• AnnaJ0­1
    Äldre 15 May 06:59
    2890 visningar
    9 svar
    9
    2890

    Verkar inte bli någon romantisk bröllopsnatt.

    Nu vill jag bara få gnälla av mig lite...

    Vi har planerat att ta en liten bröllopsweekend på hotell direkt efter bröllopet. Våra barn ska vara med på bröllopet men sedan följa med sin farmor hem och stanna där över helgen.
     Så vi skulle åka direkt från festen till hotellet och bara mysa och lyxa i 2 dagar.

    Men nu vill våran minsta inte alls följa våra planer. Han vill inte äta än. (han är 7 månader nu) och framförallt så vill han absolut inte äta ur nån flaska. Jag helammar alltså fortfarande och nu är bröllopet mindre än 2 månader bort...

    Verkar alltså som att jag måste amma och därmed inte kan ha någon barnvakt...
     Vi gifter oss i min pappas trädgård och lättast blir att vi då sover över där eftersom barnen måste lågga sig tidigt.
    Våran weekend kan vi ju alltid ta senare men jag hade inte riktigt föreställt mig min bröllopsnatt intryckt hela familjen i pappas gästrum...

  • Svar på tråden Verkar inte bli någon romantisk bröllopsnatt.
  • Äldre 15 May 07:55
    #1

    Förstår att det känns riktigt trist =(
    Meeen, minsta är ju faktiskt bebis =) Kan ni inte göra en kompromiss, ta med er bebisen till hotellet och lämna den ädre hos farmor?
    Vi har också småbarn (dock så kommer de vara 2 och 3 år när vi gifter oss nästa sommar) men vet hur skönt det är att "bara" ha en med sig. På så sätt så slipper du känna oro för ammning men ändå ha lite mys på hotell.

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 15 May 08:05
    #2

    två månader är en lång tid. Du kanske hinner sluta amma tills dess eller så har han lärt sig att ta pumpmjölk eller ersättning i flaskan.. Själv ammade jag som max i fyra månader.. Kände mig definitivt inte kvinnlig och sexig när brösten läckte så fort man blev exalterad heller så jag hade garanterat sett till att börja med ersättning och mat innan bröllopet.. Men gillar man amningen så är väl det ok.. Din lille kommer ju ändå vara nio månader när bröllopet stundar ( det finns barn som börjar förskolan så tidigt och de klarar sig utmärkt utan bröstmjölk...)


  • AnnaJ0­1
    Äldre 15 May 19:40
    #3

    Å tack för lite positiva svar!

    Att ta med lillen till hotellet var ju faktiskt en ide.. Eller att ha barnvakt för stora tjejen i alla fall oavsett var vi hamnar.

    Grodprinsens brud: Ja såklart han klarar sig på annat än bröstmjölk vid den åldern. Måste bara få honom att inse detTungan ute

  • Anneli­256
    Äldre 15 May 20:18
    #4

    Ibland kan barn vara väldigt viljestarka..även om dom inte är så gamla... om han vet att du är där.. så vet han att bröstet finns. Prova att pumpa ut och låt pappa ge..utan att han ser dig eller hör dig. Det kan gå bättre då, värt ett försök iaf.. spec om han är lite hungrig..bröstet finns inte där.. så testa. Kolla också så att hålen i nappen är lagom..vissa kan tycka det är för jobbigt att suga..eller att det kommer för snabbt :) lycka till

  • Green
    Äldre 15 May 21:37
    #5

    Är han inte intresserad av maten när ni äter?
    Mina två pojkar 6 och 1 år gillade inte alls dom små burkarna med mat. Dom spottades ut med en farlig fart.
    1 åringen har aldrig ätit en barnmatsburk i hela sitt lilla liv. Däremot äter han allt jag sätter framför honom. Just nu är förutsättningen att han får äta själv.
    Majskrokar, smörgåsrån bröd i stavar och pastaskruvar är lätt för dom små att hålla i och undersöka utan att det blir allt för kladdigt.
    6 åringen gillade inte om maten var för smaklös.
    Båda gillar havregrynsgröt av någon konstig anledning?!

  • lilja
    Äldre 15 May 22:44
    #6

    Testa och lämna han en natt nu innan, så får ser ni hur det går. Kanske det går bättre än vad ni tror?!
    Börja smyga in lite välling alt. gröt. Gillar han inte välling kanske han käkar gröt istället. Mina barn vägrade välling men slukade gröten.
    Lycka till!


    * 21 juli 2012 *
  • sollan
    Äldre 16 May 00:23
    #7

    Hej, hoppas att er lille vänjer sig vid annan mat annars så kan ni kanske ta er weekend senare?


    Själv så har jag och mannen en 2åring som har problem med förkylningsastma och krupp plus att han är sjuk oftare än frisk med infektioner stup i kvarten vilket bidrar till ökad astmaproblematik.Så vi bestämde oss för att åka iväg en weekend vid senare tillfälle när det lämpar sig.


    Just vid vårt bröllop så vart sonen sjuk med halsfluss så vi sov hemma på natten och hade visserligen sonen hos barnvakt på andra sidan gatan ;) Kändes bäst att ha han nära ifall han skulle få problem med astma eller krupp på natten vilket han skönt nog inte fick så vi hade en mysig natt ihopa jag och mannen innan liten ville komma hem på fm.


    Lycka til l =)


     


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • AnnaJ0­1
    Äldre 16 May 19:46
    #8

    Vi har nog faktiskt provat det mesta i matväg. Burkmat och hemmagjort, rotfrukter, kex, majskrokar, bröd, grönsaker och frukt.
     Han tar det till munnen som han gör med leksaker men sen när han märker att det smakar någotFörvånad så leker han bara med det och vill inte alls stoppa i munnen.

    Ger lite lite gröt på kvällen och det har börjat gå ner faktiskt. Övar med välling varje dag nu även om det inte gett nåt direkt resultat än. Hoppas på att det släpper med flaskan snart för även om han börjar äta så måste han ju få i sig vätska.

    Tack för alla svar!

  • Anneli­256
    Äldre 16 May 21:26
    #9

    vet inte om du såg eller har tänkt på det jag skrev..men låt PAPPA eller någon annan testa.. medan du går därifrån. Bröstet är ofta så mycket mer än bara mat :)

Svar på tråden Verkar inte bli någon romantisk bröllopsnatt.