• Äldre 10 Jul 22:33
    149969 visningar
    1282 svar
    1282
    149969

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Äldre 10 Jul 22:34
    #1

    Meeen vad knäppt, allt är som en klump och utanstycke... kanske beror på ipaden.??

  • Äldre 26 Aug 19:50
    #2

    Någon 2014 -brud som hittat hit än??:)

  • Äldre 27 Aug 13:56
    #3

    Här kommer en till =)


    Det är mest jag som planerar, min sambo tycker det är lite långt bort men han har valt präst iallafall. Jag skulle kunna gifta mig nästa år men ekonomin säger nej, men då får man mer tid att planera =)


    Det blir ett kyrkbröllop med en stor fest efteråt. Där pappas band ska spela och fri alkohol, blir en tysklandsresa. Sitter mycke på nätet och får inspiration, allt från festlokal till dekorationer till bordet.


     

  • Äldre 27 Aug 14:48
    #4

    Preliminärt ska vi gifta oss 2014.. Så jag kan ju vara med här jag också. I så fall blir det ett bröllop i september :) Och ja, jag har börjat planera. Gjort budgetar och gästlistor men jag kör liksom fast hela tiden. Så nu sitter jag mest och drömmer ;)

  • Äldre 16 Sep 16:16
    #5

    Blir antagligen juli/augusti 2014 för oss! 
    Hade gärna gjort det nästa år då jag vela inom ett år men tyvärr så sätter ekonomin stopp för det så det får bli 14 istället...
    Men som sagt längre tid att spara pengar och planera på

    Vi har mest kikat lite på färger och lutar åt grönt/rosa/vitt som färgtema 
    Skrivit ner vilka vi vill bjuda och i dagsläget är det 57personer med oss själva (utan barn då vi inte bestämt ännu hur vi står i den frågan, med barn är det ca 65 personer än så länge) så har vi plussat på några personer iom att det kommer till några ex. någon som sjunger kanske, vigselförättare m.m så vi räknar på 70 personer i dagsläget och försöker se över en budget på det antalet!

    Och att det blir i våra forna hemtrakter där vi har all släkt och de flesta vänner i närområdet har vi bestämt trotts att vi själva bor på andra sidan landet men för praktiska sakens skull blir det lättast att ha det där uppe.
    Och då under semester tider så vi hinner med att ställa ordning och fixa och sådant som man gör innan med genrep och allt sånt jox

    Känns som en evighet dit men det är kul att bli inspirerad och planera lite och tänka ut hur man vill ha det redan nu! Man hinner ju säkert ändra sig 10000 ggr minst innan det är dags!

     


    Efter 11½ år kom äntligen frågan
  • Äldre 16 Sep 18:14
    #6

    Vi planerar också bröllop 2014. Har bokat festlokal juni 2014. Klurar just nu på om vi vill ha borgerlig eller kyrklig vigsel. Lutar åt borgerlig ...

  • Äldre 16 Sep 18:21
    #7

    Vi har bestämt oss för borgerlig vigsel då ingen av oss är troende. Skulle på ett vis vilja gifta mig i kyrkan där jag växte upp - en av Sveriges största träkyrkor - men det känns falskt då jag inte tror. Med borgerlig vigsel är jag rädd för att bara få den här tvåminutersvarianten på kommunhuset. Vill gärna ha en ceremoni med dikter och solosånger. Mina fördomar säger mig att vigselförrättarna i den lilla orten vi ska gifta oss inte är så tillmötesgående (eller att de liksom fastnat i tvåminutaren) men det är ju inget jag vet förstås.. Nån ska väl kunna göra så som vi vill ha det :)

  • Äldre 25 Sep 09:28
    #8

    Hej! Vi ska gifta oss antingen i september eller oktober 2014. Vi vill gärna ha höstfärgerna i dekoreringen och då finns det så mycket som vi kan plocka i naturen. Då spar vi även en liten krona =)


     


    Är det någon som vet ifall man kan gifta sig borgerligt fast i en kyrka? Varken jag eller killen är troende men jag har alltid velat gifta mig i kyrka, det är ju så vackert i kyrkor.

  • Äldre 25 Sep 09:38
    #9
    Ponduss skrev 2012-09-25 09:28:48 följande:

    Hej! Vi ska gifta oss antingen i september eller oktober 2014. Vi vill gärna ha höstfärgerna i dekoreringen och då finns det så mycket som vi kan plocka i naturen. Då spar vi även en liten krona =)


     


    Är det någon som vet ifall man kan gifta sig borgerligt fast i en kyrka? Varken jag eller killen är troende men jag har alltid velat gifta mig i kyrka, det är ju så vackert i kyrkor.


    Vi ska gifta oss sista helgen i september 2014 :) den 27. Tänker mig också höstfärger och funderar på att plocka mycket bär och svamp att använda till middagen.. Gratis är ju inte fel ;)


     


    Alltså, man kan ju alltid fråga, men ärligt talat tror jag att det är få kyrkor som går med på det. Och jag förstår hur du känner för det ÄR vacket i kyrkor och det är det som jag själv tycker är svårast med borgerlig vigsel - att hitta en vigselplats. Som liten trodde jag alltid att jag skulle gifta mig i kyrkan. Men det känns faktiskt inte så respektfullt mot den kristna tron att låna deras kyrka men inte vilja ha med deras tro. Tycker jag, och jag hoppas att du inte blir arg av att jag säger det Jag tänker att det är bättre att du får höra det och känna efter själv än att jag ska säga "Men ooooooo de blir säkert så glada" och sen så får du ett jättedåligt bemötande.


     


    Men, vart gifter man sig borgerligt om den enda lokalen som finns är typ Folkets Hus, renoverat en gång på 70-talet? :P

  • thisti­me
    Äldre 25 Sep 10:40
    #10

    Hej hej går med i denna grupp ist :) tanken är bröllop sommaren 2014. Jag vill nog i början på juli men vi får se vad sambon säger :)

Svar på tråden Blivande fruar 2014