• 2 0 1 2
    Äldre 4 Jul 17:41
    19837 visningar
    18 svar
    18
    19837

    Vad är ert kuvertpris och var bor ni?

    Vi har valt att förlägga bröllopsfesten till ett café/B&B på landet utanför Halmstad på västkusten. Ju mer jag läser här desto mer får jag känslan att vi kommit riktigt billigt undan. Är lite nyfiken på priser och deals med era ställen. Vad ingår i drickaväg, vad ligger priserna per öl/glas vin/drink om ni köper på plats?


     


    Vi får jordgubbar till mingel, förrätt (minivästerbottenpaj), huvudrätt (oxfilé), bröllopstårta och vickning för 16 000 kronor, till 40 personer. Vi får dessutom fullservice, alltså dukning/dekoration (vi står för löparna i vår färg och lite enklare bordsdekorationer, stället står för lövning, kandelabrar, linne, servetter, allt porslin m.m), servering av mat och dryck samt städning. Dessutom får vi ha med egen alkohol som de serverar under kvällen. Kuvertpriset är 375 kronor per person, plus dricka som vi köper i Tyskland. Mitt svar på mina frågor är alltså;


     


    375 kronor/kuvert


    Strax utanför Halmstad


    Vi tar med egen alkohol, räknar med 4000 - 5000 kronor.

  • Svar på tråden Vad är ert kuvertpris och var bor ni?
  • zgrein­er
    Äldre 4 Jul 17:52
    #1

    Vårt kuvertpris kommer vara ca 600kr. då ingår bål och snittar i väntan på brudparet, brudskål, buffe och tårta.


    Vi kommer ha vår fest i Borås


    Alkoholen har jag inte jättestor koll på. Tror att öl kostar ca 80 kr för 50cl och 60kr för ett glas vin.


    Vi har därför valt att ha vår fest alkohol fri men att gärsterna själva får köpa i baren om de vill.


    Vi kommer att vara ca 100 gäster.


    I priset ingår även dukning, blommor, provsmak av middagen, brunch dagen efter, personal, porslin, disk m.m.

  • august­esen
    Äldre 4 Jul 18:48
    #2

    Vår bröllop är i Kalmar och vi betalar 300:-/person och då är det snittar, buffé, generöst räknat med alkohol till maten, tårta, kaffe, avec, vickning och linne.
    Sen tillkommer lokalkostnad på 10.000:- då det ingår bord, stolar, allt porslin och glas.
    Personal räknar vi med 4500:- för tre personer 16-03.

    Vi tar med alkoholen själva, gör egna snittar och egen bröllopstårta.
    Baren kommer vara till självkostnadspris.


  • 1700ta­l
    Äldre 4 Jul 19:40
    #3

    Vi gifter oss i Linköping och vårt kuvertpris landar på ca 700 kr/pers, vi är ca 90 gäster.


     


    I det priset har jag räknad:


    Lokalhyra (vi hyr ett helt men tomt slott)


    Hyra av middagsbord + bankettstolar från rent a tent till matsalen


    Brudskål och snittar


    2-rätters sittande middag från cateringfirma


    6 st serveringspersonal (varav 4 stannar tills vi går hem, 2 går hem efter middagen)


    Fri alkohol, både till maten och i baren under kvällen


    Påkostad bröllopstårta (istället för efterrätt lägger vi krut på tårta som passar temat) + kaffe + avec


    Vickning


     


    Har sammanslagit kostnaderna ovan och delar på antalet gäster för att få fram ett ungefärligt kuvertpris.

  • 1700ta­l
    Äldre 4 Jul 19:44
    #4
    1700tal skrev 2012-07-04 19:40:55 följande:

    2-rätters sittande middag från cateringfirma.


    Just det... I priset är även hyra av linnedukar, linneservetter, porslin, full uppsättning bestick och glas till middagen + 100 extra vinglas till baren med i kuvertpriset. Samtligt från cateringfirman, de fixar transport och disk/tvätt.
  • Äldre 29 Aug 10:56
    #5
    1700tal skrev 2012-07-04 19:40:55 följande:

    Vi gifter oss i Linköping och vårt kuvertpris landar på ca 700 kr/pers, vi är ca 90 gäster.


