• Äldre 31 May 07:15
    10406 visningar
    33 svar
    33
    10406

    GÖr det till en sport att hitta billigare alternativ

    Jag tänker fråga fästmannen om vi ska gifta oss 2013. på vår 4års dag. Jag har redan börjat planera lite och har gjort det till en sport att hitta billigare alternativ.
    Jag har inte kommit så långt än men:

    Brudklänning 1000
    Min ring 300

    Vad är era billigare alternativ. Dekorationer? Inbjudan? Placeringskort? osv. Snälla hjälp mig till att få en underbar men billigdag! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 20:51
    HIttat en annan ring. Bestämde mig för att jag vill ha vitguld och dimanter. Så den hamnar kanske på 2500

  • Svar på tråden GÖr det till en sport att hitta billigare alternativ
  • AnnL
    Äldre 31 May 07:22
    #1

    Jag har fyndat massor med fina och billiga dekorationer på Tradera :)

  • anne87
    Äldre 31 May 07:29
    #2

    I traderas scrapbooking kategori finns det massa papper så man kan göra egna inbjudningskort. Finns även en till tråd här BT "Vi med budget under 40. 000" där det finns massa bra spartips :)

  • hjgs
    Äldre 31 May 07:39
    #3

    Kolla även in eBay tråden, finns det mesta till super priser. Och dhgate.com köpte uppsydd kostym till sambon för 800

  • Äldre 31 May 08:05
    #4

    Min klänning var gratis, mamma köpte en vacker klänning på Myrorna som hon inte kunde ha (det klassiska självbedrägeriet i provhytten).
    En kompis sydde in den åt mig, gratis.
    Bukett plockar jag själv efter tillgång, men gissningsvis lupiner, prästkragar, smörblommor.
    Frisyr gör jag själv.
    Naglar gör jag själv.
    Vi är hemma, dvs ingen lokalhyra.
    Vi bjuder på fika, inte mat eller alkohol (enda alkoholen är Baileys till kaffet)
    Jag har bakat allt fika själv
    Jag bakar tårtan själv.
    Använder skor vi redan äger.
    Köpte ringarna när vi fick 30% rabatt, trots att det var 9-10 mån kvar till bröllopet.
    Min m2b köpte kostym på Dressman när de hade erbjudande om skjorta och slips på köpet (i november när kostym-köparna är få)
    Blir fotade av en vän till min m2b som är gratis, mot att vi rekommenderar henne till andra.
    Vi gjorde inbjudningarna själva av material från Akademibokhandelns höstrea.
    Köpte en underkjol på Lindex barnavdelning som jag kortade själv.

    Så gjorde vi, kommer säkert på fler grejer när jag har tänkt efter lite Solig

  • Syllis 2012
    Äldre 31 May 10:18
    #5

    Kul att du lägger upp den här tråden att det finns flera som jagar bra priser Glad.En riktigt bra "sport" tycker jag Flört!!
    Vi har ett budget bröllop.

    Vi har hittat de mesta av våra saker på Tradera en riktig guldgruva!!Vi hittade brudklänning,tiara,slöja,brudpåse,manshett knappar,skjorta,ringar,kostym m.m.Vi kommer att köpa dekorationer till lokalen på tradera med.

    Blommor på borden blir sommar blommor från trädgården.

    Köpte smycken på Glitter när det var 70% rea.

    Köpte mina bröllopsskor i thai siden på dansshopen.nu på deras outlet för 116 kr.

    Fotograf har vi vänner som fotar oss den dagen.
    Lokalen hyr vi gratis
    Min mamma gör tårtorna.

    Enkla placeringskort köpte jag på Gallerix det vart lite avdrag på priset när man köpte flera.

  • Äldre 3 Jun 09:02
    #6

    Har funderat på lite skogstema på vårat bröllop. Kommer göra dessa ljusstakar at



    t ha på bordet. Kommer nog även göra liknande servetthållare. På bröllopet kommer det bli ett vitt spetsband istället för svart. Hade inget annat hemma just nu.
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 3 Jun 09:24
    #7

    Jag söker på Ebay, Tradera och sådana ställen. Sedan ska jag baka tårtan själv.. Men vi lägger en större summa på festen och sparar in på småsaker istället..


  • Syllis 2012
    Äldre 5 Jun 09:44
    #8
    Äriqa skrev 2012-06-03 09:02:53 följande:
    Har funderat på lite skogstema på vårat bröllop. Kommer göra dessa ljusstakar at


    t ha på bordet. Kommer nog även göra liknande servetthållare. På bröllopet kommer det bli ett vitt spetsband istället för svart. Hade inget annat hemma just nu.
    Det var lite annorlunda värmeljushållare kul Glad
  • Syllis 2012
    Äldre 5 Jun 09:48
    #9

    Jag har fyndat lite på loppis med en korg som jag ska bröllopsbubblorna i.Hjärteljusstakar som dekoration på bordet

  • Äldre 5 Jun 09:54
    #10
    Äriqa skrev 2012-06-03 09:02:53 följande:
    Har funderat på lite skogstema på vårat bröllop. Kommer göra dessa ljusstakar at


    t ha på bordet. Kommer nog även göra liknande servetthållare. På bröllopet kommer det bli ett vitt spetsband istället för svart. Hade inget annat hemma just nu.
    Jag vill inte komma som någon glädjedödare här, ljusstaken är ju jättesöt.

    Men-och det är ett såpass viktigt men att jag inte kan låta bli-jag tror att du riskerar att det börjar brinna-eller åtminstone kommer att lukta rejält av svedd ved om du borrar hålen så djupa. Obestämd Veken i värmeljus ligger inte alltid så rakt, den flyttar sig lätt och ibland flammar lågorna upp rätt stort. Jag tror att man säkerhetsmässigt behöver göra grundare hål-även om det är snyggast om inte koppen sticker upp.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden GÖr det till en sport att hitta billigare alternativ