• LarsO
    Äldre 28 May 16:15
    3480 visningar
    8 svar
    8
    3480

    Hitta kyrka i Göteborg - Gifter sig i September

    Är detta möjligt?

    Min bror och hans underbara fästmö vill gifta sig så snart som möjligt och vill försöka hitta en kyrka i Göteborgsområdet. Idealsikt med en tillhörande församlingslokal där man kan ha en buffe med plockmat efter vigseln. Bröllopet blir enkelt och kort (kanske kl14-20) med 50-60 personer.

    Vad tror ni, finns det något fint och passande som dessutom är tillgängligt på så kort varsel.

    Tack på förhand
    Lars 

  • Svar på tråden Hitta kyrka i Göteborg - Gifter sig i September
  • Amor in aetern­um
    Äldre 28 May 17:06
    #1

    Det beror helt på i vilket område av Göteborg de tänker på, Gbg är Stort! Det bästa tipset är väl att ringa runt och kolla? Annars blir det väldigt svårt att vara direkt specifik.

  • Äldre 28 May 17:22
    #2

    Lundby gamla kyrka har de men beror ju på vart i Göteborg de vill gifta sig.
    Finns många kyrkor som har de :) 

  • Äldre 28 May 17:53
    #3

    Gå in på kyrkokartan.se och sök på Göteborg så kanske ni hittar något som passar. Sen är det väl bara att ringa den församlingen och kolla om det finns möjlighet att vigas där vid det tillfället.

  • Äldre 28 May 18:49
    #4

    Finns så många kyrkor i Göteborg... Och är det viktigt att det är en gammal kyrka? Lundby g:a är jättefin, Örgryte g:a (men den är nog fullbokad) där är många lokaler runt, härlandankyrka (modern tegelkyrka) fin park rundt... Ja det finns massor! Lycka till!

  • LarsO
    Äldre 29 May 12:08
    #5

    Tack så mycket för alla svar. Jag har nu hittat en tid i vackra Tack så mycket för alla svar. Jag har nu hittat en tid i vackra S:ta Birgittas kapell i Klippan. Kul!

    Det finns församlingslokaler att hyra men undrar nu om någon känner till någon bra fetslokal i närheten?

    Tack:) 

  • Äldre 30 May 08:51
    #6

    Du har ju Akimskyrka och sedan askims samlingslookal, som är en jätte fin gammal lokal.

  • Cosy
    Äldre 30 May 10:21
    #7

    SEn går det ju alltid att åka norrut mot kungälv och ytterby, 


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • SaJo19­81
    Äldre 30 May 11:08
    #8
    LarsO skrev 2012-05-29 12:08:29 följande:
    Tack så mycket för alla svar. Jag har nu hittat en tid i vackra Tack så mycket för alla svar. Jag har nu hittat en tid i vackra S:ta Birgittas kapell i Klippan. Kul!

    Det finns församlingslokaler att hyra men undrar nu om någon känner till någon bra fetslokal i närheten?

    Tack:) 
    Min kusin gifte sig med sin man där men dom abonnerade en buss över till en golfklubb på hisingen sen, vet inte i klippan om det finns så mycket!
    beror väl på vilket pris man är villig att betala med 
Svar på tråden Hitta kyrka i Göteborg - Gifter sig i September