• Fru Twist
    Äldre 22 Mar 19:32
    2773 visningar
    11 svar
    11
    2773

    mysigt hotell sökes

    Vi gifter oss i maj och vi har inte planerat någon bröllopsresa, utan vi har tänkt oss några nätter på ett mysigt gärna inte allt för dyrt hotell i juli. Vi hoppas på att kunna skaffa branvakt då.


    Så det jag söker är någonstnas vi bara kan vara utan stress och ägna oss åt varandra. God mat och härlig omgivning är det jag önskar mig. Vi bor i Uppsala så några timmars resväg kan vi tänka oss men vi vill helst inte resa allt för lång.


    Så finns det någon med bra förslag på hotell där vi kan känna av lite vardagslyx... ioförsig inte allt försvårt när man är småbarnförälder. Slippa laga mat och tvätta är kanske lyx nog :)

  • Svar på tråden mysigt hotell sökes
  • Emmma
    Äldre 22 Mar 19:42
    #1

    I Tällberg utanför Rättvik finns det flera olika hotell att välja på. Vet inte hur de ligger prismässigt men det är väldigt fin omgivning iallafall.

  • Jalle
    Äldre 22 Mar 19:50
    #2

    Vi ska tillbringa vår bröllopsnatt här; www.selmaspa.se/ Ligger jättefint!

  • Fru Twist
    Äldre 24 Mar 21:09
    #3

    Finns det någe mer förslag på ett mysigt hotell :)

  • Äldre 24 Mar 21:18
    #4

    Jag skulle också sagt Tällberg. Åkerblahds är riktigt fint tycker jag själv...

    Men mitt absoluta favoritresmål är Visby och vi bor alltid på Clarion Collection Hotel Wisby.
    Förutom ett år då vi bodde på Breda Blick (dom har ett systerhotell men vi valde inte det större, utan det här lilla halvskabbiga men med stooort hjärta och själ)...

    I Eskilstuna har du ju nyrenoverade Comfort Hotel (heter något mer också... Comfort hotell xxxx typ) som jag inte testat. Bodde där när det hette Statt och tyckte det var bra då.
    Och en annan favorit Bolinder Munktell. Där får man både frukost och enklare kvällsmat. Så det gör priset extra värt Solig 

  • Pebble­s
    Äldre 24 Mar 21:46
    #5

    Rånäs slott är jättemysigt! :)


    Loves it!
  • Nina55­5
    Äldre 26 Mar 16:33
    #6

    Grand hotell saltsjöbaden i tornsviten där är det utsikt över hav och båtar. Vi var där på bröllopsnatten,jättemysigt och satt uppe och drack champagne och såg soluppgången :)

  • AnnL
    Äldre 26 Mar 16:40
    #7

    Selma spa eller loka brunn! Superfina ställen :)

  • nudaba­ga
    Äldre 25 Apr 13:58
    #8

    Kan verkligen rekommendera Storhogna spa. Bra priser och fin omgivning. De har erbjudande nu och då ingår tre rätters middag och frukost. Man har även gratis tillgång till bla vatengymnastik, yoga etc.

  • nudaba­ga
    Äldre 25 Apr 14:00
    #9

    Kan verkligen rekommendera Storhogna spa. Bra priser och fin omgivning. De har erbjudande nu och då ingår tre rätters middag och frukost. Man har även gratis tillgång till bla vatengymnastik, yoga etc.

  • Aniara­4
    Äldre 25 Apr 14:19
    #10

    Bomans i Trosa kanske? Har inte varit där själv, men det sägs ju vara väldigt fnt och romantiskt.

  • Aniara­4
    Äldre 25 Apr 15:33
    #11

    Vi tillbringade förresten bröllopsnatten på Elite Marina Tower i gamla Saltsjöqvarn i Stockholm. Det ligger lite avsides, precis på kajen med utsikt över Djurgården. Maten lär vara bra, och det finns pool och jacuzzi i källaren. Se till att be om ett rum med sjöutsikt bara, alla har inte det! Priset var bra också.

    www.elite.se/sv/hotell/stockholm/marinatower
    www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g672753-d1676188-Reviews-Elite_Hotel_Marina_Tower-Nacka.html

Svar på tråden mysigt hotell sökes