• Susann­a88
    Äldre 8 May 19:57
    27420 visningar
    16 svar
    16
    27420

    Festlokal i Göteborg!?

    Jag önskar hjälp från alla Göteborgs brudar som gift sig eller ska gifta sig, vart finns det bra lokaler att hyra?
    Vi ska ha både vigseln och festen på samma ställe har vi tänkt. Vi beräknar att det blir ca 80 st bjudna, tips? Idéer? Helst skulle vi vilja vara på Hisingen. Har ni prisuppgifter är jag för evigt tacksam!

  • Svar på tråden Festlokal i Göteborg!?
  • Josely­n
    Äldre 8 May 21:17
    #1

    Hej Susanna!
    Jag har samma problem som du, jag letar oxå efter en festlokal i gbg, min familj bor på hisingen så vi är typ i samma situation :) Mitt problem är bara att jag bor i Madrid men vi kommer att gifta oss i göteborg nästa år så jag har hittat ett par lokaler på nätet men vet inte hur om lokalerna är bra för bröllop eller inte :I'
    Har du hört av dig till Aschebergska Eken?? den ligger vid lillhagen nånstans och där kan man även ha vigseln.
    Jag har mailat dem, och de verkar jättetrevliga, detta är vad de har svarat på mitt kostnadsförslag:

    " Vi på Eken tar en lokal kostand på 250kr/per och i de ingår de lokla, vi ställer iordning lokal efter önskan, städning, dukar porslin etc. och personal i detta pris. Sedan tillkommer de mat och där kan du räkna med för en förrtt från 80kr varmrätt från 230kr och dessert från 80kr. Så lokla och mat här på eken blir från 600kr."

    Jag tycker de hade jättebra priser :)

    Sedan har jag hört av mig till Dragongården, oxå en festlokal men kommer inte riktigt ihåg vart den låg... Dock har de inte hört av sig :( Min familj har försökt ringa dem utan lycka :(

    Jag lämnar båda länkarna så får du kika lite själv på båda ställen.

    Om du har hittat andra lokaler säg till ok ;)

    http://www.dragongarden.se/
     http://www.aschebergskaeken.se/FestBr%C3%B6llop/tabid/59/Default.aspx 

     

  • Smile
    Äldre 9 May 01:46
    #2

    Tyckte att dragongården såg riktigt fin ut!! Hade varit kul å veta priser där!!

  • Susann­a88
    Äldre 9 May 19:57
    #3

    Tack för svaren!

    Joselyn: Aschebergska Eken har jag också kontaktat och fått samma svar. Dragongården såg ju väldigt fin ut, ska se om man kan få kontakt med dom.

    Det finns en lokal som kallas för "Stallet" som tillhör Aftonstjärnan - ligger på Lindholmen. Vi var där och kollade, jättemysig lokal men för liten. Den passar om man är 50 gäster, kostade 6000:-, vet tyvärr inte hur långe man fick hyra den, men stolar, bord, porslin samt kök ingick iaf. Mysigt ställe med en innegård, vid fint väder kunde man öppna upp fönsterdörrarna och vara både inne och ute. Jag hade velat vara där men det är för litet.

  • David1­79
    Äldre 17 May 12:13
    #4

    gå in på www.hemmakock.com, Han hjälpte oss med lokal, mat och personal till ett bra pris.

  • Äldre 17 May 12:19
    #5

    Sen har du wartagården ligger vid eriksberg kostar 3000kr för fre-sön. Ingår bord,stolar,bar,scen,kök med utrustning.

    Du har river cafe jätte fint att ha sin vigsel och middag på då betalar man bara för maten och dryck där. Ligger nere vid vattnet vid eriksberg. www.rivercafe.se  

  • Saandr­aa
    Äldre 17 May 22:05
    #6

    Vi kommer vara på Stora Holms Säteri! Hur fint som helst.

