• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57245 visningar
    354 svar
    354
    57245

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • Äldre 26 Feb 21:20

    Idag var jag och provade klänningen igen. De hade sytt in den, men den var fortfarande lite stor vid bysten, så de skulle ta in lite till. Igår kom boleron jag beställt på jenjenhouse. De skrev att den skulle komma andra halvan i mars, men fick den redan igår. Igår kom också näbbklänningen, den var jättefin, men lite stor. Så den ska sys in lite grann. Imorgon ska vi försöka hinna med att titta på tårtatällningar samt prova frack. Min m2bs syster har provbakat tårtan igen, hon bor inte här,så vi har inte fått smaka, men det låter gott och den ser jättefin ut. Igår skrev vi på avtalet med fotografen, och idag kom det mail från vår präst. Så det känns som att det mesta rullr på nu... Bara 5 veckor och 3dagar kvar......

  • lordoz
    Äldre 26 Feb 21:44

    Stoxoz:

    Jisses vad ni hinner med.. Här hinns ingenting... Känns som om allting är i väntans tider! När vi väl kommer hem från jobbet så orkar vi ingenting!

    Idag blev i alla fall placeringskorten klara. Klänningen är färdigbeställd och ska komma senast 12/3. Men jag hoppas den kommer tidigare än så... Kostymen till min m2b kommer vi inte köpa förrän det närmar sig, då han talar om att han ska minska i vikt (hur det nu ska gå till när han inte tränar... hihi).

    Jag har varken beställt tid till frisör eller till kvinnan som jag ska på ansiktsbehandling och brasiliansk vaxning hos.. Det måste jag verkligen få tummen ur och göra imorrn!

    Underkläder till bröllopet ska min mamma och jag gå och kolla på tillsammans nästa fredag.. och när det är klart så är allting i min utstyrsel klart. Ja, när klänningen väl kommer då...

    Så smycken och kläder är i alla fall planerade/klara!

    Men maten har vi inte tittat på, inte heller tårta... Vi vet varken vad vi ska ha för tårta eller exakt vilken mat eller vilka mängder mat. På fredag kväll ska vi åka till Tyskland, så är där nere på Bordershopen på lördag morgon. Så efter det är all alkohol utom champangen klar. Den vet vi inte ens vilken vi vill ha.

    Sen har vi all musik till festen att planera... Liksom att planera hela vigseln med all musik där med. Göra bildspelet till vigseln och naturligtvis göra festhäfte, vigselhäfte, göra klart stolsdynorna och sy dukarna...

    Även om jag vill gifta mig imorrn!, så hade jag inte tackat nej till att ha 10 veckor kvar hellre än 5...

  • mariat­h
    Äldre 27 Feb 11:20

    Jag håller med dig lordoz, jag önskar att det var längre tid kvar. Min blivande svärmor frågade i måndags om vi har allt klart för bröllopet. Jag höll på att sätta bullen i fel strupe Solig

    Vi har inget utbud på någonting på denna "Guds glömda ö" så jag har beställt det mesta på nätet och stridit om allt och nojsat och mailat..
    Jag spenderar alltsom oftast större delen av min lediga tid framför denna burk med att leta grejer. Nu fortfarande har jag inte hittat några skor trots idogt letande. När jag väl hittat så levererar det eländes företaget inte till denna nedrans ö Gråter
    Vi ska visserligen till Stockholm nu på fredag å se om det inte skulle kunna finnas några par skor där som inte är styltor eller mini-modell. Jag är lång som ett nödår ändå, så jag behöver inte ha någon större klack, och med 41 i storlek gör att ekvationen går ner under nollstrecket Rynkar på näsan

    Men, jag är glad över att jag vann en budgivning på Ebay igår och kan invänta min tiara här om ett par veckor! Tungan ute

    Ni andra verkar bo på mindre bortglömda orter så det går aningens bättre för er hoppas jag :)

