• Tokig
    Äldre 23 May 15:11
    3522 visningar
    6 svar
    6
    3522

    Vigselförrättare i Småland - tipsa och berätta

    Jag ska gifta mig borgligt i oktober i Småland och vill gärna ha tips på duktiga vigselförättare på Höglandet eller Jönköpings län.

    Ni som gift er där kan väl berätta om era erfarenheter.

  • Svar på tråden Vigselförrättare i Småland - tipsa och berätta
  • Tokig
    Äldre 24 May 21:38
    #1

    Någon måste väl ändå ha gift sig borgligt i Småland... eller?

  • MissBr­occoli
    Äldre 25 May 02:00
    #2

    Vi har inte gift oss än men jag hittade den här listan  www.lansstyrelsen.se/jonkoping/SiteCollectionDocuments/Sv/manniska-och-samhalle/vigsel/Vigselförrättare%202011_07_27%20SWDA.pdf


    Och sen började jag googla/söka på fb för att hitta en som känndes bra. Vi bor i Jönköping och här vara det så att de är i tjänst varsinn helg men vi frågade en som inte var i tjänst just "vår" helg men han ställde upp ändå. Är man inte i stadshuset i Huskvarna får man betala mil ersättning därifån och till platsen man valt fram och tillbaka (tror det var 18kr/mil). Ring Kerstin på kommunen (036-107626) och hör vem som är i tjänst eller för att få telefonnummer till de olika(om någon från Jönköpingskommun är aktuell).


    Vi ska ha Erik Lindfeldt som vigselförrättare. Jag blev tipsad om honom och om Lars-Evert Sahlin, de skulle vara bra.

  • Tokig
    Äldre 25 May 07:11
    #3

    MissBroccoli: Tack, jag vet att det finns listor hos Länsstyrelsen. Varje kommun har också information på sina hemsidor. Men jag var mer ute efter personliga erfarenheter. Ett namn säger ju inte så mycket!

  • Tokig
    Äldre 5 Jun 07:13
    #4

    Puffar lite

  • Tokig
    Äldre 7 Jun 20:56
    #5

    Jag gör ett sista försök. Är det någon som vet något?

  • Ellie
    Äldre 5 Jan 23:18
    #6

    Nu är det ju inte längre aktuellt för TS förstår jag. Men om det är någon annan som är inne här och letar efter bra vigselförrättare så kan jag tipsa om Marcus Fredriksson. Han vigde oss för en vecka sedan. Kanonbra!!

Svar på tråden Vigselförrättare i Småland - tipsa och berätta