• Äldre 29 Mar 01:22
    151239 visningar
    36 svar
    36
    151239

    Present till nyblivna föräldrar?

    Ja, vad ska man ge nyblivna föräldrar i present? Gärna något som inte kostar skjortan och inte är kläder till barnet, som de flesta ändå brukar få i överflöd och som man kanske gärna vill välja själv. Hm. Kanske gärna något till föräldrarna? Tänker att de får så mycket till barnet att det kunde vara kul/skönt att få något som var till dom, som de kunde uppskatta och ha nytta av.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-08 11:04
    _________________________

    SÅ VAR VI HÄR IGEN!!! hehe

    Nyblivna föräldrar (inte deras första barn) och inget ätbart, inget drickbart och inget över 200kr. Vad ger man?!
  • Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar?
  • Äldre 30 Mar 18:58
    #21

    Åh, okej, då hänger jag med, tack :) Hade ingen aning om att man skulle göra så :P Ska pröva igen då och se om det går bättre :)


  • mariaj­ernber­g
    Äldre 31 Mar 21:39
    #22

    Ja nått personligt som föräldrarna kan mysa ihop med är väl alltid kul, å nått ätbart. kex, ost, vin eller nått.


    Såna mys timmar blir ju lite färre i början när man fått barn å inte har fått in nå rutiner.


    Jag älskar även de där figurerna som de tipsade om alldeles i början, änglar eller vad de kallas.


     


    Själv fick jag en amningskudde av mina vänner, även den är väldigt uppskattad från min sida. Jag har slutat amma men kudden används flitigt av hela familjen. Jätte bra att ha i soffan haha, å barnen brukar sitta i den som en badring när de ser på film.

  • Äldre 31 Mar 22:37
    #23

    Idag sprang jag och dottern (5år) runt som galningar för att hitta på något. Jag älskar att köpa presenter och är vanligtvis väldigt påhittig, dock inte denna gången. Tillslut kom vi överens om att det fick bli en bok, så Tomtebobarnen inköptes. En klassiker, som dessutom är väldigt fin bara ståendes i bokhyllan :)

    Tack för alla era tips, jättebra och jag ska defintivt komma ihåg dom till framtida bebisar och födelsedagar! :D


  • Suntri­pp
    Äldre 8 Dec 19:13
    #24

    Vi har ett par gånger gett bort barntavlan In the Air från Designstudio Söder & Lood (http://www.soderlood.se/shop/produkter-12014453) men det finns förstås även många andra fina motiv på samma ställe. Har hur som helst alltid varit väldigt uppskattat, som alternativ till alla kläder mm. 

  • andrea­ojag
    Äldre 8 Dec 19:48
    #25

    Många nyblivna föräldrar skulle uppskatta att få:


    fika som de kan frysa in och ta fram när folk kommer på besök. ;)


  • Äldre 8 Jul 11:03
    #26

    SÅ VAR VI HÄR IGEN!!! hehe

    Nyblivna föräldrar (inte deras första barn) och inget ätbart, inget drickbart och inget över 200kr. Vad ger man?!


  • Äldre 8 Jul 14:36
    #27

    Väntar själv andra barnet, och man har ju redan allt (barnrelaterat) i princip... Jag brukar ge bort champagne och/eller polarn och pyret-kläder (skickar alltid med kvittot dock, så man kan byta). Skulle själv uppskatta något liknande, pop-kläder är alltid kul fast man redan har det mesta (finns fina saker under 200kr, och man kan behöva nytt om andra barnet kommer annan årstid än det första, eller om det är olika kön på barnen- kan vara kul med nån klänning om man ska få en tjej och bara har brallor och tröjor sen tidigare), och bubbel- också alltid kul! =)

  • Äldre 8 Jul 15:54
    #28

    Ja, det här blir deras fjärde barn. Dock deras första barn som föds i Sverige :) Därför har dom ju inte en hel massa bebissaker osv. Dom har vad dom behöver så att säga :) Och kläder också, jättemkt fina kläder har dom :) Vi har ingen pop-butik här heller, vilket jag personligen inte gråter över då jag tycker att det överlag är extremt tråkiga kläder :P

    Anledningen till att jag skrev inget ät- eller drickbart är för att jag inte har en aning om eventuella allergier, jag vet att det finns allergier, men inte exakt vilka. Plus att ofta får man tips som någon vinflaska eller liknande, men familjen dricker inte alkohol.


