• Lillis­82
    Äldre 17 May 22:50
    55129 visningar
    119 svar
    119
    55129

    BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda

    Hej alla,

    Jag skulle vilja samla en tråd med bilder på alla oss som tänker göra egna håruppsättningar så det kan bli en inspiration för andra som av olika själ inte tänker göra sin frisyr hos en utbildad frisör.

    Det går bra med inspirationsbilder men inte på frisyrer som det krävs en utbildad frisör att få till. 

    Här kommer två bilder på frisyrer som jag funderar på. Skall även ha slöja och en liten tiara..

    Bild 1-Den tog ca 10 min att göra själv men den är slarvigt gjord här så jag räknar med att det tar en timme för att få den klockren. 



    Bild två- är en frisyr som jag funderar på om jag kommer att skaffa hårförlängning innan bröllopet. Just nu har jag för kort hår för att göra den men jag gillar den jättemycket. 

  • Svar på tråden BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda
  • Äldre 17 May 22:59
    #1

    Jag tog hjälp av min syster för att göra min frisyr. Lite löshår och lockar. Jag hade dessutom ett diadem och en lång slöja, som var fäst under halvuppsättningen. Hade dock ingen klockren bild på håret.



  • Äldre 17 May 23:04
    #2

    Jag ska också ha en sådan knut som på din första bild, Lillis. Har du hårmunk i? Det ska jag ha, + någon tjusigt hårsmycke på sidan
     Dock har jag lite för långt hår så jag måste klura på var jag ska göra av "resten" Tungan ute

  • Lillis­82
    Äldre 18 May 00:57
    #3
    Juni 2012 skrev 2012-05-17 23:04:27 följande:
    Jag ska också ha en sådan knut som på din första bild, Lillis. Har du hårmunk i? Det ska jag ha, + någon tjusigt hårsmycke på sidan
     Dock har jag lite för långt hår så jag måste klura på var jag ska göra av "resten" Tungan ute
    Daniiel: Du har jättefint hår!! Har sett några bilder på dig genom flera trådar! 

    Juni 2012: Japp, jag har en donut i, sååå smiddigt.. Glad  Du kanske kan göra en fläta runt själva hårknuten för att bli av med håret?
  • Äldre 18 May 08:32
    #4

    Har ar en bra trad som visar nagra enkla men fina haruppsattningar pa bade bild med text och sma videoklipp. Just den har pa bilden nedan, the Gibson tuck, har jag gjort nagra ganger sjalv och alltid fatt kompling for att jag vart fin i haret. Det gar val inte lika fort som for tjejen pa videon, men ovning ger fardighet som det heter.

    saralynnpaige.com/style/simple-gibson-tuck/



     
  • teddy
    Äldre 18 May 21:14
    #5

    puff puff, en bra tråd! :) Fler egengjorda frisyrer! :)

  • Äldre 18 May 21:20
    #6


    Min provuppsättning som jag passade på att göra till nyår
  • Lillis­82
    Äldre 20 May 13:27
    #7

    Puff puff

    Är det verkligen inga fler som gjort egna uppsättningar?? Behöver mer bilder och inspirationGlad 

  • Äldre 20 May 13:51
    #8

    Min svägerska hjälpte mig med min.
    Helt enkelt för att jag skulle blivit superstressad om jag skulle försöka få till den här själv. Men jag har ofta liknande uppsättningar till vardags så jag hade väl fått till det. Bara att när det är en sån där viktig dag så blir jag superstressad om håret inte vill som jag vill Tungan ute 
    Och det vill det ju oftast inte - för att jag blir stressad



     
  • teddy
    Äldre 20 May 17:24
    #9
    http://link.brightcove.com/services/player/bcpid605729455001?bckey=AQ~~,AAAAjP0iSQE~,RJXHfxnZT2hEQ1Q5LfvYmoGCQR0lWUAT&bctid=1342702338001

    Hittade denna länken till en frisyrvideo i en annan tråd o jag testade göra fristyren o de blev faktikst jättebra! :) Har ingen bild på mig själv, men testa denna om ni gillar den, snyggt o enkelt! :)
  • sofi 88
    Äldre 20 May 20:01
    #10

    Funderar lite på denna frisyren till bröllopet. Men kanske att en inbakad istället för vanlig fläta går från luggen till knuten som sitter på sidan. Denna uppsättnin gjorde jag själv och tanken är att knuten ska sitta på sidan och några små flätor är inbullade i knuten så att de syns i knuten också. Ska prova frisyrer med mor nästa helg så om vi kommer på något bra återkommer jag med fler bilder :) Blir antagligen blomma/hårsmycke till bröllopet med vilket är lätt att placera antingen vid luggen eller ovanpå knuten. 



Svar på tråden BILDTRÅD - håruppsättningar - ej frisörgjorda