• atsw
    Äldre 20 Mar 23:59
    30563 visningar
    27 svar
    27
    30563

    Vigsel i Stockholm stadshus

    Hejsan!

    Jag och min sambo ska gifta oss i sommar i Stockholm stadshus.
    Det blir en liten och "hemlig" vigsel, endast våra föräldrar kommer att närvara. Sedan går vi ut och äter middag tillsammans, inget märkvärdigt.  Är endast de som kommer att veta om det också.  Vill slippa möhippa/svensexa och allt vad denna dag "ska" innehålla ;)

    Undrar om det är andra som har eller också ska slå till där? ;)
    Hur gör ni med klädsel, bukett mm? :)
     

  • Svar på tråden Vigsel i Stockholm stadshus
  • verony­m
    Äldre 21 Mar 07:35
    #1

    Hej

    Kommer ej att gifta oss i Stockholm, men på en annan ort. Kommer exakt att göra som ni. Rätt så hemlig vigsel, endast våra föräldrar kommer att vara närvarande. Vill även slippa möhippa, festen efteråt osv. 
    Dock har vi anlitat en professionell fotograf, bilderna tar vi efter vigseln.

    Min man kommer att ha svart kostym. Jag, en knäkort, ärmlös vit satinklänning med svart midjeband. 
    Brudbukett skulle jag gärna vilja ha till fotograferingen, men ej till själva vigseln. Har inte ännu
    bestämt mig för vad för sorts bukett jag vill ha. Skulle ej vilja sätta så mycket pengar på en "rekvisita". Funderar på en liten rund bukett med lila rosor eller okideer.  

    Själva vigseltalet kommer att vara mycket längre än det obligatoriska. Har lagt till lite personligare saker. 

    Berätta mer om dina tankar, klädsel brudbukett, tal osv.  

  • atsw
    Äldre 22 Mar 00:10
    #2

    Hej :)

    Jag har inte tänkt alls egentligen förrens nu typ,haha.
    Hade inte tänkt att se "brudig" ut, bukett hade jag inte ens tänkt tanken på innan jag började läsa här bl.a..
    Men kommer nog ha en lite sommrig klänning och kanske nån liten sommarbukett. Får fundera lite..
    Men folk som ser mej kommer nog inte förstå att jag är en brud.
    Tal kommer inte bli något speciellt, finns inte rum för det skulle jag tro..
    Är verkligen "snabb vigsel, in-ut" allt tar 5 min och sedan är det dags för nästa par. Så det är ju inte så himla personligt å så..
    Sånt sjukt tryck på tider i stadshuset..trodde inte det va så många som tänkte slå till,haha ;) 

    Efter vigseln så tänkte jag att vi går nånstans å dricker lite bubbel och därefter middag :)
    Natten funderar jag på om man ska spendera på något lite finare hotell bara för att göra det lite speciellt när vi inte har någon fest å så.. 

  • jenny7­7
    Äldre 2 Apr 19:31
    #3

    Hej!
    Ska också gifta oss i Stockholms stadshus i början av sommaren. Vi gör det i hemlighet utan våra närmsta. Vi bor i en annan stad i södra Sverige och åker upp till Stockholm över en helg. Det blir en romantisk helg för oss två. Vi förlovade oss i Stockholm för ett par år sedan så nu kommer vi tillbaka.
    Hade först planer på att åka utomlands att gifta oss men det verkade vara ganska lång väntetid i de stora städerna. Detta känns som en bra lösning, fast att det bara är en 5 min cermoni.  

  • Pebble­s
    Äldre 2 Apr 20:21
    #4

    Jag och mannen gifte oss i Stockholms stadshus, jag hade brudklänning, bukett och han kostym och hela baletten (jag hade en tärn som höll min bukett när vi växlade irngar ocksåDrömmer). Vi had iofs fest på herrgård sedan, men jag ville vara brudig även fast det var en kort vigsel. Men det var mycket olika stil, såg en del andra par där när vi väntade på vår tur.


    Loves it!
  • 1septe­mber20­12
    Äldre 3 Apr 10:49
    #5

    Jag och sambon ska gifta oss i Stockholms stadshus den 1/9!
    Vi kommer ha med våra föräldrar och våra syskon med familjer.