  • Saandr­aa
    Äldre 17 May 22:07
    #7

    Bild hittad på google

  • Daludd
    Äldre 17 May 22:08
    #8

    dragongården är väldigt dyr, 800-900 spänn per kuvert liksom.

    parc la reine ligger i örgryte, vid st sigfrids plan ungefär, och kan erbjuda betydligt billigare paketpriser om man vill, självklart dyrare också beroende på. Men helt klart prisvärt och i jättefin miljö. Inte på hisingen men ändå! 

  • Daludd
    Äldre 17 May 22:09
    #9
    Daludd skrev 2012-05-17 22:08:17 följande:
    dragongården är väldigt dyr, 800-900 spänn per kuvert liksom.

    parc la reine ligger i örgryte, vid st sigfrids plan ungefär, och kan erbjuda betydligt billigare paketpriser om man vill, självklart dyrare också beroende på. Men helt klart prisvärt och i jättefin miljö. Inte på hisingen men ändå! 
    De har bilder på sin page på facebook, gammal villa med fin inredning. Liten trädgård utanför där många har sin vigsel under en båge och sådär. 
  • Susann­a88
    Äldre 27 May 20:45
    #10
    David179 skrev 2012-05-17 12:13:03 följande:
    gå in på www.hemmakock.com, Han hjälpte oss med lokal, mat och personal till ett bra pris.
    Tack för tipset!
  • Susann­a88
    Äldre 27 May 20:46
    #11
    snuttitess skrev 2012-05-17 12:19:55 följande:
    Sen har du wartagården ligger vid eriksberg kostar 3000kr för fre-sön. Ingår bord,stolar,bar,scen,kök med utrustning.

    Du har river cafe jätte fint att ha sin vigsel och middag på då betalar man bara för maten och dryck där. Ligger nere vid vattnet vid eriksberg. www.rivercafe.se  
    Vi har funderat på Wartagården men det ser ju inte för roligt ut. Jättebra pris dock!
  • Susann­a88
    Äldre 27 May 20:47
    #12
    Saandraa skrev 2012-05-17 22:05:07 följande:
    Vi kommer vara på Stora Holms Säteri! Hur fint som helst.
    Oj, va fint! Vad får ni betala för det? Vad ingår?
  • Susann­a88
    Äldre 27 May 20:48
    #13
    Daludd skrev 2012-05-17 22:09:27 följande:
    De har bilder på sin page på facebook, gammal villa med fin inredning. Liten trädgård utanför där många har sin vigsel under en båge och sådär. 
    Tack för tipset, det ska vi kolla på!
  • Saandr­aa
    Äldre 27 May 21:55
    #14
    Susanna88 skrev 2012-05-27 20:47:05 följande:
    Oj, va fint! Vad får ni betala för det? Vad ingår?
    Vi betalar 14000:- för lokalen, och sedan har vi hyrt till deras trädgårdshus för 3000:- Där gästerna skall få mingla och umgås när vi fotograferas.
    Det är inte mkt som ingår i det priset, så lite dyrt är det! Stolar och bord ingår. Porslin, dukar och mat kommer vi nog hyra från en cateringfirma som samarbetar med Stora holms säteri.
  • Äldre 28 May 07:09
    #15
    Susanna88 skrev 2012-05-27 20:46:29 följande:
    Vi har funderat på Wartagården men det ser ju inte för roligt ut. Jättebra pris dock!
    Nja wartagården ser inte så rolig ut :/

    Rivercafe kan man vigas på såg jag på deras hemsida. Då står man ute på deras verandan.

    Lokalen kostar inget men matmenyn ligger på 500kr per person, då ingår stolar,dukar,bröllopsplanerare och lite annat. 
  • Äldre 26 Jun 15:19
    #16

    Hej!

    Du kan alltid kika med dom här


    www.lokaler.nu/sok/festlokaler/goteborg

    annars gör en förfrågan så kanske du kan få hjälp. 

    Hoppas det funkar!

Svar på tråden Festlokal i Göteborg!?