  • Gravid­MammaB­rud
    Äldre 27 Feb 11:54

    Ska gifta oss 20 April i år! Hm hur långt har vi kommit i planeringen... Jag har beställt bröllopsklänning. Vi blev båda förälskade i den. Blev lite rädda då företag låg i Kina, oroliga för tullavg o så, så vi började leta på svenska sidor men ingen annan klänning var som den! Så vi kollade upp vad tullavgiften kan gå på o för ett par veckor sen beställde jag klänningen. Så kul att vi båda föll så för den. Bara nu inte magen blir för stor, är nämligen gravid men tog några xtra storlekar större. Bokat kyrkan, ska på vigselsamtal 19 Mars. Bestämt psalm o folkvisa. Fått svar från dom flesta gäster faktiskt, skickade ut inbjudn korten innan 20 Febr O.S.A är senast 20 Mars. Kollat på blommor, vi ska ha lila nejlikor, kalla o fresia. Antingen kallorna eller fresiorna ska vara vita. Min fästmans kläder är klart han ska ha svart/gråa kostymbyxor, ljuslila skjorta o väst. Våran son ska ha likadana kläder som honom o våran dotter ska vara tärna så henne letar jag klänning åt. Ringen är mer eller mindre bestämd, ska bara till Guldfynd o beställa den o få datumet ingraverat i hans förlovn ring. Hindersprövningen är påskriven o inskickad. Maten är beställd (får hjälv av familj o släkt så vi inte vill ha eller har råd med catering.) Jagar nu på en solosångerska (min kusin) o väntar svar från trubaduren. Har vigselceremonin o själva det klart för oss, ska skriva en vadheter det... schema, nej... på datorn, på papper... Hm, ja det var väl det. Önskelistan klar också =P

  • Äldre 28 Feb 18:47

    Hej, var ett bra tag sedan som jag var inne här i tråden :) Nu är det ju så nära tills alla aprilbröllop så var tvungen att gå in och lösa lite för hur det ser ut för er andra april-brudar :) 

    Vi ska ju inte ha ett stort bröllop så det är inte så mycket att stå i, men visst blir det en del att tänka på iallafall.
    Hittills är detta klart:
    mannens kläder
    mina kläder
    bådas skor
    frisör bokad
    hotell bokat
    vigselsamtal med prästen nästa vecka 
    solist bokad
    psalmer och musik till kyrkan bestämt
    blommor har jag velat lite med men vet typ vad jag ska ha iallafall. (specialbeställer bara en sort och så plockar vi på med annat som de har i butiken)
    tårtan gör jag själv och jag vet hur den ska se ut
    fikat till bröllopskaffet (har ingen fest) är bestämd men inte bakad ännu
    barnens kläder klara
    ringar klara och graverade
    caketopper klar

    så då återstår 
    de två äldsta barnens kläder
    skor till alla barn

    och så måste jag inhandla allt som behövs till fikat 
    dvs ingredienser till tårta och fikabröd. köpa godis, smörgåstårta, sugrör, servetter, ljus, gott kaffe. 

    och så ska grejer betalas också, dvs alla tjänster som hotell, frisör mm förstås. 
    hmm.. sen tror jag vi har allt klart. 

    Ska sitta och sy på klänningen så bältet i midjan sitter på plats, få hem ungarnas klänningar, och bestämma hur sjutton jag ska ha håret. 

    hur går det för er?? 
     

  • Äldre 1 Mar 07:34

    Nu sjuder det verkligen av aktivitet här inne, kul att fler tittar in.

    Lordoz - du har säkert skrivit det innan, men hur skulle ni göra med mat, ska ni göra den själv?
    Sen tycker jag det verkar som om du/ni också får en del gjort - placeringskort och Tyskland... Det var idag ni åkte till Tyskland väl?

    Mariath - får man fråga var du bor? Sen kan jag hålla med dig, känns som om man spenderar större delen av sin lediga tid framför datorn. Visserligen har vi ganska nära till lite större städer. Men man hittar inspiration och ideer på nätet. Ni får ha en trevlig helg i Stockholm, så får vi hålla tummarna för att du hittar några skor.

    GravidMammaBrud - Oj, det verkar som om ni har bra koll på läget och har fått fixat det mesta . När är födeseln planerad?

     majja - Du verkar också ha mycket klart, skönt. Men som du skrev också: så ska grejorna betalas. Hjälp vad det känns som om pengarna bara springer iväg. Det är både det ena och det andra. Och visst; allt är kanske inte nödvändigt för att kunna genomföra bröllopet, men man vill ju så gärna göra det lilla extra.

    I tisdags provade jag min klänning, längden var jättebra nu, men de ska sy in lite till vid bysten. Sen ska förhoppningsvis den sitta som en smäck. Idag ska vi prova frack till mannen. På söndag ska vi ta ett litet "planeringsmöte" med våra föräldrar. Känns skönt att få lite hjälp.