     


    I det priset har jag räknad:


    Lokalhyra (vi hyr ett helt men tomt slott)


    Hyra av middagsbord + bankettstolar från rent a tent till matsalen


    Brudskål och snittar


    2-rätters sittande middag från cateringfirma


    6 st serveringspersonal (varav 4 stannar tills vi går hem, 2 går hem efter middagen)


    Fri alkohol, både till maten och i baren under kvällen


    Påkostad bröllopstårta (istället för efterrätt lägger vi krut på tårta som passar temat) + kaffe + avec


    Vickning


     


    Har sammanslagit kostnaderna ovan och delar på antalet gäster för att få fram ett ungefärligt kuvertpris.


    Vad är det för slott ni hyrt i Linköping?
  • 1700ta­l
    Äldre 29 Aug 21:39
    #6
    Lovestar skrev 2012-08-29 10:56:15 följande:
    Vad är det för slott ni hyrt i Linköping?

    Ljungs.


  • smisa
    Äldre 29 Aug 22:13
    #7

    Tror ni har kommit väldigt bra undan! Vi betalar betydligt mycket mer :/ 

  • Äldre 29 Aug 22:28
    #8

    Vi betalar 375 kr / pers då ingår middag och kaffe. Vi betalat tårta, dricka själv. All personal ingår med städningen och dukning. Och att servera och att ha en i baren så att säga. Det är i Malmö i en fotbolls lokal så att säga.


  • Aurora
    Äldre 11 Sep 12:16
    #9

    Låter som ett bra pris! De alternativ vi tittat på i Stockholm har legat runt 1000 kr/kuvert och då är det antingen buffé eller tre rätters med dryck till maten + kaffe. Ej bröllopstårta men lokal ingår med enklare dukning. Dryck som ej ingår i kuvertpriset ligger runt 70 kr per glas. Vi räknar med att bara middag + dryck kommer att landa på ca 38 000 kr för 40 personer (ej fri bar dock). 

  • brudpa­r2013
    Äldre 11 Sep 12:50
    #10

    I Göteborg ska vi betala 1400kr/person. Vi blir 80 gäster.


    Då ingår:


    tre rätter


    kaffe


    bröllopstårta


    välkomstskål, två glas vin till maten


    frukt och snacks på kvällen


     

  • Äldre 11 Sep 12:56
    #11

    Vi betalar 1250 kr/person. Då ingår
    brudskål
    trerätters middag
    vinpaket till maten
    tårta
    lokal
    personal
    dukning med dekorationer förutom blomsterdekorationer
    afternoon tea.

  • Äldre 13 Sep 22:47
    #12

    Vi bor i Malmö/Lund och betalade 1 150 kr per kuvert och då ingick Hyra av lokal (Örtofta slott) Två sorters canapéer + mousserande till brudskålen Trerättersmiddag med fri påfyllning av dryck Bröllopstårta med kaffe och avec Vickning Fri alkohol och annan dryck i baren. Dukning, servering och städning.

  • Sofiii­z
    Äldre 17 Sep 11:13
    #13

    830:- /person inkl. vinpaket se nedan.

    Då ingår:
    All servering/dukning/städning. De har serveter och dukar, får ta med egna dekorationer om jag vill de.

    3 rätters, förrätt (jämtländs tapas), varmrätt (älgfile), tårta (chockladmousse, serveras till gästerna som en efterrätt men vi får en liten att skära i).

    1 glas vin till förrätt, 1 glas vin till varmrätt, 1 glas dessertvin till tårta, 4 cl avec till kaffet. (260:-/person)
    (De fanns att välja ett vinpaket där de hällde upp när gästerna ville ha mer de kosta 560:-/person)

    Resten av drickat får gästerna själva köpa.
    Vi bjuder även gästerna på läsk/vatten för de som hällre vill dricka de (29:-/flaskan för läsk).

