• Guanac­a
    Äldre 1 Jun 07:58
    5434 visningar
    17 svar
    17
    5434

    Corpse Bride-tema?

    Både jag och sambon älskar Tim Burton's filmer, och i synnerhet Corpse Bride... (Historien bygger på en gammal judisk legend läste jag just)

    Såg en bild på en bröllopstårta här på BT som hade "Victor & Emily" figurer på toppen, skitsöta! Tänkte då att om vi inte skulle haft vårt hemliga lilla bröllop på stranden utomlands som vi planerar så skulle man kanske haft ett Corpse Bride tema?
    Eller om vi ordnar en fest hemma efteråt (eftersom vi gifter oss i hemlighet) kanske man skulle ha såna figurer på tårtan och nåt mer. Kanske inte hela temat dock, kan kanske bli lite väl morbid stämning Flört

    Löftena i filmen är så vackra... With this hand I will lift your sorrows. Your cup will never be empty, for I will be your wine... etc

    Är det nån som haft ett bröllop inspirerat av denna film?

  • Svar på tråden Corpse Bride-tema?
  • Äldre 1 Jun 11:47
    #1

    Jag satt precis själv och letade efter corpes bride figurer att ha på tårtan för de e häftiga o filmen såå bra. Jag ska ha det på tårtan iaf men får kolla rundor lite mer var jag kan hitta figuerna.

  • Sirifi­sen
    Äldre 1 Jun 11:57
    #2

    Kul idé! Burtons fanatsi är underbar Glad

  • Äldre 1 Jun 12:02
    #3

    Vi ska ha exakt det temat ^^ Men jag måste säga att det är lite svårt om man vill hålla utgifterna nere och ändå få till Corpse bride känslan.

  • hjgs
    Äldre 1 Jun 12:56
    #4
  • Guanac­a
    Äldre 1 Jun 16:35
    #5

    Åh vad kul Memsan! Hur var när gifter ni er? Borgerligt eller kyrkligt? Kommer ni säga löftena från filmen? Jag ville säga våra egna löften inspirerade av dem men min fästman tyckte nog att det var lite pinsamt att fråga prästen om vi fick det

  • Guanac­a
    Äldre 1 Jun 16:38
    #6

    hjgs- gud vad fina de var! Vill ha! :-P

  • hjgs
    Äldre 1 Jun 18:12
    #7
    Guanaca skrev 2012-06-01 16:35:43 följande:
    Åh vad kul Memsan! Hur var när gifter ni er? Borgerligt eller kyrkligt? Kommer ni säga löftena från filmen? Jag ville säga våra egna löften inspirerade av dem men min fästman tyckte nog att det var lite pinsamt att fråga prästen om vi fick det
    vi va och träffa prästen fick då tre alternativ, de traditionella när man säger efter prästen, eller en annan finare varienat men då måste man öva själv och tredje va att man fick skriva själv så att skriva egna är helt ok och ni behöver bara säga till behöver inte fråga
  • Äldre 2 Jun 00:31
    #8

    Vi ska köra med borgerligt, vi gifter oss i december. Tanken har slagit oss ang löftena, men vi kommer nog även att slänga in egna ord.
    Själva vigsellokalen kan vi inte göra så mycket med ang själva temat förutom blåa ljus. Men festlokalen kan vi göra mycket med. Vi ska gå och plocka döda träd på en bekants mark och sätta in med ljusslingor i lokalen. Stubbar och trollhassel, svarta dukar. Mycket levande blåa ljus & ljusslingor. Ska försöka pyssla ihop egna lerfigurer á la burton- men det har visat sig lite knepigt för en som inte ens kan rita en rak linje. Origami liljor blandat med äkta blommor för att få till den overkliga känslan. Tårtan kommer vara det som binder ihop allt. Där betalar vi rätt mycket för all dekoration. Hade tänkt att spela musik ifrån filmen när gästerna kommer för att få den rätta inlevelsen direkt. Vet dock inte hur vi ska göra vid loungedelen...

