• Lundqq
    Äldre 29 Jun 10:54
    3728 visningar
    6 svar
    6
    3728

    Vigsel 12/12 utomlands

    Hej! Jag och min sambo vill gifta oss utomlands den 12/12, borgligt då vi inte är med i kyrkan. Vi planerar att vara utomlands ca en vecka då vi har en liten hemma (har ej bestämt om vår som ska följa eller ej). Vill bara vigas utomlands och sen ha en härlig semester. Behöver tips på var man kan vigas! Letat som en galning men utan att hitta något. Vill helt att allt ska bli så billigt som möjligt, så vi tänkte boka resa och boende själva och sen boka vigseln själva eller via något tjänst? Behöver även vittnen på plats då vi reser själva. Ett alternativ är att viga oss på Arlanda innan resan, men hellre utomlands. Tips, någon??

  • Svar på tråden Vigsel 12/12 utomlands
  • Lundqq
    Äldre 10 Jul 04:43
    #1

    Puffar!! Ingen som har ett tips??

  • Trolle­t77
    Äldre 10 Jul 14:44
    #2

    Vi har funderat på samma datum men det lutar åt att vi gifter oss Borgligt hemma o tar en semester någon dag efter. Annars kollar du på svenska kyrkans hemsida. Där står vart kyrkan finns utomlands. Ex Mallorca o new tork tittade vi på. Lycka till

  • Äldre 10 Jul 21:08
    #3

    Eller, ännu bättre, om ni vill ha borgerlig vigsel, läs här listan på vilka ambassader som har vigselrätt:

    http://www.regeringen.se/sb/d/6999/a/13832

    Annars får ni fundera på vilka länder som kan ge icke-bofasta utlänningar (dvs er) en borgerlig vigsel enligt lokal lag. 

  • Äldre 10 Jul 21:08
    #4

    O här var en bättre länk:

    http://www.regeringen.se/sb/d/11878/a/17518 

  • Lundqq
    Äldre 10 Jul 23:30
    #5

    Tack för länken. Kollat runt men det verkar inte som någon viger den 12.. Lite svårt. Nu lutar det åt borglig vigsel hemma..

  • Englag­irl
    Äldre 3 Dec 14:37
    #6

    Vi tänkte också gifta oss utomlands den 12-12-12, men vad jag förstår så måste man även viga sig i Sverige för att det ska vara giltligt.
    Så då blir det borgerlig vigsel i stadshuset 12-12-12 och sen åker vi till Thailand den 14-12-12 där  vi ska ha en vigselcermoni på stranden den 26-12-12.

Svar på tråden Vigsel 12/12 utomlands