    Ha en bra helg allihopa! 

  • Äldre 2 Mar 08:49

    Stoxos: jo men visst gör det. Även fast vi inte ens har ett stort bröllop alls så drar det iväg fort som tusan. Sången på vigseln var ju inte heller livsnödvändig, men ändå fin, och just såna småsaker gör ju att kostnaderna lätt drar iväg.

  • lordoz
    Äldre 2 Mar 23:17

    Ja, pengarna rinner iväg...

    Vi hade en tanke på att klara oss för 25 000:-, men det blir nog närmare 40 000 innan vi är klara... Men då är det en grov uppskattning...

    Ja, vi åkte till Tyskland för ungefär ett dygn sedan! Klockan 22.15 igår gick bussen till Tyskland! Vi stannade på två ställen efter Norrköping och plockade upp folk, och sedan i värnamo och hade rök/fikapaus. Vid 0330 var vi i Helsingborg och tog båten till Helsingör och vid 06 gick båten mellan Rödby-Puttgarden. Så kl. 07 imorse var vi på Bordershop och två timmar senare var merparten av all alkohol till bröllopet inhandlat. Klockan 19.30 var vi tillbaka i Norrköping och vid 2030 var allt inplockat här hemma...

    Ett mycket intensivt dygn, men det blev inte så farligt dyrt. Vi köpte: 8 bib rött vin, 8 bib vitt vin, 10 flak ljus öl, 4 flak mörk öl, 4 flak cider, 5 st 70cl Morgan, 1st 1 liter Malibu, 1 Apple Sourz, 1 befeeter 1 liter, 1 Jeltzin Vodka, 1 Rom på 1 liter, 18 flaskor alkoläsk och 1 st 70 cl whiskey... Summan blev 5000:- (för bara alkoholen) så det kändes klart värt det... :)

    Nu ska ju inte allt gå åt till bröllopet heller tänkte vi!

    Dessutom fick vi möjlighet att köpa lite av godiset till godisbuffén. ;) Vi köpte Gott & Blandat och Nappar till buffén och fick tag i reseförpackningar som är lite större.

    Så det vi har kvar i drickväg är: Champange (har provat en sort ikväll, så nu vet vi vilken sort vi ska ha i alla fall), vatten (tänkte ha kolsyrat), alkoholfri champange. öl, cider och vin samt groggvirke... Sen är faktiskt all dryck klar..

    Vi kommer nog köpa maten färdiggjord och skivad.. Så vi 'bara' behöver lägga upp den. Det blir ju exotisk planka så det kommer bli en del skivande av kött och frukt om vi inte kan få det färdigskivat.

  • queene­mma
    Äldre 3 Mar 18:03

    Hej alla tjejer! Jag har inte varit inne här på sååå länge men har ju inte haft dator plus jobbat massa och där i mellan legat på sjukan med ena tvillingflickan :( Men men vi har väll kommit rätt långt men ändå inte hihi :P Vi har beställt blommorna, 1 brubukett, 2 näbbuketter och 2 corsage går på 860:- tyckte det var rätt billigt :) Även beställt hår uppsättning som går på 1200:- vet inte om det är billigt eller dyrt men är värt det iallefall :) Klänningarna till mina töser är köpta kommer se ut som mig ungefär så underbart söta! Min pojke är jag nästan helt klar med har bara västen kvar till han sen är även det klirrat :) Min blivande har inte köpt sina kläder ännu men kommer nog snart.. Hade min möhippa förra lördagen! Helt underbar dag och kväll :) Jag skulle med svärmor och köpa skor till bröllopet men istället står alla vänner och syster där inne och säger att detta är din möhippa haha kan säga att jag mådde som jag förtjänade dagen efter haha :) Hur går det för er alla andra? Och hur många är det här nu? Som sagt varit här ifrån hur länge som helst och just nu har jag inte hunnit gå tillbaka i tråden men ska göras och läsas :)             

  • queene­mma
    Äldre 3 Mar 18:14

    Gått igenom typ hela tråden men ser ingen lista på datumet som är den stora dagen :) Så då fixar jag en lista där alla kan skriva in sig i så vi håller koll på varandra :) hihi Bröllopsdagen :) 12345678910111213 "queenemma"1415161718192021222324                                                   

Svar på tråden April 2013