• CoG
    Äldre 20 Jun 13:08
    127042 visningar
    617 svar
    617
    127042

    Umebrudar 2013

    Det är ett tag kvar...
    Men kanske har vi blivit några från Umeå och dess närliggande byar här inne som gifter sig 2013?

  • Svar på tråden Umebrudar 2013
  • imoen
    Äldre 30 Jun 11:07
    #1

    Nu är vi två iaf :/ Eller hänger alla umebor i nån annan tråd?

  • CoG
    Äldre 30 Jun 14:29
    #2

    Vad kul med en till!

    Jag har inte sett någon rån Umeå i de andra 2013 trådarna än.
    När ska ni gifta er?


    imoen skrev 2012-06-30 11:07:14 följande:
    Nu är vi två iaf :/ Eller hänger alla umebor i nån annan tråd?
  • vi24ev­igt
    Äldre 10 Jul 13:05
    #3

    Hej

    Skall oxå slå våra påsar ihop nästa år! Roligt med en 2013 tråd för Umeå....

    Vi kommer gifta oss den 3 augusti. Planen just nu är gifta oss i lokalen som vi skall ha festen på. Men det är inte helt bestämt. Vi har ju lite tid på oss!

    Just nu håller vi på att undersöka lokalfronten. Någon som har något bra tips? Vi funderar även på hur vi skall göra med maten! Catering/göra själv (med hjälp av familj). Tror dock att det lutar åt Catering! Måste bara hitta någon som inte bara är "billig" utan även bra! Några tips där oxå önskas! 

  • imoen
    Äldre 10 Jul 15:47
    #4

    Vi har preliminärt datum 28/6. Min systers sambo är kock och erbjöd sig igår att fixa buffén. Dock tror jag att vi vill catera i alla fall, så han inte behöver jobba under dagen. Alternativt att både göra själv och catera. Vissa tar ju 15:- för en kaffekopp, då brygger jag hellre kaffet själv t ex. Gällande lokal så kommer vi att hyra en bygdegård, och viga oss borgerligt på plats. Det finns en lista med info över alla bygdegårdar i Umeå med nummer/hemsida/kontakt/pris osv.. (om man googlar bygdegård umeå så hamnar den långt upp i listan) Jag favoritar den här tråden, vad praktiskt att kunna utbyta tips och råd här :)

  • CoG
    Äldre 10 Jul 19:13
    #5

    Hej, vad kul att det kommit en till!


    Det är ju toppen om man kan ge råd och tips om saker och annat man kan hitta i närheten.


    vi24evigt skrev 2012-07-10 13:05:49 följande:
    Hej

    Skall oxå slå våra påsar ihop nästa år! Roligt med en 2013 tråd för Umeå....
  • CoG
    Äldre 10 Jul 19:16
    #6

    Vi har också tänkt vara i en bygdegård, det blir utanför Nordmaling och vi gifter oss i Nordmalings kyrka.
    Jag är inte därifrån men min blivande är det :)

    Kyrka,
    lokal och
    fotograf är bokad.

    Men sen är inget annat ordnat.
    Det finns ju gott om tid än :)


    imoen skrev 2012-07-10 15:47:39 följande:
    Gällande lokal så kommer vi att hyra en bygdegård, och viga oss borgerligt på plats. Det finns en lista med info över alla bygdegårdar i Umeå med nummer/hemsida/kontakt/pris osv.. (om man googlar bygdegård umeå så hamnar den långt upp i listan) Jag favoritar den här tråden, vad praktiskt att kunna utbyta tips och råd här :)
  • imoen
    Äldre 11 Jul 11:45
    #7

    Igår vann vi en auktion på guld på pantbanken som vi idag ska lämna till antingen kjellins eller guldsmedjan för att göra våra förlovningsringar. Det blir flera tusen kronor billigare än att köpa hela ringen på butik, så om ni inte har köpt era vigsel/förlovningsringar ännu så rekomenderar jag er att kolla upp era möjligheter där :) Vigselringar fixar vi nog till våren.

  • CoG
    Äldre 11 Jul 11:50
    #8

    Smart!

    jag har tittat på smycken på pantbank och liknande och funerat på hur mycket man tjänar påatt köpa ngt billigt och sedan anv guldet.

    Bra tips!


    imoen skrev 2012-07-11 11:45:06 följande:
    Igår vann vi en auktion på guld på pantbanken som vi idag ska lämna till antingen kjellins eller guldsmedjan för att göra våra förlovningsringar. Det blir flera tusen kronor billigare än att köpa hela ringen på butik, så om ni inte har köpt era vigsel/förlovningsringar ännu så rekomenderar jag er att kolla upp era möjligheter där :) Vigselringar fixar vi nog till våren.
  • imoen
    Äldre 11 Jul 11:50
    #9

    CoG: vilken fotograf har ni anlitat? (om man får fråga) Vi väger mellan en semiprofessionell "billig" fotograf under hela dagen eller " bara" porträttfoto med en professionell fotograf. Jag känner några som fotograferar sig hos Edelphoto, och de bilderna är skitfina och unika.

  • imoen
    Äldre 11 Jul 11:56
    #10

    Som prisexempel, min ring kostar ca 5000 i butik ny. Om jag har med guldet betalar jag ca 1300 för arbetet och guldet betalade jag ca 1800 för (inklusive pantbankens provision)...

Svar på tråden Umebrudar 2013