• calist­a
    Äldre 14 May 15:56
    15994 visningar
    9 svar
    9
    15994

    För tidigt åldrad hud! Hjälp!

    Jag är 28år och har problem med för tidigt åldrad hud. Så fort jag ler så ser man massa fina linjer runt munnen, från näsan till kinden, och under ögonen. Huden ser väldigt slapp ut. Det känns inte alls roligt att jag ser ut så redan vid 28år. Jag har alltid tagit väl hand om huden, inte solat, inte rökt osv. Mina föräldrar är inte speciellt rynkiga så det verkar inte direkt ligga i familjen heller. Jag använder Dermalogicas Age Smart hudvård.

    Nu till min fråga. Vad kan jag göra nu? Kan man åtgärda de skadorna som redan är gjorda i huden? Vilka ansiktsbehandlingar kan ta bort linjerna? Jag är inte intresserad av botox eller fillers, utan vill ha en behandling som väcker huden till liv igen. Alla påstår ju att just deras produkter eller behandlingar kommer att ta bort rynkor, men jag tar sånt med en nypa salt. Därför vill jag höra från någon som faktiskt provat och fått resultat. Ge mig era bästa tips!

  • Svar på tråden För tidigt åldrad hud! Hjälp!
  • Äldre 14 May 16:26
    #1

    Det kan inte vara så att den är uttorkad? Dricker du tillräckligt mycket vatten och använder ordentligt återfuktande produktet? Man behöver inte bölja i sig 3-4 liter om dagen, men många glömmer bort att dricka sådant som inte är vätskedrivande utan det blir flera koppar kaffe på jobbet

    När jag blir uttorkad ser mina händer ut som en 60-årings, men då vet jag att det är dags att smörja in dem ordentligt.

  • nagu
    Äldre 14 May 16:34
    #2
    darkHorse skrev 2012-05-14 16:26:59 följande:
    Det kan inte vara så att den är uttorkad? Dricker du tillräckligt mycket vatten och använder ordentligt återfuktande produktet? Man behöver inte bölja i sig 3-4 liter om dagen, men många glömmer bort att dricka sådant som inte är vätskedrivande utan det blir flera koppar kaffe på jobbet

    När jag blir uttorkad ser mina händer ut som en 60-årings, men då vet jag att det är dags att smörja in dem ordentligt.
    Låter ju lite som ovanstående säger, att du kanske har lite vätskebrist.
    Kanske ska du börja smörja in huden med C-vitamin, det ska vara bra.

    Dessutom om du vågar kan du ju testa Dermaroller. Ska tydligen vara bra. Har inte testat den själv, men funderar på att göra det både i ansiktet och för att få bort celluliter.
    Har både hört flera som är nöjda och även läst på olika forum om den och den verkar ju fungera.
  • calist­a
    Äldre 14 May 16:38
    #3

    Jag dricker 1,5liter om dagen, och dricker inget kaffe eller te så jag tror inte att huden är uttorkad pga vätskebrist.
    Jag har också provat massor av krämer för torr hud genom åren, men det ger inte någon effekt alls.

    Dermaroller ska jag kolla upp, det lät intressant.

  • FelizL­ane
    Äldre 14 May 16:54
    #4

    Laser, kemiskpeeling. Kemisk peeling finns ju i en mängd olika varianter och styrkor. En lättare sådan "väcker" ju huden till liv igen kan man ju säga. Sen är det ju svårt att säga vad som verkligen kommer att hjälpa. Byta produkter med AHA eller PHA syra i..

    Annars kan du testa NBE 500 eller 1000 Jag har testat, och det fungerar mer eller mindre på olika människor. Men man känner sig mycket fastare efter en behandling :) 

  • Vingil­ot
    Äldre 14 May 23:55
    #5

    Jag har jättetorr hy (utom i pannan som är som en margarinfabrik...) och har aldrig tyckt att nån kräm funkat. Testade Skin drink och Imperials från Lush och de gör faktiskt skillnad på mig. Skin drink är för fet för att jag ska kunna ha den jämt, men jag växlar mellan de två, alternativt har den ena på natten och den andra på dagen. Vet inte vad experterna skulle säga om det, men jag tycker iaf att jag har bättre hy nu. Bättre spänst, en del rynkor är utslätade, porerna mindre framträdande och det känns inte så där slappt och torrt och fnasigt som det gjorde förut.

  • Mariem
    Äldre 15 May 11:43
    #6

    Jag fick tips om en balm från clarins som kallas för askungenkrämen. Det är en fuktbomb med uppstramande och lyster effekt. Jag köpte den på Kicks igår och hon sa att jag skulle använda den som en ansiktsmask på kvällen, stryka på ett tjockt lager, låta verka 20 minuter och sen torka bort överflödet och använda min vanliga nattkräm. När jag provade igår så sög min hud i sig hela "ansiktsmasken" på ett par minuter, så jag kletade på ett lager till och samma sak hände igen, huden sög åt sig allt. Så jag smörjde in min vanliga nattkräm ovanpå och gick och la mig. Imorse kände jag mig mycket mindre "rynkig" och väldigt len. Man kunde även använda produkten på dagtid i ett tunt lager ovanpå dagkrämen. Då funkar den som en primer som gör att underlagskrämen sitter bättre. Tycker den verkar bra än så länge, men jag har ju bara provat den en dag. ;)

  • nagu
    Äldre 28 May 13:06
    #7
    calista skrev 2012-05-14 16:38:35 följande:
    Jag dricker 1,5liter om dagen, och dricker inget kaffe eller te så jag tror inte att huden är uttorkad pga vätskebrist.
    Jag har också provat massor av krämer för torr hud genom åren, men det ger inte någon effekt alls.

    Dermaroller ska jag kolla upp, det lät intressant.
    Testade du dermarollern?
  • Äldre 24 May 17:13
    #8

    Hej!
    Jag skulle definitivt svara LASER på den frågan! 
    Jag har testat det mesta, både botox och filler men laser ökar kollagenproduktionen i din hud på ett sätt att du får tillbaka elasticiteten och vitaliteten. 

    För ett år sedan gick jag till Dr Adel Haghjoo (Adels Estetik) i samband med att jag skulle gifta mig. Han gjorde en skintightening, tre gånger. med en månads mellanrum. Redan efter en gång kunde jag se resultat men bäst blev det efter ca sex månader. 

    Nu gör jag en liten uppfräschning en gång i halvåret och jag har faktiskt helt kunnat sluta med filler efter detta. Super alltså. Den laser som Dr Adel använde heter Fotona, och behandlingen heter 4d eftersom den görs i fyra steg. Kan varmt rekommenderas för den som vill ha det så naturligt som möjligt!

  • Äldre 12 Aug 10:02
    #9

    Håller med om laser! Jag har helt övergivit idén om att crèmer kan hjälpa på lång sikt. Laser kostar (runt 3000 per behandling) men och andra sidan blir resultatet fantastiskt och är relativt hållbart. Ofta rekommenderas en "behandlingskur" på ca 3 gånger i rad, men därefter kan man upprätthålla resultatet genom att gå en  gång i halvåret. 
    Jag fick en jättefin lyster i huden av lasern, många kommenterade att jag såg allmänt utvilad ut. 

    För övrigt gillar jag skinboosters, en slags filler som går ut på att återfukta huden. Den behandlingen ska helst göras som en kur också. 

Svar på tråden För tidigt åldrad hud! Hjälp!