• Anonym (Sårad­)
    Äldre 30 May 20:32
    42450 visningar
    57 svar
    +1
    57
    42450

    Tjejer med dåligt självförtroende - porr...

    Hur ser ni på att era partners kollar på nakna tjejer/porr - ni med dåligt självförtroende? Jag har fruktansvärt dåligt självförtroende, trivs inte alls med min kropp. (och det vet min sambo mkt väl) och dör av bara tanken att han skulle bli upphetsad av någon annan tjej.... Jag och min sambo har haft en svacka ett tag och därav inget sex men massa bråk och tjafs. Han har haft svårt att vara ärlig många ggr under förhållandet, och ja, jag har kollat igenom hans tele...jag hittade att han kollat på massa nakna tjejer, bara några dagar efter vi löst allt och haft sex flera ggr, frågade lite igår om porr och sådant för att se om han skulle vara ärlig. Han sade bara att han kollat för 3-4 mån sen.... Vilket är en ren lögn. Nu mår jag både dåligt för att han ljugit och för att han tydligen kollat på andra tjejer sen länge.... Det här tar död på mitt självförtroende helt och hållet...... Man gör man?!??? Rörigt blev det nu kanske, men hoppas på att få lite svar utifrån andras perspektiv.

  • Svar på tråden Tjejer med dåligt självförtroende - porr...
  • Anonym
    Äldre 30 May 21:21
    #1

    Antagligen ljuger han om det för att han vet att du har så dåligt självförtroende, han vill skona dig helt enkelt. Men eftersom att du bara blir mer ledsen kanske det kan vara på sin plats att säga att han ska vara ärlig även fast han vet att det kan såra.

    Men det är svårt det där, när ena parten mår dåligt av det, men den andra inte tycker att det är något märkvärdigt.
    Fast det måste ju inte vara sammankopplat med ert förhållande alls, kanske att när ni hade en svacka att det blev mer porrtittande, men annars är det troligtvis bara ett komplement. Skulle tro att de flesta fortsätter att onanera ibland trots att man är i ett förhållande, ignet konstigt, och då kan ju de bilderna bli ett hjälpmedel, precis som exempelvis sexiga noveller som jag själv föredrar. Det har ju inte med min man att göra över huvud taget, det är en helt separat grej, tycker åtminstone jag.

  • Anonym
    Äldre 30 May 21:41
    #2

    Jag håller med ovanstående. Jag tycker inte du ska ta faktumet att han tittar på porr/nakenbilder som ett hot mot dig eller som att han på nåt sätt skulle tända mer på det än på dig. Men samtidigt tycker jag att du ska vara ärlig och tala om hur det påverkar dig och be honom förklara vad det betyder för honom och behonom vara ärlig. Ha en öppen dialog så tror jag att ni kommer långt.

    Persoligen så har jag inget emot att min sambo tittar på porr eller onanerar när jag inte är "tillgänglig", jag gör samma sak. Men som sagt, var öppna och ärliga med varandra och dela er tankar och känslor om ämnet, jag är övertygad om att han fortfarande tycker du är snyggare och sexigare än de tjejer han ser när han tittar på porr och att han föredrar dig framrör att sitta ensam :)

  • Anonym (var nöjd med dig)
    Äldre 30 May 21:42
    #3

    Okej jag har själv vart i en svaka där jag själv inte tycker om mig själv och vill inte ha sex för att jag inte älskar mig själv och kan då inte förstå hur någon kan älska mig och min kropp.

    DEt jag tycker du ksa göra är att

    1. Prata med en psykolog detta kan hjälpa dig

    2. Prata med din sambo utan att skälla du kan bli upprörd det är naturligt

    3. Att någon tittar på utbudet är inget fel. bara för att han tittar på porr betyder inte att han tänder mindre på dig.

    4. det är bra att onanera.

    5. kolla själv på porrfil eller vad du nu tänder på det är helt okej och naturligt 

  • Anonym (Natur­ligt)
    Äldre 31 May 13:01
    #4

    Eeeeh... han kollar ju inte för att han tycker att de tjejerna är snyggare. Det har med fantasier att göra. Jag har så svårt att fatta varför andra tjejer inte fattar det.

  • Anonym (Sårad­)
    Äldre 31 May 20:33
    #5

    Jo vara ärlig, det har jag sagt till honom MÅNGA ggr nu. Det tog ju bara ett bra tag att få ur honom det här.... Men jag tycker att om man har en partner då ska man nöja sig med den också - annars är det någonting knasigt. Men nej, det handlar inte bara om fantasin, då skulle ju killarna lika gärna kolla på två killar som gör samma sak? Förstår du hur jag tänker? Det är nog mkt väl sillisarna som lockar, och att de gör allt som vi "vanliga" tjejer inte vill göra... Jo en psykolog skulle nog vara på sin plats faktiskt, men det är jag nog alldeles för stolt för att göra... Känner mig bara så kränkt och otillräcklig... Det är klart man jämför sig med de där tjejerna..

  • Anonym
    Äldre 31 May 20:52
    #6

    Jag måste hålla med dom flesta här att det är nog bara en fantasi och har själv svårt att se vad själva problemet är, jag stör mig inte av att min man skulle titta porr när jag inte tillgänglig och han stör sig inte på att jag har fantasier, min man älskar stora tuttar och jag har väldigt små, detta är något som absolut inte stör mig.