  • Christ­ineL
    Äldre 22 Aug 12:22
    #9

    Hoppar in i den här tråden, vi ska ha Tim Burton tema på vårat bröllop, försöker få med så mycket som möjligt från hans filmer. Hur går det för er andra?

  • Äldre 22 Aug 12:31
    #10

    Om ni skall ha ett hemmligt bröllop så kan ni skriva uppge klädkod till svart eller rött. Och att hela klädseln skal vara den färgen, inte några ränder eller prickar. Det blir väldigt tufft! Var på en sån fest och det gjorde hela festen. Alla fick en färg.

  • Äldre 22 Aug 12:32
    #11

    Alltså, om ni skall invitera till fest...

  • Äldre 22 Aug 18:04
    #12

    Kul förslag. Några av våra gäster har frågat om det är ok att gå som en av hans figurer eller att ha något speciellt plagg på sig. Vi har sagt ja till allting förutom att det inte får bli för mycket spex, utan mer klädsamt. Vi har några som ska komma i monokel och käpp, Vissa tjejer ska komma i lilla svarta, hög hatt och burrigt hår osv.

    ChristineL: Hur ska ni få in tim burton i eran fest? Gör ni som vi, dvs tar saker ifrån Corpse Bride. Eller gör ni som ett annat brudpar som jag har läst om och bara tar lite av allt och gör en fusion?

  • Äldre 22 Aug 19:02
    #13

    http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/2009/april/den-dar-javla-potatisen.html


    här finns det lite bilder från ett bröllop med sånt tema :)

  • Christ­ineL
    Äldre 25 Aug 18:41
    #14
    Memsan skrev 2012-08-22 18:04:08 följande:
    ChristineL: Hur ska ni få in tim burton i eran fest? Gör ni som vi, dvs tar saker ifrån Corpse Bride. Eller gör ni som ett annat brudpar som jag har läst om och bara tar lite av allt och gör en fusion?
    Vi ska ta lite av varje, exempelvis Golden Tickets som inbjudningar, Jack & Sally caketopper, topsy turvy tårta (se bild), alternativt cupcakes som det står Eat me på, Drink me-ettiketter på vattenkarafferna, och typ "Follow thw white rabbit" så att gästerna hittar från vigselplatsen till festlokalen. Vi har även tänkt ha musik från Edward Scissorhands som ingångsmusik, den är så troligt fin!

  • Guanac­a
    Äldre 27 Aug 11:48
    #15
    ChristineL skrev 2012-08-25 18:41:09 följande:
    Vi ska ta lite av varje, exempelvis Golden Tickets som inbjudningar, Jack & Sally caketopper, topsy turvy tårta (se bild), alternativt cupcakes som det står Eat me på, Drink me-ettiketter på vattenkarafferna, och typ "Follow thw white rabbit" så att gästerna hittar från vigselplatsen till festlokalen. Vi har även tänkt ha musik från Edward Scissorhands som ingångsmusik, den är så troligt fin!


    Vilken superfin tårta!!!!!!
  • Christ­ineL
    Äldre 27 Aug 13:52
    #16
    Guanaca skrev 2012-08-27 11:48:16 följande:
    Vilken superfin tårta!!!!!!
    Visst är den underbar! Finns så otroligt många fina varianter när man googlar, men nåt liknande vill vi ha, om vi kan hitta någon som kan göra sånna ;)
  • Äldre 28 Aug 20:46
    #17

    Vi ville också ha topsy turvy tårta, men ingen i varken våran stad eller grannstäder vill göra så vi var så illa tvugna att beställa en vanlig rak. Våran lär väl se ut som din bild förutom att vi inte kommer ha något brudpar, konditorn ska få dit en fullmåne istället.

Svar på tråden Corpse Bride-tema?