• anem
    Äldre 4 Apr 17:08
    5489 visningar
    13 svar
    13
    5489

    Var hitta "kostym" till butchbruden?

    Hej!
    Jag ska ha trad brudklänning men min sambo skulle inte känna sig bekväm i klänning.
    Hon vill ha en kostym som sitter bra! Men var hitta en sådan?
    Eller om det finns något att snyggt/butchigt att ha på sig?
    Bor inte i någon storstad.

  • Svar på tråden Var hitta "kostym" till butchbruden?
  • anem
    Äldre 4 Apr 17:09
    #1

    något annat*

  • Äldre 4 Apr 17:16
    #2

    Någon snygg byxdress kanske?

    Om ni inte ska gifta er väldigt snart så skulle jag väntat till studentkläderna kommer och gå och kolla i vanliga affärer då  

  • aurum
    Äldre 4 Apr 17:18
    #3

    Kolla de större internetklädbutikerna, typ ellos.se
    Där köpte jag min vita kostym (om än för ca 8 år sedan nu).. De brukar få in en del sånt varje vår.

  • Sofi K
    Äldre 4 Apr 17:25
    #4

    Känner att jag inte har så mycket att bidra med i just din fråga anem, men vit kostym... Min fästman skulle vilja ha det till vårt bröllop. Någon som har något tips på vart man får tag på det, får gärna kommentera också.

  • Aletta
    Äldre 4 Apr 20:54
    #5

    Min fästman köpte vit kostym till bröllopet. Vi köpte på www.suitopia.

  • Pyttsa­n
    Äldre 4 Apr 21:27
    #6

    Den här blå är jättefin och sitter som en smäck på mig, trots stora bröst. HELT OTIPPAT, men det gör den. Finns i en snygg beige färg också. Dyra, men om man jämför pris per användning mot en brudklänning så är det ju billigt! Glad

    shop.tigerofsweden.com/se/item/S43900002/&t_type=src&t_type=cat

  • Pyttsa­n
    Äldre 4 Apr 21:45
    #7

    Om ni letar vit kostym så finns en tokbillig här:

    www.laredoute.se/ListPage/Category.aspx

    Och här är en byxa med passpoal, från samma märke, så ajg antar att de passar ihop.

    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=352179&articleId=96682&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

    Sen vet nog inte jag exakt vad butchigt är. Skäms 

  • Äldre 4 Apr 22:22
    #8
    Pyttsan skrev 2012-04-04 21:45:29 följande:
    Sen vet nog inte jag exakt vad butchigt är. Skäms 
    Det brukar vara ett uttryck för en homosexuell tjej som är maskulin i sitt sätt.
    En sån sak som det är ok att säga om man är (eller känner någon) men annars kan det vara ett skällsord... 
  • Pyttsa­n
    Äldre 4 Apr 22:24
    #9

    Sygg kostym och brudstyling från filippa K:

    blogg.amelia.se/modehannah/wp-content/blogs.dir/764/files/2012/01/3.jpg

    Här är kanske en inspirationsbild? Eller är det för feminint?

     

  • Pyttsa­n
    Äldre 4 Apr 22:41
    #10
    Chicita skrev 2012-04-04 22:22:49 följande:
    Det brukar vara ett uttryck för en homosexuell tjej som är maskulin i sitt sätt.
    En sån sak som det är ok att säga om man är (eller känner någon) men annars kan det vara ett skällsord... 
    Tack! Jo, ungefär så har jag förstått det, men hade inte hört uttrycket i samband med kläder och stil. 

    Jag tycker det är snyggt med väst och kostym också, bara man hittar en väst som sitter snyggt över brösten.
     
  • Sofi K
    Äldre 10 Apr 19:03
    #11
    Aletta skrev 2012-04-04 20:54:15 följande:
    Min fästman köpte vit kostym till bröllopet. Vi köpte på www.suitopia.

    Häftig hemsida! Sitter och pysslar lite med det nu.


    Blev kvalliteten bra på tyg och sömnad?

  • Retrob­ohem
    Äldre 11 Apr 11:18
    #12

    Kostym med väst och utan kavaj, en tight väst och ett par streethängiga byxor, eller figursytt. Eller ett par tighta brallor med en stängd lite längre kavaj med kinakrage. Kostym i ovanlig färg eller med något mönster är snyggt, t ex Moods of Norway. Eller om hon vill pröva så en lös långklänning i naturmateriel med Converse till, det enklaste och skönaste man kan ha på sig!


  • gaybru­den
    Äldre 2 May 15:59
    #13

    Vi ska ha klänningar till vigseln och sen byta om till förmodligen vita kostymer med rosa slipsar till festen. I studenttider borde det inte vara så svårt att hitta men risken finns ju alltid att de tar slut. Vi ska kolla lite second hand också.

Svar på tråden Var hitta "kostym" till butchbruden?