    För det vi har är något mer än bara sex, hur han tillfredställer min själ, någon man hittar som man vill dela sitt liv med som man kan se som pappa till sina barn som får en själv att må bra, ens andra halva helt enkelt.


     


    Jag känner att jag litar på min man aldrig skulle vara otrogen och älskar mig för den jag är, därför känner jag mig inte orolig (trots mina små bröst ;) )

  • Anonym
    Äldre 31 May 21:18
    #7

    Jag har väldigt svårt att förstå varför han ska behöva vara ärlig om du nu endast år dåligt över att höra sanningen, för att han ska få kolla på porr tyckerjag är en självklarhet! Det är hans val och hans sexualitet det kan du inte äga!

  • Anonym (var nöjd med dig)
    Äldre 31 May 21:19
    #8
    Anonym (Sårad) skrev 2012-05-31 20:33:00 följande:
    Jo vara ärlig, det har jag sagt till honom MÅNGA ggr nu. Det tog ju bara ett bra tag att få ur honom det här.... Men jag tycker att om man har en partner då ska man nöja sig med den också - annars är det någonting knasigt. Men nej, det handlar inte bara om fantasin, då skulle ju killarna lika gärna kolla på två killar som gör samma sak? Förstår du hur jag tänker? Det är nog mkt väl sillisarna som lockar, och att de gör allt som vi "vanliga" tjejer inte vill göra... Jo en psykolog skulle nog vara på sin plats faktiskt, men det är jag nog alldeles för stolt för att göra... Känner mig bara så kränkt och otillräcklig... Det är klart man jämför sig med de där tjejerna..
    En psykolog gjälper dig att läka

    DEt skulle vara som att vara för stolt för att gå till doktern när man har ett brutet ben.. Mår du dåligt gör något åt det

    Jag kollar på porr, med och utan min fästman. Det är själva fantasin man vill åt.. att kunna sätta sig själv och/eller sin partner i den situationen. 

    Och nej två killar är inte samma sak som en tjej en kille eller två tjejer. det går inte jämföra någon av dem. och att de gör en del ektrema saker har det bara med fantasin att göra en del tänder på tanken på att bli våldtagen men det är inte så många som vill göra det i verkligheten. Och alla är speciella. alla har något vacker och sexigt med just som de är. Alla tänder inte på stora bröst(även om det är vanligt i porr industrin) En del tänder på små andra tänder på rumpor.

    Dina argument håller inte du mår uppenbarligen inte bra prata med någon börja älska dig själv. Annars kommer det gå ut över ditt för hållande... Tro mig jag har varit i samma situation som du.
  • Anonym
    Äldre 31 May 21:45
    #9

    Jag måste fråga TS om du själv aldrig tittat på porr eller haft erotiska fantasier? Gör det att du föredrar det framför din man? Som så många andra påpekat så handlar det bara om fantasier och inget man vill uppleva i verkligheten. Jag kan också förstå om han försöker dölja det för dig eftersom han vet att det gör dig ledsen. Att fantisera och onanera är hälsosamt och normalt och jag uppmanar dig attgöra detsamma :)

    Det verka bottna i din osäkerhet och för er bådas skull så kansketerapi vore en lösning. Antingen går du själv eller så går ni tillsammans och reder ut problemen. Det kommer ni båda må bättre av. Han mår säkert också dåligt över dålgt sanvete för att han sårar dig. 

  • Anonym
    Äldre 31 May 22:02
    #10
    Anonym (Sårad) skrev 2012-05-31 20:33:00 följande:
    Jo vara ärlig, det har jag sagt till honom MÅNGA ggr nu. Det tog ju bara ett bra tag att få ur honom det här.... Men jag tycker att om man har en partner då ska man nöja sig med den också - annars är det någonting knasigt. Men nej, det handlar inte bara om fantasin, då skulle ju killarna lika gärna kolla på två killar som gör samma sak? Förstår du hur jag tänker? Det är nog mkt väl sillisarna som lockar, och att de gör allt som vi "vanliga" tjejer inte vill göra... Jo en psykolog skulle nog vara på sin plats faktiskt, men det är jag nog alldeles för stolt för att göra... Känner mig bara så kränkt och otillräcklig... Det är klart man jämför sig med de där tjejerna..
    Um... du pratar om ärlighet.. har du varit ärlig och berättat att du har tittat i hans telefon och spionerat på honom? Jag menar inte att ge dig pekpinnar, men det är så himla lätt att peka finger och glömma vad man själv gör för fel. Att våga berätta saker som man VET sårar partnern, i synnerhet precis efter en svacka med mycket bråk är inte helt lätt.

    Jag förstår att du tycker det är jobbigt. Själv har jag inga problem med att min man tittar på porr. Det gör jag själv också. Och männen i filmerna är inte det som tänder mig. Det är kåtheten och situationen som man kan fantisera in sig i tillsammans med sin partner. Fantasi och verklighet är inte samma sak och tankar är inget som kan eller bör styras. Det betyder inte att du är otillräcklig. Det betyder bara att din man har en sexdrift. Helt normalt och jättevanligt. Jag kan sätta mitt huvud på att även supermodellers män tittar på porr..
Svar på tråden Tjejer med dåligt självförtroende - porr...