    Efteråt vet vi inte riktigt vad vi ska hitta på, vi är lite sugna på att åka ut i skärgården och


    sätta oss och äta en middag, eller eventuellt ha picknick någonstans.. Vi vill ha det så enkelt som
    möjligt.. Men ja. Än vet vi inte riktigt hur vi ska göra.

    Sambon ska ha kostymbyxor och skjorta och jag själv velar mellan en vanlig sommarklänning och denna:Klicka för att stänga fönstret
    (obs, inte jag på bilden)..

    Jag vill ha en liten brudbukett, något somrigt och fint!

    Vilket datum har ni bokat?

  • atsw
    Äldre 3 Apr 11:23
    #6

    Vi slår till 9 juni. Även om detta är vår grej så vet jag att många kommer bli besvikna över att inte fått veta om detta. Å våra vänner förväntar sej att det ska vara vigsel å fest för vänner å familj när man gifter sej. Men ska väl inte tänka så mkt på det kanske..är ju egentligen bara våran dag Den vita klänningen är jätte fin! Enkel å lätt, det gillar jag. Som sagt så kommer inte jag att se ut som en brud, om man nu kan säga så. Men lite sommarfin Börja närma sej faktiskt Vi har inte tittat på ringar lr någonting, detta va lite oplanerat egentligen,haha Men vet nån om det tar lång tid att få ringana? Även detta med namnbyte.. Byter ni namn? Har läst att det tar ngr veckor innan det registreras, men hur vet man exakt när det är dags att byta ut pass, id mm?

  • 1septe­mber20­12
    Äldre 3 Apr 12:13
    #7

    Då är det ju inte alls lång tid kvar!

    Hur ska ni göra efteråt?
    Ska ni ut och käka? Vart ska ni käka?
    Ska ni bjuda på maten? Eller hur gör ni?

    Vi kommer inte byta namn, eller ja, jag kommer byta efternamn till samma
    som sambon och barnen..

    Helst skulle jag vilja att vi hitta på ett eget, men då jag är dålig på att hitta på
    så får det vara =)

  • atsw
    Äldre 3 Apr 12:28
    #8

    Nä det e bara 2mnd kvar nu :) Vilket jäkla tryck det är på bokningen hos stadshuset, helt sjukt ju,haha ;)

    Vet inte vart vi ska äta, får hitta nåt bra ställe. Lr göra som i " familjen annorlunda". tacos till bröllopsmiddag,haha ;)  Men tänkte att vi kan gå till skybar lr nåt å dricka lite bubbel, sen middag. Har inte tänkt så långt om vi ska bjuda på middag lr inte, men det är ju inte omöjligt att vi gör det. Blir bara vi 2 och våra föräldrar och ev hans syskon, men de ska ju få veta så sent som möjligt annars kommer det nog komma fram till alla vänner då vi har väldigt många gemensamma. Känns så dumt å ljuga, det är ändå en del som frågar om vi inte ska gifta oss,hehe.

    Hehe, ja det vore skoj å hitta på nåt namn, men är oxå dålig på att hitta på :) Så jag byter namn till hans namn så.

    Era skärgårdside låter ju hur mysigt som helst! Jag hoppas vi alla får fint väder! :)

  • star
    Äldre 5 Apr 10:52
    #9

    Hej.
    Jag ska också gifta mig i stockholms stadshus i september. Vi kommer ha med den närmsta familjen och det kommer att hållas hemligt ett tag till...
    Vi håller nu på att fundera ut vart vi vill äta efteråt. Jag vill väldigt gärna ha en bra fotograf och få några fina bilder så planerar att ha fotografering efter vigseln. 
    Annars vill vi ha en liten och mysig tillställning med gärna god mat och dryck. Någon som har ett bra resturang tips?

  • atsw
    Äldre 8 May 00:38
    #10

    Hej!

    Nä..jag håller själv på att fundera på vart vi ska äta. Äter typ aldrig på "fin restauranger" så har dålig koll.
    Men det jag tänkt innan middagen, efter vigseln är att ta ett glas champagne på vägen på nåt fint ställe :)
    Oj, börjar närma sej nu..1mnd kvar :) 

Svar på tråden Vigsel i Stockholm stadshus