• Mariem
    Äldre 13 May 22:06
    2144 visningar
    3 svar
    3
    2144

    Thailand i juni?

    Nån som varit i Thailand i juni? Regnar det hela dagarna eller kommer det skurar? Kollade lite sista minuten resor och hittade en resa till phuket, kata beach 8 nätter på 4 stjärnigt hotell för 5.500 p.p Tyckte att det var ett fantastiskt pris så jag var bara tvungen att slå till! Men nu funderar jag lite på det här med regnperioden... Nån som vet?

  • Svar på tråden Thailand i juni?
  • paet
    Äldre 14 May 21:46
    #1

    Vi ville åka till sydost asien under sommaren 2009. Letade febrilt runt överallt för att man fick höra att det kunde regna en hel del i Thailand då. Men då hittade vi något. Perhentian Islands. Ligger i grannlandet Malaysia på deras östkust. Är som Thailand men snäppet finare och mkt mer oupptäckt så här har du varken vägar eller fordon! Två riktigt frodiga gröna Öar. Också till skillnad från Thai så lever undervattenslivet där. Thailand är underbart med helt klart! Men detta är ett perfekt resmål i sydost asien under sommaren då de har sin period April-Oktober. Säg till om du vill ha mer tips. Finns fler Öar än dem också.

  • Mariem
    Äldre 14 May 23:04
    #2

    Jag har ju redan bokat. Tänkte inte alls åka till Asien eftersom jag tycker att det är för kort med en vecka. Men när denna resa dök upp i samma prisklass som ospecificerade resor till medelhavet så var det inte något att fundera på. Därför undrade jag om någon varit där i juni och vet hur vädret beter sig. Vår "riktiga" bröllopsresa blir i november, tre veckor till Mauritius!

  • paet
    Äldre 15 May 10:10
    #3
    Mariem skrev 2012-05-14 23:04:46 följande:
    Jag har ju redan bokat. Tänkte inte alls åka till Asien eftersom jag tycker att det är för kort med en vecka. Men när denna resa dök upp i samma prisklass som ospecificerade resor till medelhavet så var det inte något att fundera på. Därför undrade jag om någon varit där i juni och vet hur vädret beter sig. Vår "riktiga" bröllopsresa blir i november, tre veckor till Mauritius!
    Okej! Vad roligt att ni hitta en resa!
    Men hur som så är det nästan lika långt till Thailand som dit. Om du tänkte så. Men av dem jag känner som bott där nere och även bor där nu så säger dem att det är otroligt hett, mer hett än under torrperioden konstigt nog, mest är det för att det är så himla fuktigt av allt regn. Jag skulle nog inte chansa när man åker så långt bort. Dock kan man ju åka till norra Thailand, där funkar det bättre under monsunen, men då har man ju inga stränder. Ha så härligt på mauritius! Gud vad härligt :)
Svar på tråden Thailand i juni?