• Äldre 29 Mar 01:22
    151118 visningar
    36 svar
    36
    151118

    Present till nyblivna föräldrar?

    Ja, vad ska man ge nyblivna föräldrar i present? Gärna något som inte kostar skjortan och inte är kläder till barnet, som de flesta ändå brukar få i överflöd och som man kanske gärna vill välja själv. Hm. Kanske gärna något till föräldrarna? Tänker att de får så mycket till barnet att det kunde vara kul/skönt att få något som var till dom, som de kunde uppskatta och ha nytta av.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-08 11:04
    _________________________

    SÅ VAR VI HÄR IGEN!!! hehe

    Nyblivna föräldrar (inte deras första barn) och inget ätbart, inget drickbart och inget över 200kr. Vad ger man?!
  • Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar?
  • loving­you
    Äldre 29 Mar 07:33
    #1

    Det beror nog på hur föräldrarna är.


    Det jag hade uppskattat mest var om någon kom hem med en massa fika och mat eftersom jag inte hade orken att fixa själv när bebisen var ute.. Även fast jag hade bakat massor innan så försvinner fikat när alla ska komma hem och träffa bebisen. Fast det är kanske inte till alla man kan ge en sån present ;)


    Jag fick ett halsband av min nära vän när vi fick vår första dotter. Ja oftast blir det barnet som får, kläder,filtar, speldosor. Jag tänkte köpa en vetenalle som man kan värma i micron till min vän som precis blivit mamma.


    Ja det är svårt. Sen kan man ju köpa prydnader, finns jätte vackra, föräldrar som håller barnet mm


    http://willowtree.info/products/figurines Jag älskar dom här!

  • Äldre 29 Mar 09:43
    #2

    Tack, bra idéer :)


  • MrsSil­fverbl­ad2b
    Äldre 29 Mar 09:50
    #3

    Jag tycker att sånna här födelsedagståg är väldigt söta:  http://www.abcleksaker.se/fodelsedagstag-med-presentvagnar/239-0 . Dessutom något som barnet kan ha i flera år. Till föräldrarna kan ju en mugghållare till vagnen vara något. Bra för alla lattemorsor i vår generation.

    Annars, bra tips med mat tycker jag. Kanske kan kännas lite märkligt att ge bort men det är säkert mycket uppskattat.


    12-05-12
  • Äldre 29 Mar 09:59
    #4

    Ja, de är väldigt söta :) Haha jamen just det, mugghållare.... finns det? Jisses..

    Mat känns ju faktiskt som något man kan behöva. Jag minns ju själv när vår dotter var liten, inte var man så peppad på att stå och laga mat då inte.


  • MissBl­iss
    Äldre 29 Mar 10:12
    #5

    När vi just fått barn kom några av mina bästa vänner med: Skumpa och mackor med salami och brie, de visste hur mycket jag saknat det. Samt att de lämnade sina egna barn hemma. Älskar deras ungar men i den stunden när man var en förvirrad nybliven mamma som bara hade ögon för en liten varelse var det skönt att slippa ge uppmärksamhet till fler små

  • Äldre 29 Mar 10:22
    #6

    Ah okej, så kommer nog inte vi göra dock, vår dotter får följa med. Hon har ju väntat precis lika länge som vi, dessutom kommer nog hon mest leka med deras hundar, så det blir nog ganska lugnt på det sättet ändå :) Jag hade själv inga problem med andra barn, även när dottern var nyfödd. Självklart är vi alla olika, men jag/vi chansar nog ändå :P


  • MrsSil­fverbl­ad2b
    Äldre 29 Mar 10:55
    #7
    daniiel skrev 2012-03-29 09:59:44 följande:
    Ja, de är väldigt söta :) Haha jamen just det, mugghållare.... finns det? Jisses..

    Mat känns ju faktiskt som något man kan behöva. Jag minns ju själv när vår dotter var liten, inte var man så peppad på att stå och laga mat då inte.
    Jajamen, pimp your wheels liksom! Här har du en, även om de har valt att kalla den flaskhållare; http://www.jollyroom.se/varumarken/n-z/valco-baby.html?gclid=CL31_bTdi68CFawtmAod5WId9g 

    Håller med dig, jag var inte heller så sugen på att ställa mig i köket och laga mat när min dotter var nyfödd! Vet du vad de har för favvomat är det ju en rolig present.
    12-05-12
  • Silent Ninja
    Äldre 29 Mar 12:25
    #8

    Det här är en kul och lite annorlunda grej som en holländsk vän tipsade om..En blöjtårta..Köp ett litet pkt blöjor för nyfödda snurra ihop o fäst med ett fint band, köp en cellofanbit hos blomaffären, stoppa i en liten skallra eller vad du vill, knyt ihop cellofanet..Klart..


  • Äldre 29 Mar 12:31
    #9

    Mamma gav brorsan och hans fru en bal med hushållspapper, det gick åt. Men gå gller det ju att man inte bor alltför trångt utan har garage, förråd eller liknande att ställa den i.

    Jag har oftast stickat något till bebisen, en kofta, pyttesmå sockor eller annat gulligt. Har även sytt en lapptäcke med hundar på, det var mycket uppskattat och praktiskt att lägga på golvet.

  • kickan­w
    Äldre 29 Mar 12:32
    #10

    En fotografering av den lille! ;)

Svar på tråden Present till nyblivna föräldrar?