• På rosa moln
    Äldre 19 Mar 20:29
    49765 visningar
    12 svar
    12
    49765

    Hyra serveringspersonal utan catering i Göteborg

    Vi letar efter ett företag som hyr ut kockar och serveringspersonal till en lägre kostnad (max 200 kr i timmen) utan att man är tvungen att samtidigt köpa mat genom dem, är det någon som känner till något sådant företag? Företaget ska vara verksamt i Göteborgstrakten då det är här vi gifter oss.

    Vår första tanke var annars att anlita restaurangskoleelever, men efter att ha både annonserat på stan och mejlat Burgården och Ester Mosesson utan framgång så börjar vi ge upp den idén så om det är någon som har anlitat elever och vet någon person som vi kan kontakta i ärendet så tar vi tacksamt emot det :)

  • Svar på tråden Hyra serveringspersonal utan catering i Göteborg
  • FruNov­ember
    Äldre 19 Mar 21:01
    #1

    Hur många servitriser behöver ni? :)

  • På rosa moln
    Äldre 19 Mar 21:08
    #2

    Förhoppningsvis så ska vi klara oss med två, eventuellt kanske vi behöver tre - har du några i åtanke? :)

  • FruNov­ember
    Äldre 19 Mar 21:15
    #3

    Jag mailar dig :)

  • Lovisa­B
    Äldre 24 Mar 08:31
    #4

    Vi har precis samma situation! Hade först tänkt att be kompisars kompisar att servera men det verkar svårt att få ihop folk nu. Fick du nåt bra tips? Hittat ngn bra lösning än?

  • Äldre 24 Mar 09:02
    #5

    Vi ska bara ha buffé, så kommer inte ha så mycket servering,
    men vi har löst det på det sättet att vi byter tjänster med några st här på bt,
    sen har jag hört med en jobbarkompis syster om hon kan tänka sig att hjälpa till..

    Men jag tar också gärna emot tips på om man kan få "riktig" personal ist för henne =)

  • På rosa moln
    Äldre 25 Mar 12:52
    #6

    Ja det verkar som att det har löst sig med serveringspersonal genom en forumist som har hört av sig till mig :)

    Kocken däremot tänkte vi hyra genom företaget dukatbordgbg.se. Där hyr de även utan serveringspersonal för 235 kr/timmen, om  ni tycker att det är ett okej pris så kan ni ju ta kontakt med dem.

  • BodyMi­ndSoul
    Äldre 25 Mar 13:42
    #7

    Dukat bord, prata med Jocke lager

  • tisa
    Äldre 22 Nov 10:18
    #9

    FruNovember, vad hade du för lösning? Jag behöver hjälp med exakt samma sak, två eller tre servitriser till vårt bröllop i vår några mil utanför gbg.

    Mer tips någon??

  • rosaro­s
    Äldre 3 Jul 15:17
    #9

    Vi hyrde serveringspersonal till vårt bröllop och blev otroligt nöjda! 
    Vi vågade inte chansa på att hyra in serveringspersonal av något okänt företag så jag fick tips av min vän som gifte sig som hade varit så glad över den professionella och duktiga personalen de hyrt in!

    Vet inte om man får skriva namn här på forumet men de hette Renommé någonting.
    Man får upp deras sida om man googlar på serveringspersonal (typ andra uppifrån, eller 5:e uppfrån om man räknar annonserna längst upp).

    Lycka till och grattis till bröllopet! :)
     

  • rosaro­s
    Äldre 3 Jul 15:20
    #10

    Jag ser att någon annan skrivit en adress här längre upp så jag gör det med: www.renommeevent.se är deras hemsida, vi är nu två bröllop som varit supernöjda med deras personal så  jag rekommenderar dem verkligen! :)

  • Äldre 20 Jan 22:48
    #11

    Jag skulle hyra av ett företag med serveringspersonal!

    Jag har hyrt personal av Renommé Eventpersonal både för privata tillställningar samt vid vår företagsfest. Bra priser, grym personal! Företagsfesten kan jag dra av i företaget så det tycker jag ör mycket bättre än att betala svart.

    Info finns på deras hemsida www.renommeevent.se och de svarar snabbt på mail!

    För mig känns det bättre att använda mig av mindre, personliga företag än de större :)

    Lycka till!

  • Äldre 23 Jan 19:54
    #12

    Jag har hyrt personal av Renommé Eventpersonal både för privata tillställningar samt vid vår företagsfest. Bra priser, grym personal! Företagsfesten kan jag dra av i företaget så det tycker jag ör mycket bättre än att betala svart.

    Info finns på deras hemsida www.renommeevent.se och de svarar snabbt på mail!

    För mig känns det bättre att använda mig av mindre, personliga företag än de större :)

    Lycka till!

Svar på tråden Hyra serveringspersonal utan catering i Göteborg