• Äldre 2 Apr 09:40
    14939 visningar
    60 svar
    60
    14939

    Tävla och vinn en kaffemaskin från Tassimo!



    Vinn Tassimo kaffemaskinen som marknadsförs som årets bröllopspresent!

    Kaffe, kaffe, kaffe denna gudagåva!Kaffe
    Vad vore morgonen utan dagens första kopp kaffe?
    Inget vindare!

    Vi vill därför fylla tråden med bilder av rykande gott kaffe!
    Ladda upp en bild på din kaffekopp och berätta för oss varför just du älskar kaffe.
    Då är du med och tävlar om en kaffemaskin från Tassimo!

    Du får ladda upp så många bilder som du vill och du måste äga rätten att publicera bilden.

    Tävlingen pågår mellan 2/4 och 12/4.
    Vinnaren utses av en jury från Bröllopstorget.se och annonseras den 13/4.

    Lycka till! Kaffe
  • Svar på tråden Tävla och vinn en kaffemaskin från Tassimo!
  • Memmsa­n
    Äldre 2 Apr 10:55
    #1


    Utan första koppen kaffe, blir det  ingen god morgon eller god dag. Då den väcker sinnena, kroppen och och smakar ljuvligt gott!
  • Anneli­en
    Äldre 2 Apr 11:07
    #2

    Rolig tävling och bra pris!
    Jag älskar kaffe och klarar inte en dag utan. Godast är de koppar som dricks utomhus, men även på föräldrarnas uterum en kall vinterdag blir den varma drycken obeskrivligt god.



    Det är plågsamt kallt och blåsigt ute, så sambon värmer händerna på den varma koppen =)

  • Äldre 2 Apr 12:08
    #3

    Lägger kanske in fler bilder senare... Men jag ville först hylla bara själva koppen så att säga.
    Jag tror att två av bilderna blev väldigt små, vet inte varför det är min mobilkamera som strular...

    Först och främst så vill jag säga att kaffe för mig är kärlek.
    Även om det kan låta lite konstigt...
    När jag dricker kaffe (gärna smaksatt med kardemumma) så minns jag när farmor lät mig doppa hennes underbart goda kanel & kardemummabullar  i hennes kaffekopp. Jag  minns hur köket såg ut, ser vilken duk hon hade och känner solen som värmer genom fönstret. Många gånger satt mitt marsvin på en handduk på bordet när vi fikade också...

    Kopp nr 1
    Makens "nördkopp" med färgkodningsskala för den perfekta koppen kaffe...
    Han fick denna en jul av mig bara för skojs skull.




    Kopp nr 2
    Så här ser det ut om man kommer och fikar hos oss.
    Jag samlar på ko-saker och dessa små juverkoppar kunde jag bara inte motstå Solig




    Kopp nr 3
    Typiskt att just den här bilden blev krympt.
    Det är våra underbara koppar som vi köpte på medeltidsveckan i Visby för 2 år sedan.
    Handdrejade och med en speciell teknik som gör att glasyren "skär sig" och bildar vackra mönster. Ungefär som olja på vatten. Dessa är ren kärlek... Minnen om sol och sommar och underbara människor i en helt underbar sagomiljö



    Kopp nr 4
    Min indruckna, halvskitiga hemmakopp och en sundborn marängglass.
    Kaffe smakar bäst när inte koppen är nydiskad Flört
     


     
  • Elinor
    Äldre 2 Apr 13:52
    #4

    För mig innebär att dricka kaffe att stanna upp. Vare sig det är under morgonstressen, på fikarasten eller under en shoppingtur på stan brukar jag ta en kopp kaffe för att varva ner. Samtidigt som jag får en välbehövd paus hinner jag dessutom njuta ordentligt av den goda smaken! 



    I fjol sommar tågluffade jag genom Europa, och ett av mina stopp på resan var Berlin. Där hittade jag ett fantastiskt mysigt kafé, Le Johann Rose, som serverade oerhört gott kaffe. (Morotskakan med nötter som syns i bakgrunden höll även den hög klass.)
  • Äldre 2 Apr 15:50
    #5

    Min sambo gillar att börja dagen med en Latte Macchiato.


  • chrpe
    Äldre 2 Apr 20:11
    #6

  • chrpe
    Äldre 2 Apr 20:19
    #7

    När det är riktigt kallt ute och solen lyser mellan träden då är det riktigt gott med en kopp kaffe!

  • Äldre 3 Apr 10:13
    #8

    Mmmmm vad fina koppar och berättelser.
    Jag är en av många som inte skulle klara av att kicka igång min dag utan en kopp gott kaffe.
    Det får gärna bli en kanna innan dagen är slut
    Kort och gott- jag är ett vrak utan kaffe

  • Brumme­lisa
    Äldre 3 Apr 16:36
    #9


    En härlig kopp latte!

  • mariel­leange­lina
    Äldre 3 Apr 19:15
    #10




    Jag älskar kaffe!
    Först och främst eftersom det är socialt, ett trevligt sätt att träffa vänner och familj helt enkelt. En annan anledning till varför jag älskar kaffe är för att en kopp kaffe är minst lika avkopplande som den är uppiggande! Att vara för sig själv och koppla av med en god, varm kopp kaffe är magiskt. Gärna ackompanjerad med en god liten mandelbiscotti :)

    Inget ont om min nuvarande espressobryggare (den på bilden), den är bra men ganska krånglig att göra kaffe till fler än 2 personer eftersom man måste tömma kaffesumpen ut den heta kannan. En Tassimo hade helt enkelt varit smidigare när man har några vänner på besök!
Svar på tråden Tävla och vinn en kaffemaskin från Tassimo!