  • Äldre 8 Jul 18:13
    #29

    Fjärde barnet... då tycker jag att presenten mest är en artighetsgest och inte behöver vara så perfekt. De har ju som sagt det de behöver :) Saker vi har givit bort: blöjtårta, tält + kryptunnel (Billigt på IKEA, men kanske inte perfekt till nyfödd...), sådan trä-mätsticka som hängs på väggen så att man kan markera barnets längd, skumgummimatta eller vad det kallas (som oftast läggs ut i ett pussel. Är bra att lägga bebis på då den inte är för mjuk och inte för hård), filtar.

  • Äldre 8 Jul 18:58
    #30

    Ja, det är en artighetsgest, absolut. Vi ger ju något för att vi vill ge något, inte för att dom egentligen behöver något :P Mamman är från Grekland och pappan från Afrika, så dom har dessutom inte så mkt familj och liknande här. Därför tänkte vi att det kunde vara extra kul att ge dom något :)

    Tack för alla tips :)


  • AngieH
    Äldre 7 Sep 21:07
    #31

    Om man har en timme att lägga kan man göra den här till barnrummet:



    Jag har gjort den och givit bort i 2-årspresent, blev väldigt uppskattat!
    Instruktioner finns här:
    http://angiehults.blogspot.se/2013/09/diy-tavla-av-kritor.html

    Jättelätt, snabbt och inte dyrt. Jag köpte kanvasdulen på Tiger och kritor på BR. Karlssons klister hade jag hemma! 
     
  • Platon
    Äldre 19 Nov 13:12
    #32

    Här är en perfekt present! En Vett och Etikett-bok för småbarnsföräldrar. Mycket rolig och användbar!


     

  • stinei­ngmann
    Äldre 5 Dec 13:49
    #33

    Om det ska vara en present som de nyblivna föräldrarna får njuta av och mysa med så kan det vara en parvibratorFlört Det blir i alla fall rena njutningen! Till exempel ett sådant här trådlöst ägg

    http://www.sinful.se/lelo-lyla-fjarrstyrt-agg 

  • Äldre 5 Dec 14:00
    #34
    http://www.bokus.com/bok/9789129689389/herr-gurka-krakel-spektakel-och-alla-de-andra/

    Herr Gurka, Krakel Spektakel och alla de andra (inbunden)

    Den här boken hade jag själv blivit jätteglad för. Om de inte är från Sverige är det kanske extra kul med de 50 melodierna som man kan lyssna på. Barnvisor som verkligen är en del av vår kultur. Visserligen 19:- dyrare än önskat, men ändå mitt tips.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 10 Sep 11:00
    #35

    Man kan hitta en väldigt fin present till föräldrar och barn på www.bebisbuketten.se - en bukett som består av kläder och lite annat (som tvättlappar) för bebisen. Det är ju kläder, fast på ett väldigt kreativt sätt...

  • Äldre 26 Jul 12:40
    #36

    Min syster och hennes man skall snart få barn. Det är deras första barn och både min föräldrar samt även hela släkten är super glada! Jag har spenderat hela gårdagen på stan och letade presenter men hittade inget som jag tycket var bra. Jag vill köpa något lite finare, över 500sek, och helst något minnesvärt som håller länge. Jag har letat på följande hemsidor men hittar inget som jag vill köpa: presenthjälpen.se, Coolstuff.se, presenter.se. Vet ni några mer bra hemsidor som jag kan leta presenter på? 


Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar?