• Beccas­tina
    Äldre 19 Mar 16:13
    199627 visningar
    1894 svar
    1894
    199627

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • sajent­hi
    Äldre 19 Mar 17:00
    #1
    121215 viger vi oss i Gamla Uppsala kyrka.
    Jag har precis bekräftat offerten till Norrlands Nation där vi skall ha festen. phew.. Det känns pirrigt!
    Och ändå är det väldigt långt kvar.

    Har nu bokat kyrka, präst, festlokal (med meny, servingspersonel, dukning etc), ringar, DJ, Frisör och skickat ut Save the date korten..

    Kan tyckas att jag är ute i väldigt god tid.. men nej. Två av de kyrkor vi först tittade på var redan uppbokade och flera av festlokalerna med. Tänkt på att det är många julspel i kyrkorna och att det redan är uppbokad för julbord på restauranger och catering.

    Men nu känns det som att vi kan slappna av och syssla lite med detaljerna istället..
  • teddy
    Äldre 19 Mar 17:18
    #2

    Nu börjar det visst "trilla in" lite decemberbrudar! Kul! (finns några trådar som heter typ vinterbrud, decemberbrud o liknande...)

    Vi gifter oss 1/12 -12! :) 
    Vi förlovade oss 12/12 -09 och ville väl egentligen gifta oss 12/12 -12, men vi valde bort den dagen för att den e mitt i veckan... :) Så 1/12 it is! :) 

  • Jenny1­21212
    Äldre 19 Mar 17:25
    #3

    Vi ska också gifta oss 12/12:) har bokat kyrkan, men längre än så har vi inte kommit. Nu funderar vi på hur vi vill ha det. Har inte bestämt än om vi vill fixa mat själva eller hyra en kock eller catering. Men vi har ju som tur är lite tid på oss;)

  • teddy
    Äldre 19 Mar 17:38
    #4

    Ja, jag kan ju skriva hur långt vi kommit ju... ;)

    Vi har kyrka, präst(er!), sångerskor, musiker, festlokal, fotograf, florist, jag har köpt klänning o skor... har utsett tränor, marskalkar o toastmaster... vi skickade ut save-the-dates i början av året som ett slags "god fortsättnings-kort"... Det e så kul att fixa me allt, men man får ju göra de när man har tid över!

    Det vi måste fixa härnäst är hur vi ska göra me maten... 

  • teddy
    Äldre 19 Mar 17:39
    #5

    ...och förresten! Hur tänker ni dekorera?! :)

  • Jenny1­21212
    Äldre 19 Mar 17:59
    #6

    Oj, och jag som trodde jag var ute i god tid och att jag skulle vänta med allt tills efter sommaren, men det kanske är dax att dra igång?

  • teddy
    Äldre 19 Mar 19:18
    #7

    Alltså jag vet itne riktigt hur "bråttom" de e me allt... jag fick en slags check-lista som jag menar att jag ska följa så gott det går, men jag tror nog att man kan vänta ett tag me många grejer!

  • sajent­hi
    Äldre 20 Mar 08:00
    #8

    Tänk som sagt på att det är juletider och det bokas upp julbord på varenda restaurang och många cateringar är redan uppbokade. I kyrkorna är det mycket julspel och julkonserter. Nästan hälften av kyrkorna i Uppsala var uppboakde när jag bokade vår för en månad sedan. Då fick jag ändå ta mitt tredje hands val..

  • teddy
    Äldre 20 Mar 09:51
    #9
    sajenthi skrev 2012-03-20 08:00:06 följande:
    Tänk som sagt på att det är juletider och det bokas upp julbord på varenda restaurang och många cateringar är redan uppbokade. I kyrkorna är det mycket julspel och julkonserter. Nästan hälften av kyrkorna i Uppsala var uppboakde när jag bokade vår för en månad sedan. Då fick jag ändå ta mitt tredje hands val..
    Ja precis.
    Hellre att man e ute i lite fööör god tid än att man e ute för sent!
    Jag ursäktar mig gärna över att jag e ute i väldigt god tid, de tyder ju på lite framförhållning hehe! ;) 

    Och som jag frågade innan... hur tänker ni dekorera? Jul, vinter, snö? Eller nåt helt annat? tema? 
  • Jenny1­21212
    Äldre 20 Mar 10:20
    #10

    Vi har tänkt att ha färgerna lila, vitt och silver. Men det är så långt vi har tänkt;) och så ska vi ha många levande ljus istället för blommor. Men jag är tacksam för tips så är det någon annan som har planerat hur ni ska dekorera?

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????