• Solros­en03
    Äldre 8 Jun 14:24
    4235 visningar
    13 svar
    13
    4235

    Ritkigt mysigt ställe i Sverige (2 nätter)? Ge mig era tips

    Finns det något mysigt ställe, helst i mellersta Sverige som man kan åka till bara 2 nätter för att komma iväg efter bröllopet?


    Vi hade tänkt åka utomlands men vill inte lämna vårt barn borta så länge så tips i närheten önskas, kan vara "lite" utomlands också men inte så långt bort


     


     

  • Svar på tråden Ritkigt mysigt ställe i Sverige (2 nätter)? Ge mig era tips
  • Äldre 8 Jun 14:26
    #1

    Clarion hotel Wisby. Personliga rum, jättetrevlig personal och så ligger det granne med Donners Brunn som är en suverän restaurang Skrattande

  • Tokig
    Äldre 8 Jun 14:36
    #2

    Loka Brunn, Yasuragi Hasseludden eller Trosa stadshotell

  • Aniara­4
    Äldre 8 Jun 15:02
    #3

    Bomans i Trosa är ju känt.

    Vet inte om ni är intresserade av Stockholm, det finns ju massor av olika fina hotell, men jag kan rekommendera Elite Marina Tower Saltsjöqvarn som ligger lite avsides direkt på en kaj med utsikt över Djurgården, och med båtar som går in till stan om man vill.

  • Äldre 8 Jun 16:11
    #4

    Vilken del av Sverige hade ni tänkt er?

  • Äldre 8 Jun 16:19
    #5

    Sorry såg nu att det var mellersta...

  • Aniara­4
    Äldre 8 Jun 16:19
    #6

    Håller med om Hasseludden också, "if you're into that sort of thing". Jag tror upplevelsen blir bäst om man gör den på allvar, går på introduktionen till badritualen så man gör den "rätt", går på meditationer och yoga etc som de har, och försöker sjunka ner i lugnet och koncentrationen. Annars är det ju rätt schysst bara att hasa runt i morgonrock hela dagen! Skrattande

  • Äldre 8 Jun 16:28
    #7

    Vet inte vad mellersta Sverige ar for dig, men tankte iaf tipsa om Salt o Sill pa Kladesholmen, Vastkusten ca 7 mil norr om Gbg. http://www.saltosill.se/ 


    Vi var dar forra aret i slutet av augusti och det var bara helt underbart! Hotellet ar fantastiskt mysigt, ett flytande hotell och rummen pa 'markniva' har dorr direkt ut pa bryggan med egen badstege, dem pa andra vaningen har egen balkong. Maten ar helt sagolikt god och likasa utsikten!

  • aniara
    Äldre 8 Jun 16:35
    #8

    Hmm, menar du mellersta som Sveriges mittpunkt (typ Östersund) eller mellersta som typ Svealand?

    Vårt favoritställe är Ombergs turisthotell i Ödeshögs kommun, Östergötland. Vi har vår bröllopsfest där om tre veckor. Lugnt, vackert läge nära natur och sjö och fantastisk mat. Ca två mil till Vadstena. Dock lite enklare standard på rummen.

    Gripsholms värdshus i Mariefred är också riktigt trevligt. Jättegod mat, fina omgivningar.

    Nynäs havsbad tror jag är trevligt också. Jag har inte bott på hotellet, men jag har bott i grannhuset ett halvår. Det är väldigt populärt och läget är fint. De har spa och badtunnor ute vid vattnet.

  • m2012
    Äldre 8 Jun 16:47
    #9

    Jag har sneglat mycket på Görnvälnäs slott, det verkar verkligen mysigt!


    http://www.gorvalnsslott.se/

  • Äldre 9 Jun 00:05
    #10

    Tree Hotel i Harads var häftigt, vi har bott i the cabin, riktigt snyggt designad! Men det kanske är för långt norrut...

  • Guanac­a
    Äldre 10 Jun 20:27
    #11

    Var och promenerade vid Görvälns slott idag, har sneglat på deras hemsida förut och skulle gärna bo där en natt eller två. Och att vara där (om än bara utanför och inte inne i nåt av rummen ) var härligt! Det var så vackra omgivningar, fridfullt, fin trädgård, och UTSIKTEN! Helt otrolig! Kommer definitivt åka dit igen, om vi inte får råd att bo en helg så iallafall för en middag och romantisk kvällspromenad utefter Mälarens strand

  • Jenny 03
    Äldre 11 Jun 09:24
    #12

    Gimo herrgård Uppsala... Mmmm mysigt

  • AnnL
    Äldre 11 Jun 09:25
    #13

    Loka brunn!

Svar på tråden Ritkigt mysigt ställe i Sverige (2 nätter)? Ge mig era tips