• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57216 visningar
    354 svar
    354
    57216

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • lordoz
    Äldre 21 Feb 21:15
    oijbc skrev 2013-02-20 00:52:04 följande:
    Ni verkar allihopa ha så bra koll på läget! Här är det en vecka kvar till osa och jag längtar verkligen till vi kan börja sätta igång med bordsplacering osv. Vi var in och "betalade" bröllopsresan förra veckan! Vi hade ju sån tur att vi vann resor för några månader sen så vi har bestämt oss för en lyxvecka i New York som alltid har varit ett drömresmål för oss båda. Vi åker direkt från festen till Arlanda och sover på hotell där för att flyga morgonen efter! Det är inte alls långt kvar nu tjejer!
    Grattis till att ni vann resor! Skönt att kunna använda det till bröllopsresa... Låter jättekul att åka direkt efter bröllopet...

    Min sambo har fått ett projekt inom jobbet utomlands... Så den 15:e april så åker han till England och ska vara där i 8  månade.. Lagom kul att vi alltså hinner vara gifta i 9 dagar innan han åker...

    Så vår bröllopsresa får vänta. För det första vet vi nte vart vi ska åka, vi vet inte heller när, eller hur länge... Det vi har inplanerat på årets semester är en fjällvandring i en vecka, vilket inte är så dyrt, så för övrigt sparar vi nog till bröllopsresan. Jag skulle personligen kunna tänka mig ett par veckor kring jul i USA... Eftersom vi har katter hemma så vill vi inte vara borta så länge heller...

    Å andra sidan är väl frågan om han vill åka i december när han precis kommit hem från England... Gissningsvis vill han bara vara hemma då...

    Därav att det är lite svårt för oss att ens planera bröllopsresa även om önskar oss bidrag till den i bröllopspresent.
  • lordoz
    Äldre 21 Feb 21:22
    mariath skrev 2013-02-20 13:00:11 följande:
    Tack! Vad kul att ni gillade resmålet. Vi hoppas att det är lika härligt som det ser ut! Skrattande

    lordoz: Jag tror att du kommer att se ut som en prinsessa i den klänningen :D

    Vi har också önskat oss bidrag till resa. Men vi tänkte att vi tar det som resekassa istället. Kostar nog en hel del att vara där med :)

    Jag tyckte att vi hade det mesta under kontroll. Då börjar gubben igår vkäll, att prata om att vi måste fundera på brudvalsen (han som inte ens tycker om eller kan dansa) ojoj. Vad ska man välja??

    Nu är alla ris-askar klart vikna. Nu är det bara resten kvar.

    Jag har hållit på och kollat skor på ebay idag. Jag måste säga att det är svårt, när man har mega fötter och inte vill ha höga klackar... det verkar som att man i USA har storlek 37 och vill ha 15 cm klackar Gråter

    Jag beställde tyll, mörklila sådant, borde komma imorgon eller övermorgon. Vi ska sätta det som löpare på borden. (Vi har lila, rosa och vitt som färgtema)
    Perfekt att kunna använda det som reskassa, som sagt kostar det ju lite att vara utomlands med... :)

    Brudvals ja... Hehe, det kommer vi inte ha... Vi kommer dansa tryckare till Gyllene Tider's "När vi två blir en" vilken är vår låt... Ingen av oss dansar, så det är knappt vi ens kunde tänkta oss det...

    Men ja, det är ett svårt val... Men om man inte dansar så mycket så tror jag att Stoxoz's tanke att ta en lite lugnare låt är en jättebra idé...

    Kolla andra ställen på skor med... Brandos t.ex... Jag köpte mina på deras outlet, men visst, de kostade 400:-, men det är det värt för skor som funkar för mig. Har riktiga herr-fötter, storlek 41 och väldigt breda fötter... Men hittade ett bar väldigt bekväma. :)

    Vad skönt att ni är klara med risaskarna... Själv kläckte jag ju idén häromdagen att ha praliner till gästerna, så har 50 askar att fixa... Har rispat alla papper, och klippt till botten, så nu ska botten limmas, och toppen klippa och limmas.. Men sambon hjälper till, så det känns som om det är lugnt.. :)

    Kul med tyll, hoppas det blir rätt nyans på det...
  • lordoz
    Äldre 21 Feb 21:26
    Stoxoz skrev 2013-02-20 21:29:47 följande:
    Spontant hade jag nog valt guldslips, (men det är min smak)
    Ja, jag känner det med... Så spenderade både lite tid och pengar på E-bay igår... Så beställde en röd kravatt, tre näsdukar (vit, röd och champange) och 3 slipsset med näsduk och manchett-knappar i samma tyg... Det köpte jag i guld, ljusguld och mörkröd...

