• MariaM­agdale­na
    Äldre 14 May 20:36
    4024 visningar
    17 svar
    17
    4024

    Morgongåva till mannen?

    Vad ska ni ge era män i morgongåva?


    Jag kommer verkligen inte på NÅGOT alls som känns bra och är genomförbart =( Han är en riktig sportfantast, (främst trav och fotboll), använder inga smycken så klocka eller liknande går bort. En fotbollsresa tex hade ju varit toppen men vi sparar just nu till vår bröllopsresa så det går tyvärr bort det med. Jag är för blyg för att fixa någon lättklädd fotografering Vi har två barn tillsammans. Har ni något tips på vad jag skulle kunna hitta på till honom eller kanske lite inspiration med vad ni själva ska hitta på? =)

  • Svar på tråden Morgongåva till mannen?
  • AnnL
    Äldre 15 May 07:43
    #1

    En bekant till mig ordnade så att hennes m2b fick träffa en hockeyspelare i hans favoritlag och skjuta 5 straffar med honom, fråga mig inte hur det gick till men kan vara värt att fråga runt, kanske vill dom ställa upp :)

    Annars kanske trycka upp en fotbollströja med hans namn med det lag han hejjar på, det görs ju för en billig penning.

  • AnnLi
    Äldre 15 May 10:02
    #2
    MariaMagdalena skrev 2012-05-14 20:36:06 följande:

    Han är en riktig sportfantast, (främst trav


    Delägare i en travhäst?

  • MalinL­arsson
    Äldre 15 May 11:26
    #3

    Jag tycker också det är sååå svååårt!


    Jag funderade först på att köpa ett träd till trädgården till huset som vi höll på att köpa, skulle då också få tag på en smidare som kunde göra en metallring med våra namn på att sätta runt en av grenarna. Men husköpet blev inte av fast det var i princip klart! Surt!


    Sedan funderade jag på en gitarr som han verkligen vill ha men den kostar liksom 12.000 kr och det går ju inte ekonomiskt.


    Sedan funderade jag på att ge honom en resa, men vi ska ju åka på en resa sen i höst antagligen.


    Sedan skulle jag köpa en tavla men han som hade den hade sålt den till en annan...


    Nu ger jag snart upp! jag vill också ha tips!


     

  • Caroli­neJoha­n
    Äldre 15 May 11:49
    #4

    Ja... det är verkligen inte lätt! Vill inte heller köpa/fixa (enligt mig) tråkiga saker som klocka, smycken, lättklädda bilder etc. etc. Vill komma på något speciellt, lite extra!

    Det där med trädet var helt klart det bästa jag hört, men vi har inte heller hittat det hus vi ska bli gamla tillsammans i... Skulle kännas konstigt att plantera ett träd i den trädgård vi har nu, eftersom vi ska flytta inom max ett år...

    Hade gärna velat ge min blivande en fotbollsupplevelse, men vi har delad ekonomi och alla pengar går ju till bröllopet och bröllopsresan för tillfället...

    VAD? Nä, det blir nog inget, vilket i och för sig är ännu tråkigare... :) Åhh...

  • MariaM­agdale­na
    Äldre 15 May 18:23
    #5

    Ett träd som representerar oss två och framtiden hade kanske varit något Det får spånas vidare på!


    Delägarskap i travhäst är tyvärr både dyrt och ganska meningslöst om man inte köper en del i en bra riktigt inkörd travhäst men då är dom ännu dyrare, och tyvärr är det så pyttesmå andelar dessutom... Annars hade det varit en supergrej!


    Skjuta straffar med ett lag hade kanske varit skoj... Vi har ju Modo här på hemmaplan (dom har ju dock inte varit så bra dom senaste åren tyvärr och inte heller något favvolag tror jag), men frågan är om min blivande ens kan stå på ett par skridskor? Fotbollslag har vi inget direkt som är favvo här i närheten, då får vi åka till Manchester och då är det återigen dessa tråkiga pengar

  • MissBl­ueberr­ies
    Äldre 15 May 19:26
    #6

    Min man kommer få en fin after shave (comme des garcons) som han kan använda på dagen!
    Han har spanat på den förut, men tyckte den var för dyr! Kyss

  • georgi­alee
    Äldre 15 May 19:28
    #7
    MissBlueberries skrev 2012-05-15 19:26:15 följande:
    Min man kommer få en fin after shave (comme des garcons) som han kan använda på dagen!
    Han har spanat på den förut, men tyckte den var för dyr! Kyss
    Kommer du att ge honom morgongåvan på bröllopsdagen?
  • AnnLi
    Äldre 15 May 20:07
    #8
    MariaMagdalena skrev 2012-05-15 18:23:54 följande:

    Ett träd som representerar oss två och framtiden hade kanske varit något Det får spånas vidare på!


    Delägarskap i travhäst är tyvärr både dyrt och ganska meningslöst om man inte köper en del i en bra riktigt inkörd travhäst men då är dom ännu dyrare, och tyvärr är det så pyttesmå andelar dessutom... Annars hade det varit en supergrej!


    Skjuta straffar med ett lag hade kanske varit skoj... Vi har ju Modo här på hemmaplan (dom har ju dock inte varit så bra dom senaste åren tyvärr och inte heller något favvolag tror jag), men frågan är om min blivande ens kan stå på ett par skridskor? Fotbollslag har vi inget direkt som är favvo här i närheten, då får vi åka till Manchester och då är det återigen dessa tråkiga pengar


    Jo delägare är ju ganska mycket pengar... Men kanske nån upplevelse i form av att provköra en fin travhäst då? Går säkert att få till om man pratar med tränarna på närmsta bana :)
  • MissBl­ueberr­ies
    Äldre 15 May 20:11
    #9

    Ja, han ska bo hemma hos sin mamma natten innan bröllopet, så hon ska ställa den i hans rum!

