måste börja hitta ring och klänning snart, för det kommer aldrig gå när jag känner mig stressad..  
    Kul att det är någon fler från norra delen av landet, vi gifter oss i Luleå :)
    Kommer säkert gå bra att hitta en klänning, det gick mycket lättare än jag trott när jag väl började prova. Blev tredje klänningen jag provade :P
  • MariaM­agdale­na
    Äldre 24 Jul 10:07
    #5
    fruwesterlund skrev 2012-07-24 10:00:19 följande:
    Vi ska också ha ett vinterbröllop!
    Det enda som är gjort är at kyrkad är bokad....

    30/3- 13 är det som gäller I Gällivare

    måste börja hitta ring och klänning snart, för det kommer aldrig gå när jag känner mig stressad..

    Skoj! Nä det är nog inte så dumt att vara ute i god tid :-P


     


    Vi vet vilken kyrka och vilken präst vi vill ha, ska bara få sambon att få tummen ur och ringa för att höra om han kan viga oss då

  • Doofie
    Äldre 24 Jul 10:08
    #6
    MariaMagdalena skrev 2012-07-24 10:04:30 följande:

    Va kul! Vi ska oxå ha titanringar Bor inte så långt ifrån härnösand och tanken var först att åka dit vi oxå för att kolla ringar, ska visst vara en upplevelse att besöka butiken, dock hittade vi ringarna på annat håll istället


    Vart har du hittat jackan? Är oxå ute efter något sådant, men det är ju lite fel årstid just nu


    Vi åker på bröllopsresa ganska direkt efter vigseln så vi kommer inte ha någon fest efteråt, sparar då in en hel del arbete och inköp på det, men det känns som att det ändå är mycket att tänka på


    Joo det är inte bästa årstiden direkt. Men jag googlade runt en stund på "pälsjacka" och fuskpäls osv. Och hittade en från Jofama som det var utförsäljning på. Har inte den med leoparmönster ;) utan den som heter Grafit (seal print).
    www.leatherfactory.se/skinnjacka-dam/88-fuskpals-jofama-doris.html
  • MariaM­agdale­na
    Äldre 24 Jul 10:12
    #7
    Doofie skrev 2012-07-24 10:08:01 följande:
    Joo det är inte bästa årstiden direkt. Men jag googlade runt en stund på "pälsjacka" och fuskpäls osv. Och hittade en från Jofama som det var utförsäljning på. Har inte den med leoparmönster ;) utan den som heter Grafit (seal print).
    www.leatherfactory.se/skinnjacka-dam/88-fuskp...

    Jag får bara fram bild på den i leopard =( Typiskt! Bra pris iaf


     


    Vi är oxå uppifrån, Örnsköldsvik närmare bestämt =)

  • Doofie
    Äldre 24 Jul 10:18
    #8
    MariaMagdalena skrev 2012-07-24 10:12:40 följande:

    Jag får bara fram bild på den i leopard =( Typiskt! Bra pris iaf


     


    Vi är oxå uppifrån, Örnsköldsvik närmare bestämt =)


    Åh vad roligt, Norrland for the win! :P
    Kan ju infoga en bild på den! :) Är jättefin i verkligheten tycker jag :)


  • MariaM­agdale­na
    Äldre 24 Jul 10:21
    #9
    Doofie skrev 2012-07-24 10:18:53 följande:
    Åh vad roligt, Norrland for the win! :P
    Kan ju infoga en bild på den! :) Är jättefin i verkligheten tycker jag :)


    Superfin verkligen!


    Vad ska du ha för klänning under denna?

  • sanna8­8
    Äldre 24 Jul 10:36
    #10

    Vi ska oxå gifta oss i vinter 23/2 en bit utanför Östersund =)


    Har hittills tillfrågat tärnor, bestman, köpt klänningar till näbbar, klänning till mig, min sambo håller på kika runt på vad han vill ha på sig, är inte så jätte taggad att ha kostym men vi får se. Ska boka kyrka idag =)


    Festlokal är fortfarand elite osäkert, beror på kostnad =)


     

Svar på tråden Vinterbröllop!