    Svårt att veta vilken sorts guld man ska köpa när jag inte sett klänningen. Men vi får väl hoppas att någonting passar..

    Slips-seten kostade 40:- så det var ju inga stora pengar...

    För allt det ovan betalade vi 160:-, så det känns ganska fantastiskt. Men vet inte om slipsarna har rätt tyg för att göra sambon nöjd heller, så gissar att det blir ut på stan och leta sen när klänningen har kommit i alla fall... :)
  • mariat­h
    Äldre 22 Feb 10:51

    Oj, ni är så flitiga!

    Jag har fått totalt blackout. Jag kan inte komma på en enda stackars låt att dansa till, som *"brudvals".
    När vi sökte på youtube igår så visade jag hur man dansar det, å gubben satt bara å skakade på huvudet. Hur ska jag klara av de där stegen!!??!!
    Det är lite svårt för mig att sätta mig in i det, jag har dansat "gammeldans" sen jag var en 6-7 år. Å jag älskar att dansa. Så jag frågade varför han var så anti-dans, så då sa han att han inte gillar att göra något han inte kan..
    Så jag vet inte vad vi ska göra. Jag tycker liksom att det hör till att man åtminstone dansar en "brudvals" fast det inte behöver vara just en vals.

    Nu måste jag ge en massa förslag så han kan välja och sedan försöka lära honom att dansa...

  • Äldre 22 Feb 19:51

    Kan ni inte köra en "tryckare". Vi ska nog försöka lära oss att dansa vals. Hr redan försökt lite här hemma, man kommer ihåg lite från skolan...

  • oijbc
    Äldre 23 Feb 23:05

    Japp det blir en vecka i New York! Så irriterad på att jag inte kan citera på mobilen :p Men Jag håller med Stoxoz, mariath! En tryckare kan man ju inte göra fel på och det kommer säkert ansluta fler par än om det är en vals just för att dom kan känna sig trygga på dansgolvet! (om ni nu vill att dom ska ansluta efter ett tag)

  • mariat­h
    Äldre 24 Feb 12:07

    Hmm..Nu har han i allafall börjat lära sig, Min pappa började sin danskurs med honom igår. Problemet var tydligen bara att jag inte "kan lära ut så man begriper något" Cool

    Så igår kväll var vi på vals i mamma och pappas hall. Jag är relativt säker på att jag har hört minst 15 olika valser.. Och det är bara tt inse att jag inte har dansat på ett tag- det påstod i allafall mina vader igår kväll..Skrattande

  • Äldre 24 Feb 20:26

    Igår var vi och lämnade in förlovningsringarna för putsning. Samt att jag fick prova själva ringen/skenan. Den satt jättebra, så nu ska de sätta dit stenen. Sen ringer de när det är klart... Kan knappt bärga mig.

    Lordoz- verkar som att du fick mycket för pengarna! Kan tänka mig att du längtar tills då fått allt, även klännignen, så att du kan se hur det matchar.

    I veckan ska jag ner och prova klänningen som är upplagd och insydd. Och en dag ska vi åka och prova frack till mannen.

    Vi har fått veta vem som ska vara vår präst, så henne mailade jag i fredags, så nu väntar vi svar på när vi kan boka ett möte.

    Nästa vecka ska jag vara ledig på tisdagen, då ska vi träffa en jurist. Så det känns som om att det händer en del nu....

    Trevlig kväll på er alla! 

  • lordoz
    Äldre 24 Feb 21:37

    Stoxoz: Varför ska ni träffa en jurist??

  • Äldre 25 Feb 07:36

    Vi ska skriva äktenskapsförord.... Givetvis är det absoult inget vi planerar eller hoppas ska hända. (Att dela på sig). Men det är bättre att ha skrivit i förväg.

Svar på tråden April 2013