  • Sofiii­z
    Äldre 17 Sep 11:13
    #14
    Sofiiiz skrev 2012-09-17 11:13:22 följande:
    830:- /person inkl. vinpaket se nedan.

    Då ingår:
    All servering/dukning/städning. De har serveter och dukar, får ta med egna dekorationer om jag vill de.

    3 rätters, förrätt (jämtländs tapas), varmrätt (älgfile), tårta (chockladmousse, serveras till gästerna som en efterrätt men vi får en liten att skära i).

    1 glas vin till förrätt, 1 glas vin till varmrätt, 1 glas dessertvin till tårta, 4 cl avec till kaffet. (260:-/person)
    (De fanns att välja ett vinpaket där de hällde upp när gästerna ville ha mer de kosta 560:-/person)

    Resten av drickat får gästerna själva köpa.
    Vi bjuder även gästerna på läsk/vatten för de som hällre vill dricka de (29:-/flaskan för läsk).
    Bröllopet hålls i Kall, Jämtland
  • Bride To Be 2013
    Äldre 20 Nov 11:32
    #15
    2 0 1 2 skrev 2012-07-04 17:41:30 följande:

    Vi har valt att förlägga bröllopsfesten till ett café/B&B på landet utanför Halmstad på västkusten. Ju mer jag läser här desto mer får jag känslan att vi kommit riktigt billigt undan. Är lite nyfiken på priser och deals med era ställen. Vad ingår i drickaväg, vad ligger priserna per öl/glas vin/drink om ni köper på plats?


     


    Vi får jordgubbar till mingel, förrätt (minivästerbottenpaj), huvudrätt (oxfilé), bröllopstårta och vickning för 16 000 kronor, till 40 personer. Vi får dessutom fullservice, alltså dukning/dekoration (vi står för löparna i vår färg och lite enklare bordsdekorationer, stället står för lövning, kandelabrar, linne, servetter, allt porslin m.m), servering av mat och dryck samt städning. Dessutom får vi ha med egen alkohol som de serverar under kvällen. Kuvertpriset är 375 kronor per person, plus dricka som vi köper i Tyskland. Mitt svar på mina frågor är alltså;


     


    375 kronor/kuvert


    Strax utanför Halmstad


    Vi tar med egen alkohol, räknar med 4000 - 5000 kronor.


    Får man fråga vad det är för café/B&B som ni ska vara på?

    Vi har preliminärbokat VillaAster strax utanför Halmstad.
    Vad som ingår:
    Förrätt, Varmrätt, Efterrätt (eller tårta)
    Alkoholfri dryck & kaffe
    3 personal som serverar, 1 som har koll på allt samt 1 bartender.
    Inbjudningskort
    Små give-aways presenter
    Dekoration, blommor & dukning m.m
    Städning

    Alltså det mesta utom egen alkohol som vi tar med själva, och de serverar.
    560:-/kuvert
    Totalt landar vi ungefär på 25.000:-
  • stormh­elen
    Äldre 20 Nov 11:41
    #16

    Vårt kuvertpris ligger någonstans mellan 745-900 (vi har ännu inte exakt diskuterat vilken mat vi ska ha, priset varierar en del beroende på vilken mat man väljer att ha).


    I priset ingår lokalen (lokalen är gratis, men man är tvungen att handla mat och alkohol av dem), champange till brudskålen, en tre rättersmeny med ett glas vin/ rätt, kaffe, porslin, personal, dukning (bordslinne, ljus, blommor etc) och städning. Känns som jag missat något.... hmm. Ja, men det mesta ingår vad gäller festen iaf.


     


    Vi bor i Stockholm och kommer även att ha festen och vigseln mitt inne på Södermalm i Stockholm.


     


     

  • Äldre 5 May 16:03
    #17

    Detta var ju ett tag sedan men du har inte lust att dela med dig ang er fantastiska lokal... vi leter lokaler runtom i halmstad just nu! =) ca_kack@hotmail.com

  • Plätti­s
    Äldre 6 May 10:16
    #18

    Trådstartaren finns inte kvar på BT, så du kommer nog inte få några svar på vilket ställe det handlar om. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vad är ert kuvertpris och var bor ni?