• JuliBr­ud89
    Äldre 19 Apr 09:07
    4610 visningar
    26 svar
    26
    4610

    Hjälpa en oberest brud hitta drömresan?

    Hej på er :) Vi håller på att spåna i brøllopsresor nu. Jag har aldrig varit "utomlands" mer æn Amsterdam och inom norden.. Men nu ska vi på vårt livs resa! Och jag har INGEN KOLL på vart man kan åka!!!!

    Før mig ær det viktigaste turkost hav, lyyxigt, fint hotell, spa, god mat, strand, snorkla med fiskar.. Ja, ni vet. Idyllen helt enkelt!! Det dær stora extra ;)

    Vart hittar jag det?!
    Maldiverns ær ju fiiiint, men de tar iaf en dag att åka dit.. Det kan vara ett minus!

    Vi kommer lægga ca 15-20.000 på resan och sen tillkommer pengar till mat osv.. 

    Så snælla, kom med bilder, tips, ideèr, ja allt! 

  • Svar på tråden Hjälpa en oberest brud hitta drömresan?
  • Skövde­Sophie
    Äldre 19 Apr 09:14
    #1

    Maldiverna är underbart! Ett paradis! Maylasia är också fint, och då kan man ju ta några dagar i Kuala Lupor på vägen hem och shoppa

  • JuliBr­ud89
    Äldre 19 Apr 09:19
    #2
    SkövdeSophie skrev 2012-04-19 09:14:37 följande:
    Maldiverna är underbart! Ett paradis! Maylasia är också fint, och då kan man ju ta några dagar i Kuala Lupor på vägen hem och shoppa
    Har du varit i maldiverna?? Ja jag googlade det nu, det hade ju varit kul att stanna inom en stor stad før att shoppa lite!
  • LiveFo­rever
    Äldre 19 Apr 09:20
    #3

    Västindien! Vi har bokat 2 veckor på Dominikanska republiken i november Hjärta


    http://www.apollo.se/se/vart-vill-du-resa/nord-ochcentralamerika/dominikanskarepubliken/costadeambar/pages/default.aspx 


    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • AnnL
    Äldre 19 Apr 09:31
    #4

    Hit åker vi: http://www.fritidsresor.se/resa/grekland/rhodos/kolymbia/atlantica-imperial-resort/bilder?season=sommar-2012#page-scroll

    Bra pris, fin svit med privat pool, all inclusive, spa på hotellet, fin strand, inga barn på hotellet. Dessutom kort flygresa. Passade oss perfekt :)

  • Äldre 19 Apr 10:16
    #5

    Hit ska vi åka om ca 10 dagar
    http://www.sentidohotels.com/hotels/overview/greece/rhodes/apolloblue/

    Mitt största råd är att boka charter om du inte är van att resa så ni slipper helvetet vi var med om på det som skulle varit vår bröllopsresa... 

  • JuliBr­ud89
    Äldre 19 Apr 10:37
    #6
    Chicita skrev 2012-04-19 10:16:54 följande:
    Hit ska vi åka om ca 10 dagar
    www.sentidohotels.com/hotels/overview/greece/...

    Mitt största råd är att boka charter om du inte är van att resa så ni slipper helvetet vi var med om på det som skulle varit vår bröllopsresa... 
    Ohoh, låter inte bra.. Vad var det før helvete?
  • JuliBr­ud89
    Äldre 19 Apr 10:38
    #7
    AnnL skrev 2012-04-19 09:31:49 följande:
    Hit åker vi: www.fritidsresor.se/resa/grekland/rhodos/koly...#page-scroll

    Bra pris, fin svit med privat pool, all inclusive, spa på hotellet, fin strand, inga barn på hotellet. Dessutom kort flygresa. Passade oss perfekt :)
    Jag har också tænkt på grekland, så vi får se! 
  • Äldre 19 Apr 10:43
    #8
    JuliBrud89 skrev 2012-04-19 10:37:42 följande:
    Ohoh, låter inte bra.. Vad var det før helvete?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m4060778.html

    Jag skrev en hel tråd om det Flört
  • Mariem
    Äldre 19 Apr 10:43
    #9

    15-20.00 per person måste du nog lägga minst om du ska komma till maldiverna eller västindien. Bara så du är beredd på det... Man kan ju alltid komma billigare undan om man bokar eget flyg och hotell, men det är inte att rekomendera om du är en ovan ressenär.


    Det jag skulle rekomendera dig om är Thailand. Charter till paradiset och väldigt billigt med mat och dryck.

  • Äldre 19 Apr 11:39
    #10

    Om  du är ovan resenär så rekommenderar jag också att du åker charter. Är man ovan så inser man inte alltid att det är mycket som kan gå fel och bli tokigt. Något som man som van backpacker ser som en del av äventyret men det  verkar inte som det är äventyr och roliga historier som du är ute efter så jag håller med de ovan att charter is the way to go. Se till att transfer till hotellet och liknade ingår så är risken för besviklese mindre. Men jag rekommenderar ändå att du drar ner dina förväntningar på resandet innan dess för det är jobbigt att resa, det är inte säkert att det finns vatten i ledningarna när ni kommer fram (trots charter), man kan bli jätte hungrig och grinig då det oftast är väldigt lite mat på planet och det tar lång tid innan man är framme och då kanske restautangerna har stängt, man kan fastna länge i passkontrollen, man får kankse inte alltid rummet man begärt, rummet kan ha småkryp du itne är van vid här hemma, värmen kan vara oerhört påfresande när man iten är van etc etc. Jag vill inte låta negativ då jag älskar att resa och har rest runt nästan hela jorden men man ska vara beredd på att saker inte blir som man tror eller önskar och att detta är också en del av upplevelsen.

Svar på tråden Hjälpa en oberest brud hitta drömresan?