  • Pia01
    Äldre 15 May 20:17
    #10

    Jag har sedan vi blev tillsammans sparat på ord. Inte varje dag men ofta. Det kan vara ett ord som beskriver honom, eller en känsla jag har om honom, eller ett minne vi har, te.x. namnet på ett hotell vi varit på. Jag ska skriva ner alla ord på lappar på något fint papper och lägga i en fin burk av något slag. Det är alltså ord som: underbar, lycklig, fin, rolig, tillit, ödmjuk m.m. Allteftersom tiden går så blir det en stor utmaning att komma på ord.


    Dock vet jag inte om jag ska köpa något mer "klassiskt" också, typ ett smycke eller en doft eller så. Vet inte om han uppskattar min ordburk lika mycket som jag gör


  • MissBl­ueberr­ies
    Äldre 15 May 20:29
    #11
    Pia01 skrev 2012-05-15 20:17:30 följande:

    Jag har sedan vi blev tillsammans sparat på ord. Inte varje dag men ofta. Det kan vara ett ord som beskriver honom, eller en känsla jag har om honom, eller ett minne vi har, te.x. namnet på ett hotell vi varit på. Jag ska skriva ner alla ord på lappar på något fint papper och lägga i en fin burk av något slag. Det är alltså ord som: underbar, lycklig, fin, rolig, tillit, ödmjuk m.m. Allteftersom tiden går så blir det en stor utmaning att komma på ord.


    Dock vet jag inte om jag ska köpa något mer "klassiskt" också, typ ett smycke eller en doft eller så. Vet inte om han uppskattar min ordburk lika mycket som jag gör


    Oooh kom på en bild jag sparat när jag läste det! Här har de använt inbjudan till bröllopet, men du kan använda orden! Tänk vad fint till första julen som herr och fru!

  • Panci
    Äldre 15 May 21:02
    #12
    MariaMagdalena skrev 2012-05-14 20:36:06 följande:

    Vad ska ni ge era män i morgongåva?


    Jag kommer verkligen inte på NÅGOT alls som känns bra och är genomförbart =( Han är en riktig sportfantast, (främst trav och fotboll), använder inga smycken så klocka eller liknande går bort. En fotbollsresa tex hade ju varit toppen men vi sparar just nu till vår bröllopsresa så det går tyvärr bort det med. Jag är för blyg för att fixa någon lättklädd fotografering Vi har två barn tillsammans. Har ni något tips på vad jag skulle kunna hitta på till honom eller kanske lite inspiration med vad ni själva ska hitta på? =)


    Min blivande älskar fotboll och framför allt Brasilien. Så jag tänkte ge honom och mig en biljett till Sverige -Brasilien som är 15 augusti. Vi gifter oss den tredje aug... Kanske inte jättekul som morgongåva men jag vet att han kommer att älska den!
  • MissBl­ueberr­ies
    Äldre 15 May 21:03
    #13
  • Pia01
    Äldre 15 May 21:06
    #14

    Åh, vilken kul idé! Tack! Ja verkligen kul till första julen. Och det gav mig lite inspiration till "burkar". Jag har ju bara tänkt en hjärtformad plåtburk eller nåt, men det där var ju kul. Kanske lägga några ord i ett påskägg, göra som ett snöre på en present. Tack, precis vad jag behövde, även om tråden inte handlade om mig


  • MariaM­agdale­na
    Äldre 16 May 09:05
    #15
    Panci skrev 2012-05-15 21:02:15 följande:
    Min blivande älskar fotboll och framför allt Brasilien. Så jag tänkte ge honom och mig en biljett till Sverige -Brasilien som är 15 augusti. Vi gifter oss den tredje aug... Kanske inte jättekul som morgongåva men jag vet att han kommer att älska den!

    Vart spelar dom då någonstans? Och hur mycket kostar en sådan biljett? Vet du hur tidigt dom släpper biljetterna?


    Vi gifter oss i januari så det är ju inte fotbollssäsong då heller, men går det att köpa biljetter så pass tidigt hade det absolut kunna vara nåt =)


     


    Vi bor i Norrland och här runtomkring finns det tyvärr varken några hockeylag, fotbollslag eller travbanor som är någon höjdare, då är det nog Stockholm vi måste åka till om det ska börja likna något. Men en resa till huvudstaden är ju knappast något jag skulle tacka nej till heller, dit åkte vi alltid på sommaren innan vi fick barnen =)

  • Fridut­tn
    Äldre 16 May 09:37
    #16

    Ja sattsar på en mer personlig sak. Jag har skrivit ut foton från hela vår tid tillsammans, foton på juist oss. Allt från då vi träffades till vårt första barn. Så just nu sitter jag och gör ett fint album med lite scrapbook känsla på. Jag hoppas att de kommer att uppskattas. Han får utöver de ett halsband där de står Älskad på ena sidan och Pappa på andra sidan. :)

  • Bruden­Emelie
    Äldre 18 May 13:23
    #17

    Jag köpte denna och fyllde i!
    www.myheart.se/14-bok-en-karleksforklaring.html

Svar på tråden Morgongåva till mannen?